סיירת המתנדבים תעצור את הפקק - סרוגים

סיירת המתנדבים תעצור את הפקק

עשרות תושבי שערי תקוה והאזור התנדבו לסיירת תנועה, בעקבות סיכום של מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם משטרת מרחב שומרון. ההכשרה התקיימה בזמן שיא של יומיים. יוסי דגן: "התושבים לוקחים אחריות"

author-image
סיירת המתנדבים תעצור את הפקק

הפקק העצום בכביש שערי תקוה-אלקנה – עץ אפרים-, עליו דווח בימים האחרונים, מייצר פתרונות יצירתיים ומקוריים והביא ליזמה מקורית של שיתוף פעולה מיוחד בין תושבי הישובים לבין משטרת מרחב שומרון.

בסיור שקיים בשטח מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עם הנהגות הישובים שערי תקוה ועץ אפרים ועם מפקדי מרחב שומרון במטרה, העלה דגן הצעה להגדלה משמעותית של מתנדבי התנועה באזור שיסייעו לשוטרי המרחב בהקלה מיידית לבעיה, זאת עד למתן פתרון קבע עליו עובדת המועצה האזורית שומרון מול משרד התחבורה.

בסיור עמדו צמרת מרחב שומרון, סגן הממ"ר, קצין האג"ם ומפקד משטרת התנועה, על הפקק העצום בן כ-40 דקות המשתרע מתוך הישובים ועד ליציאה לכביש חוצה שומרון, כביש 5, ועל הסיכונים הבטיחותיים והביטחוניים הנוצרים ממנו, במקביל לשיבוש שגרת הום יום של 12 אלף התושבים בישובים אלו.

בעקבות ההצעה שהעלה יוסי דגן יחד עם חימון בלומנפלד מנכ"ל הישוב שערי תקוה, רפי חדד יו"ר ועד עץ אפרים וממונה התחבורה במועצת השומרון שיקה רוזנפלד, החליט מפקד אגף התנועה במרחב שומרון רפ"ק גיא גבראל 'להרים את הכפפה'" ויחד עם המועצות והישובים להקים במהירות מערך גדול של מתנדבים, אשר יתגברו באופן מיידי את שוטרי המרחב.

בעקבות כך פנו המועצה האזורית שומרון וועדי שערי תקוה ועץ אפרים, וכן המועצה המקומית אלקנה, לתושבים אשר התנדבו בעבר במסגרת המשמר האזרחי ובקשו מהם להגיע להכשרה מיוחדת שתהפוך אותם למתנדבי תנועה.

ההשתלמות נערכה בטווח שיא של יומיים, בישוב שערי תקוה, ובעקבותיה הוכשרו כ-40 מתנדבי תנועה חדשים, וכמו כן החלו הכנות לקורס מרוכז להכשרת מתנדבי משמר אזרחי ותנועה שיחל לאחר החגים.

unnamed

"תושבי השומרון תמיד מתנדבים ולוקחים אחריות, וגם כאן" – מסביר יוסי דגן את המהלך המקורי – "מיד אחרי סוכות יתגברו עשרות אזרחים מתנדבים את שוטרי מרחב שומרון באזור. לא רק קציני המשטרה, אלא אפילו אני הופתעתי מההיענות הרבה של כ-40 המתנדבים הוותיקים שהגיעו להכשרה מהיום למחר" – מדגיש דגן – "אנו עמלים מול משרד התחבורה בראשות השר על פתרון קבע למצב. בינתים התושבים לוקחים אחריות ויסייעו למשטרה בוויסות ובהקטנה משמעותית של העומס מדי בוקר. הגידול העצום, הגבוה ביותר במדינת ישראל, מביא אותנו לצורך לייצר פתרונות מקוריים, ורוח ההתנדבות של תושבי השומרון והישובים תסייע להגיע ליעד הזה. מיד אחרי החג יחלו המשמרות המתוגברים בבוקר, ובתוך כמה שבועות יתחיל קורס חדש לכ-100 אזרחים מתנדבים חדשים".

דגן הודה למפקדי מרחב שומרון, לועדי הישובים ולראש המועצה גרשון מסיקה, "שהעמידו את הנושא כיעד אסטרטגי, לאיכות החיים של תשובי השומרון"

פעילי ועד מתיישבי השומרון אשר עקבו אחר הבעיה ובשיחות עם תושבים מהאזור ניתחו את הבעיה והביאו את הנתונים למועצה האזורית שומרון, הודו ליוסי דגן על הטיפול המהיר בבעיית הפקק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו