זוכרים את הגיבורים: אירועי יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ד - סרוגים

זוכרים את הגיבורים: אירועי יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ד

הערב בשעה 20:00 בצפירה בת דקה, יפתחו אירועי יום הזכרון ל-23,169 חללי מערכות ישראל בטקס בכותל המערבי ובשאר הארץ יתקיימו טקסים וערבי זכרון לזכר הנופלים

author-image
זוכרים את הגיבורים: אירועי יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ד
  משמר הכבוד בכותל המערבי (פלאש90)

23,169 זהו המספר של חללי צה"ל, אנשי כוחות הבטחון וחללי פעולות האיבה שנהרגו למען קיומה של מדינת ישראל. בשנה האחרונה נוספו למעגל השכול, 84 קברים חדשים.

אירועי יום הזכרון יפתחו בשעה 20:00 תשמע צפירה בת דקה המציינת את פתיחת אירועי יום הזכרון. לאחר מכן יתחיל ברחבת הכותל המערבי טקס האזכרה הממלכתי בהשתתפות נשיא המדינה. ברחבי הארץ יתקיימו עצרות זיכרון ושירים לזכר הנופלים.

אירוע "זוכרים, שרים ומספרים" של ארגון "זוכרים" יתקיים בכמה מוקדים ברחבי הארץ.

בירושלים, יתקיים האירוע בברכת הסולטן החל מהשעה 20:00 בהשתתפות משפחות שכולות, אנשי ציבור ואמנים. האירוע ישודר בשידור ישיר בערוץ 2 החל מהשעה 22:00.

במהלך הערב, יספרו על הנופלים ועל משפחותיהם מהארץ ומהעולם ביניהם:  תמיר נבואני ז"ל – החייל הדרוזי היחיד שהתקבל ושירת בסיירת מטכ"ל, ונפל ב-2008 ואילן חלימי ז"ל שנחטף, עונה ונרצח בצרפת על ידי חולייה אנטישמית ב-2006 בפריז ומהווה סמל לאנטישמיות המתחדשת כנגד מדינת ישראל והעם היהודי בשנים האחרונות. לצד הסיפורים המרגשים, יעלו להופיע מיטב אמני ישראל בביצועים ובהרכבים יחודיים הקשורים לסיפורים האישיים ביניהם: עומר אדם,רבקה זוהר ולירן לב, עילי אבידני, שלומי שבת, מירי מסיקה, עידן חביב, האחים גת, אניה בוקשטיין ועוד.

בקרית שמונה יתקיים האירוע בשעה 21:30 בהיכל התרבות בהשתתפות אביהו מדינה וחיים ישראל. ינחה גיא זוארץ.

בעכו יתקיים האירוע בשעה 21:15 ברחבת העירייה. דודו טסה, עילי בוטנר וכפיר בן ליש, שלמה גרוניך. ינחה אקי אבני.

בחיפה יתקיים האירוע בבית אבא חושי בנווה שאנן בשעה 21:30 עם הדודאים – ישראל גוריון ואסף אמדורסקי ובשירה עם משה וייס. ישאו דברים הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ ושי בלומנטל.

באלעד יתקיים האירוע בהשתתפות גד אלבז וישי לפידות, בשעה 19:45 באמפיפארק הגדול. מנחה: חיים מרציאנו.

בקרית ארבע יופיעו אודי דוידי והראל מויאל בהיכל התרבות בשעה 21:15. בשעה 19:45 יתקיים הטקס המרכזי ברחבת מערת המכפלה בהשתתפות הרב דוב ליאור.

בקרית מלאכי יתקיים האירוע בשעה 21:15 במתנ"ס העירוני בהשתתפות ישי לוי, נתנאל ישראל ובהנחיית שלומי גולדברג.

בפתח תקווה, במועדון הגולה בשעה 21:30 ערב עם דליה עמנואלוף, אימו של סמ"ר דביר עמנואלוף ז"ל, למועדון הגולה בפתח תקווה, ותספר את סיפור נפילתו של בנה אשר הוא ההרוג הראשון במבצע עופרת יצוקה. שירות קרבי אינו היה חובה עבור דביר שאיבד את אביו, אך הוא התעקש להתגייס לגולני. גם לאחר הגיוס הגיע דביר לפיקוד בקורס מ"כים ונלחם כדי לחזור ליחידתו ולשרת בלחימה. לפני הגיוס, למד דביר בישיבת ההסדר בנתיבות. בנוסף, ינוגנו קטעי שירה אשר יבוצעו על-ידי דן סלומון, כוכב דה וויס ועל-ידי יונתן ובן ארצי, הבנים של שלמה ארצי. קטעי השירה יהיו בהתאם לאווירת היום וישתלבו תוך כדי סיפורה של דליה עמנואלוף.

לומדים לעילוי נשמתם

בפתח תקווה יתקיים "משמר הלימוד המרכזי" בנושא אסונות לאומיים. ה'משמר' יתקיים בבית הכנסת המרכזי "חן הצפון" ברחוב שלומציון המלכה 16 צומת סגולה, החל מהשעה 20:30. בין המשתתפים סגן יו"ר הכנסת ח"כ יוני שטבון אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן ועוד. 03-9041711.

במכון מאיר יתקיים יום עיון בנושאי יום הזכרון ויום העצמאות החל מהשעה 14:15 בהשתתפות רבני המכון: הרב ערן טמיר, הרב אורי שרקי, הרב דוד לנדאו, הרב צבי שוורץ הרב יורם אליהו, הרב חגי לונדין, הרב ברוך סליי והרב אלישע וישליצקי. שידור חי באתר 'סרוגים' ובאיכות HD.

בשעה 11:00 בבוקר תשמע ברחבי הארץ צפירת דומיה בת שתי דקות שלאחריה יתחילו הטקסים בבתי העלמין הצבאיים בכל רחבי הארץ כשהטקס המרכזי יתקיים בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים.

בשעה 13:00 יתקיים טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה באנדרטה בהר הרצל בירושלים.

אירועי יום הזכרון יסתיימו בשעה 20:00 עם פתיחת אירועי יום העצמאות.

יהי זכר החללים ברוך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממשלת ישראל
| 04-05-2014 17:15
לכבוד כבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו הנדון : זכויות במתחם קבר דוד אני פונה אליך בעקבות דיווחים על התרקמות הסכם בין מדינת ישראל לוותיקן, שבמסגרתו הזכויות על מתחם קבר דוד שבהר ציון בירושלים ימסרו לידיים נוצריות. זהו מקום מקודש לעם היהודי ומשמש כמוקד עלייה עבור רבים המבקשים להתפלל על קברו של דוד המלך. לא ייתכן כי מקום זה יימסר לידיים זרות כך שספרי התורה והמגן דוד יבלעו בים של צלבים. העברת הזכויות במתחם קבר דוד לידיים נוצריות, דומה להחלטתו של משה דיין להפקיד את המפתחות להר הבית בידי הוואקף הירדני. ישראל הביאה על עצמה מצב בו ליהודים אין חופש תפילה בהר הבית ומסירת הזכויות במתחם הקבר תביא למצב דומה – יהודים לא יורשו להתפלל גם שם. קבר דוד המלך מהווה גם עדות לריבונות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה. מסירת קברו של גדול המנהיגים של המדינה היהודית הקדומה, היא למעשה הסכמה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה ומערערים על הלגיטימיות של מדינת ישראל. לפיכך אני קוראת לך להשאיר את מתחם קבר דוד תחת ידיים יהודיות. בברכה, ח"כ ציפי חוטובלי