משרד החוץ של השומרון כובש גם את ברלין ושטוקהולם - סרוגים

משרד החוץ של השומרון כובש גם את ברלין ושטוקהולם

במועצה האזורית שומרון מסכמים בסיפוק את הצלחתה של משלחת ההסברה המיוחדת שקיימה השבוע ביקור תקדימי בפרלמנטים באירופה. בביקור סוכם בין השאר על מעקב אחר מימון השמאל הקיצוני ועל סיור מיוחד של חברי פרלמנט מגרמניה ומשבדיה בשומרון.

משרד החוץ של השומרון כובש גם את ברלין ושטוקהולם
  כובשים את אירופה (מוע"א שומרון)

במועצה האזורית שומרון מסכמים בסיפוק את הצלחתה של משלחת ההסברה המיוחדת שקיימה השבוע ביקור תקדימי בפרלמנטים באירופה.

לאחר משלחות הסברה רבות שיצאו בשנה האחרונה מהשומרון לבריטניה, איטליה ולפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל, עלתה המועצה האזורית שומרון מדרגה נוספת ב"מלחמת ההסברה" והחליטה לרכז מאמץ ביצירת קואליציות ובשבירת מעוזי ההתנגדות הכבדים ביותר להתיישבות: גרמניה ושבדיה.

בראשית הביקור, נועדו חברי המשלחת,  בראשות מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, עם מנהיגי הפדרציה הצעירה של מפלגת השלטון, בראשה עומדת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

במהלך המפגש העבירו נציגי השומרון אגרת מיוחדת מראש המועצה גרשון מסיקה אל הקנצלרית מרקל, בה מזמין מסיקה את מרקל לביקור בנופי השומרון "כדי לראות בעינים את המציאות בשטח".

בהמשך הביקור קיימו יוסי דגן ומנהל קשרי חוץ שומרון שי אטיאס ישיבת עבודה עם  יו"ר אגודת הידידות גרמניה-ישראל יוהן פילקה, אשר הבטיח בסיומה כי יתחיל לסייע בהסברת יהודה ושומרון.

בשיאו של הביקור בברלין, נועדו חברי המשלחת בבנין הבונדסטאג גם חברת הפרלמנט הגרמני גיטה קונמן, המקורבת לקנצלרית אנגלה מרקל. דגן סיפר לחברת הפרלמנט על השומרון וסקר בפניה את הנזק שגורמים ארגוני השמאל הקיצוני הממומנים ע"י האיחוד האירופי בפרובוקציות אלימות בשטח, בנסיון חרם על התעשיה ביו"ש העלול לפגוע בפרנסתם של אלפי עובדים יהודים וערבים ולפגוע בדו קיום האמיתי המתחולל באזור.

"פעילות הארגונים הרדיקליים הללו פוגעת ועלולה לפרום את מערכת היחסים החשובה שאמורה להיות בין אירופה ומדינת ישראל"- הדגיש דגן – "ולכן ישנה חשיבות רבה, גם לאיחוד האירופי ולגרמניה וגם למדינת ישראל, להפסיק את מימונם של אותם ארגונים רדיקליים הפוגעת גם באירופה וגם בישראל".

חברת הבונדסטאג קונמן סיכמה את הפגישה בהתרגשות ניכרת והבטיחה שיתוף פעולה בינה לבין המועצה האזורית שומרון:

"ישנם אירועים בחיים אשר נותנים ערך וטעם לחיים. אני חושבת שהיום חוויתי חוויה שכזאת. יוסי דגן ומשלחתו לימדו אותי היום על אזור השומרון הנפלא ועל החיים המשותפים של בני האדם בפרויקטים שם, ללא הבחנה בין יהודים למוסלמים. זה  פועל בצורה הטובה ביותר מעבר לכל תכתיב פוליטי, עובדות שלצערי הפוליטיקאים לא יודעים או מתעלמים מהן. דגן ומשלחתו עשו מעשה ראוי להערכה,  ואני מקווה שגם בהמשך הם יפעלו מתוך מטרה לספק מידע אמיתי ואמין על השומרון".

בהמשך הביקור הצפינו חברי המשלחת מברלין לשטוקהולם בירת שבדיה. חברי המשלחת הגיעו לפרלמנט השבדי, הידוע בעוינותו הרבה לישראל, והסבירו את המציאות האמיתית בשטח, המנוגדת לסיקור התקשורתי האירופי. בחלק מהמקרים ענו האורחים מהשומרון על שאלות קשות, אולם ברוב המקרים הושגה הבנה וסוכם להמשיך בקשר.

דסרי פטרוס, מבכירות חברי הפרלמנט השבדי המכהנת גם בפרלמנט האיחוד האירופי, נועדה עם מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשיחה אישית ארוכה, בסיומה אמרה:

"אני מודה לך שבאת. הקשר בינינו הוא מאוד חשוב.  חשוב לי ולפרלמנט השוודי שישראל תהיה חזקה ובטוחה, ולעמוד לצד ישראל, במיוחד כשרואים את האביב הערבי. אכן, המצב הבטחוני כיום יותר טוב מתקופת הסכמי אוסלו.

חברת הפרלמנט קרולין סיזבר אמרה בסיום הפגישה, לאחר הענקת סמל מועצת השומרון: "אני שמחה שבאת, המפגש הזה הוא מאוד חשוב. התקשורת כאן מסקרת בצורה מאוד מסויימת  את מה שקורה אצלכם, זה טוב לשמוע מה האנשים בשטח חושבים, ולא הפוליטיקאים או התקשורת".

אקורד הסיום של ביקור חברי המשלחת באירופה, היה עם חבר הפרלמנט הבכיר קנט אקרוט, אשר כבר ביקר בשומרון והפך לידיד ההתיישבות. הפגישה התקיימה באווירה חברית, על כוס בירה, וסוכם בה על הגעת משלחת רשמית של חברי פרלמנט שבדים לסיור מיוחד בשומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הסביר את אסטרטגיית קשרי החוץ שבונה המועצה בראשה הוא עומד: "ההסברה היא מלחמה לכל דבר, ואנו חייבים לנצח בה. זו לא המלחמה של ההתיישבות בלבד, אלא של מדינת ישראל כולה".

אנשי השומרון באירופה (מועצה אזורית שומרון)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אי אפשר 'צבא השומרון' אבל הסברה לשומרון חשובה מאד
יוסל'ה | 03-03-2013 17:09
עלו והצליחו, רק אם תמיד תגידו את האמת הא-לוקית בכל מקום 'ארץ ישראל לעם ישראל ניתנה ע"י א-לוקי ישראל' כך כתוב שוב ושוב בתנ"ך שאתם נשבעים עליו ברגע האמת בבתי המשפט.
2
דגן, אתה גדול!
| 03-03-2013 20:12
זוכרים אותך עוד מהתיכונית (מחזור א' דנפ"ת).