כבוד: אות הערכת הרמטכ"ל הוענק לאוגדת עזה - סרוגים

כבוד: אות הערכת הרמטכ"ל הוענק לאוגדת עזה

הרמטכ"ל העניק אות הערכה לאוגדת עזה על פועלה מול העימותים בגבול הרצועה: "האוגדה מתמודדת עם מגוון רחב של איומים, מולם עמדה איתנה ופועלת לילות כימים להגנה על תושבי הדרום"

כבוד: אות הערכת הרמטכ"ל הוענק לאוגדת עזה
  (צילום: דובר צה"ל)

כבוד לחיילי הדרום: הרמטכ"ל גדי איזנקוט העניק הבוקר (רביעי) אות הערכה מטעמו לאוגדת עזה על תרומתה לחיזוק עוצמתו של צה"ל ולביטחון מדינת ישראל.

"אוגדת עזה מתמודדת עם מגוון רחב של איומים, מולם עמדה איתנה תוך הפגנת נחישות, יצירתיות ותבונה ופועלת לילות כימים להגנה על תושבי הדרום" הסבירו בדובר צה"ל את ההחלטה של הרמטכ"ל. "כוחות האוגדה הובילו בשנתיים האחרונות את המערכה לסיכול איום מנהרות הטרור של ארגון הטרור חמאס, תוך שילוב יכולות טכנולוגיות, מודיעיניות ומבצעיות אשר הביאה לחשיפתן של כ-15 מנהרות. במקביל מובילה האוגדה את פרויקט בניית המכשול התת קרקעי לאורך הרצועה".

"מזה שבעה חודשים פועלת האוגדה באופן יום יומי למניעת חציה המונית של הגדר ומניעת פיגועי טרור חמורים" הוסיפו ואמרו. "אוגדת עזה מהווה סמל למצוינות מבצעית בכלל הדרגים. יחידות האוגדה ומפקדיה מנהלים מערכה מורכבת מול הפרות סדר אלימות באופן שקול ומקצועי, הן בהפעלת הדרג הלוחם בשטח, הן במערך האיסוף והמודיעין והן במעטפת הלחימה- כלל הכוחות בגזרה ממשיכים להוכיח את מוכנותם למגוון תרחישים. האוגדה פועלת בכל שעות היממה, ימי חול וחג כאחד, תוך שמירה על שגרת חייהם של תושבי הישובים בגזרת עוטף עזה ושיתוף פעולה עם גורמים אזרחיים וביטחוניים".

אוגדת עזה, שזכתה באות הערכת הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

איזנקוט פנה לחיילי האוגדה בטקס ההענקה, ושיבח את פועלם מול העימותים ברצועת עזה: "במהלך חצי השנה האחרונה התמודדתם עם התקפות טרור, ניסיונות להפרת ריבונות ופעילות טרור מגוונת במסווה של הפרות סדר אזרחיות ובשילוב של נשים, ילדים, ובוגרים. עמידה מקצועית, איתנה, ערכית מאוד במציאות סבוכה ומורכבת. המערכה לאיתור התת קרקע ההתקפי לתוך שטח מדינת ישראל, המשמעות שלה, העוצמה שלה על הכוחות שלנו ובעיקר על העורף האזרחי, שילוב זרועות של מפקדים ולוחמים של יכולת מבצעית, יכולת טכנולוגית ויכולת מודיעינית, הביאה להישגים מבצעיים ראויים לציון בקנה מידה שלנו וגם בקנה מידה עולמי".

בדבריו הזכיר גם את אביב לוי הי"ד, החייל שנהרג מאש של צלף פלסטיני בגבול הרצועה. "לצערי לעשייה הזאת יש מחיר. יש הרוג אחד מאז מבצע צוק איתן, ויש פצועים אזרחים ופצועים חיילים" אמר. "לנו כצה"ל אין את הפריווילגיה להתעייף, אלא להמשיך לפעול מתוך מחויבות ארוכת שנים שבה השילוב בין ביטחון להתיישבות. זה סוד העוצמה של צה"ל, עוד לפני קום המדינה, מקום המדינה ולאורך השנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא רוצים אותות - רוצים מעשים ולא איפוק
נאוה | 10-10-2018 11:52
מחדל ממשלתי על איפוק ואי רצון להלום ברוצחי עמנו .