דרמה בארה"ב: הממשל הושבת לאחר מחלוקות על התקציב

דרמה בארה"ב: הממשל הושבת לאחר מחלוקות על התקציב

הממשל האמריקני הושבת לאחר שחברי בית הנבחרים לא הצליחו להגיע להסכמה על תקציב המדינה לשנה הקרובה. הסיבה: הרפובליקנים דרשו 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו

"טראמפ השבית את הממשל בגלל 'התקף זעם'"

דרמה פוליטית בארה"ב: הממשל האמריקני הושבת הלילה (שבת) חלקית לאחר שחברי בית הנבחרים לא הצליחו להגיע להסכמה על תקציב המדינה לשנת 2019. זו הפעם השנייה שבה הממשל בארה"ב הושבת בשנה האחרונה.

תאריך היעד להעברת התקציב היה הבוקר בשעה 7:00, אך חברי הסנאט התפזרו ללא הצבעה לאישור התקציב- זאת לאחר שהרפובליקנים לא הצליחו להעביר את דרישתם להקצאת 5.7 מיליאדר דולר לבניית החומה בגבול של ארה"ב ומקסיקו. מנהיג הרפובליקנים בקונגרס הודיע למחוקקים אחר פיזור הסנאט כי יקבלו התראה של 24 שעות לפני ההצבעה הבאה על התקציב, ובכך למעשה הבטיח שההשבתה תימשך לפחות עד מחר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס באכזבה לנושא. "אין ביכולתנו לעשות דבר. המדינה שלנו חייבת ביטחון בגבול, אנחנו לא רוצים שאנשים שלא אמורים להיות פה ייכנסו בכל זאת, אלא שכולם ייכנסו בהליך חוקי. יש כל כך הרבה בעיות, ואנחנו לא רוצים אותם בארה"ב. הדבר היחיד שיעצור את זה זה החומה" אמר. "עכשיו הכל תלוי בדמוקרטים. אין ביכולתנו לעשות דבר בלי ההצבעות שלהם. בוא נפעל ביחד כדי שההשבתה לא תימשך יותר מדי זמן".

מנגד, חברי המפלגה הדמוקרטית טענו כי טראמפ השבית את הממשל כיוון ש"חווה התקף זעם". יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, הוסיפו כי "טראמפ קיבל את מה שהוא רצה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יכול להיות חבר של שרה
יפה מאד | 24-12-2018 18:49
יקימו ביחד קבוצת תמיכה למטורללים