נכנעו לגוגל: פיתוח הדפדפן של מיקרוסופט יופסק - סרוגים

נכנעו לגוגל: פיתוח הדפדפן של מיקרוסופט יופסק

חברת מיקרוסופט הודיעה על פיתוח של דפדפן חדש, המבוסס על דפדפן "כרום" הפופולארי של גוגל ויפותח בשיתוף פעולה עם החברה. בכך מגיע הסוף של דפדפן Edge העצמאי של מיקרוסופט שנועד להתחרות בגוגל

author-image
נכנעו לגוגל: פיתוח הדפדפן של מיקרוסופט יופסק
  הסוף לדפדפן Edge (צילום: שאטרסטוק)

מיקרוסופט מרימה ידיים: החברה הודיעה על פיתוח של דפדפן חדש בשם "אנהיים", אשר יחליף את דפדפן Edge הנכלל כברירת המחדל בכל המחשבים של החברה עד היום. הספספן החדש יפותח בשיתוף פעולה עם גוגל, ויהיה מבוסס על מנוע "כרומיום" המשמש גם להפעלת דפדפן "כרום" הפופולארי.

זו לא הפעם הראשונה שבה מיקרוסופט מבצעת מהלך דרמטי כזה. בשנת 2015 החברה השיקה את דפדפן Edge כמחליפה לדפדפן "אינטרנט אקספלורר" הותיק, זאת לאחר אלפי תלונות מהמשתמשים על העיצוב המיושן שהוביל לביצועים איטיים, קריסות, תקיעות ועל בעיות אבטחה מרובות.

למרות שהדפדפן השתמש במנוע HTML חדש, וכן נכלל כברירת מחדל עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10, רבים עדיין העדיפו את כרום של גוגל ואת דפדפן "פיירפוקס", ואף עלתה בדיחה פופולארית בקרב אתרי טכנולוגיה שאומרת ש"הסיבה היחידה להשתמש ב-Edge היא כדי להוריד את כרום".

באתר "ווינדוס סנטרל" אמרו כי "הדפדפן החדש של מיקרוסופט יוכל סוף סוף להתחרות בכרום, אופרה ופיירפוקס. כמו כן, כל אותם אנשים המושקעים כבר בסביבת האפליקציות של מיקרוסופט יקבלו כעת דפדפן חדש שיפעל באופן יציב". בחברה עוד לא הציגו תאריך השקה רשמי לדפדפן החדש, ורק אמרו כי "עדכונים נוספים יגיעו בשבועות הקרובים". האם מיקרוסופט תצליח להשתלב בתחום הדפדפנים ולהחזיר את הפופולאריות של אקספולרר? נדע בקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו