מרגש: דניאלה ספקטור במחווה מרגשת לסופרת דבורה עומר. צפו

מרגש: דניאלה ספקטור במחווה מרגשת לסופרת דבורה עומר. צפו

הזמרת והיוצרת דניאלה ספקטור משחררת שיר מרגש עם מילותיה וקולה של הסופרת האהובה דבורה עומר ז"ל, שצפוי לככב גם כשיר הנושא של הסרט הדוקומנטרי החדש על חייה של עומר. צפו

צפו:דניאלה ספקטור במחווה מרגשת לסופרת האהובה
  (צילום: יחצ)

7 שנים לאחר פטירתה של הסופרת האהובה, דבורה עומר (שהביאה לעולם את הספרים: שרה גיבורת ניל"י, הבכור לבית אב"י ועוד רבים ומוכרים), כעת יוצא שיר המחייה מחדש את מילותיה המרגשות.

השיר "יש לפעמיים", בלחן ובביצוע של הזמרת דניאלה ספקטור, יוצא גם כשיר הנושא של הסרט הדוקומנטרי "גשם בעיניים", על חייה המורכבים של סופרת הנוער הלאומית של מדינת ישראל.

(מילים: דבורה עומר , לחן: דניאלה ספקטור)

מילות השיר לקוחות מתוך קטע מרגש ומצמרר, שכתבה דבורה עומר ביומנה האישי בשנת 1943 בצל רצח אמה.

עומר היתה ילדה בת-11 שמתגוררת בקיבוץ. אביה שירת בצבא הבריטי מעבר לים ואמה נמצאה ירויה בראשה בנסיבות מסתוריות. סערת רגשות גדולה סחפה את עומר הצעירה לכתוב ביומנה את הקטע הבא: "יש לפעמים בשעת מצב רוח שאז נדמה לך כי אבוד הכלה דמעות לוחצות על הגרון זה ימים ואינן יוצאות. אך כשאתה מספר לאדם הקרוב לך זולגות הדמעות וללב נעשה קל אך אין למי לספר".

גלגל חיים שלם בתוך שיר אחד

כשקרא את המילים הללו בנה של עומר, הקולנוען רון עומר, הוא הרגיש מיד שהן צריכות ללוות את צאת הסרט שיצר על חייה. הוא פנה לדניאלה ספקטור, אשר מביאה בשיר את מילותיה של דבורה במלוא פגיעותן ויחד עם זאת לוקחת אותן לגבהים חדשים של יופי ורגש. בשיר משולבת גם הקלטת קולה של דבורה עומר עצמה שהוקלטה מספר שנים לפני מותה, מקריאה את המילים מתוך היומן. גלגל חיים שלם בתוך שיר אחד.

הסרט אשר יוקרן במסגרת פסטיבל "דוקואביב " ולאחר מכן בערוץ 8(HOT ), מגולל את סיפורה של הסופרת דבורה עומר, מילדותה בצל סוד אפל ועד למעמדה כסופרת הילדים והנוער שהשפיעה על ילדותם ונעוריהם שלדורות. במסע אל עברה, חוזר בנה, יוצר הסרט אל האי רועים שעיצבו את חייה ויצירתה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו