בבית הלבן מעריכים: "הממשל יושבת עד ינואר" - סרוגים

בבית הלבן מעריכים: "הממשל יושבת עד ינואר"

ראש סגל הבית הלבן, מיק מולבייני, אמר כי ההשבתה החלקית בממשל האמריקני שהחלה אמש עלולה להימשך עד לתחילת חודש ינואר. במקביל הנשיא טראמפ הודיע כי ישאר בוושינגטון לחג המולד בנסיון להגיע לפתרון המשבר

בבית הלבן מעריכים: "הממשל יושבת עד ינואר"
  (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות נמשכת: ראש סגל הבית הלבן, מיק מולבייני, אמר הערב (ראשון) כי לפי הערכתו, ההשבתה החלקית בממשל האמריקני שהחלה אמש עלולה להימשך עד תחילת חודש ינואר. "יש סיכוי טוב מאד שההשבתה תימשך יותר משבוע, ולתוך שנת 2019" טען בראיון לרשת "פוקס ניוז".

כזכ8רמההשבתה התחילה לאחר שחברי בית הנבחרים האמריקני לא הצליחו להגיע להסכמה על תקציב המדינה לשנת 2019. בסנאט סירבו לקבל את הדרישה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולהקצות 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול מקסיקו- וכתוצאה המושב התפזר מבלי להצביע על אישור התקציב. לפי דבריו של מולבייני, המחלוקת על התקצוב עדיין עומדת.

ראש הסגל אמר כי טראמפ הסכים להוריד את הדרישה ל-4 מיליארד דולר, אך במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי יסרבו לכל הצעה שכוללת מעל 1.3 מיליארד דולר לפעילות נגד הגירה. בבית הלבן הודיעו כי טראמפ ביטל את חופשתו המתוכננת בפלורידה ויישאר בוושינגטון בחג המולד כדי לנסות לפתור את המשבר- אך לפי מולבייני, טראמפ אינו מתכנן להיכנע בנושא בניית החומה.

"אין סיכוי שהנשיא יוותר על הקצאת הכספים לחומה, אפילו כש[מנהיגי הדמוקרטים] צ'אק שומר וננסי פלוסי אומרים לו 'אנחנו לא נסכים לבניית חומה, נקודה" אמר מולבייני. "לטענתם, יש הרבה דברים אחרים שאפשר לעשות כדי להגביר את הביטחון בגבול". להערכתו, הצדדים ינסו "למצוא פתרון רחב יותר למשבר ההגירה" כדי להגיע להסכמה ולהביא לסיום השבתת הממשל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשיא ארה"ב
אלין | 24-12-2018 22:41
הרבה אמריקאים היו רוצים לראות את הנשיא שלא היה כמוהו לאידיוטיות עף מהתפקיד שממש לא ידוע מה הוא עושה בו.