זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל - סרוגים

זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל

הלקח מרצח משפחת פוגל לא נלמד: חקלאים תושבי הכפר עוורתא, ממנו יצאו רוצחי בני משפחת פוגל, נכנסו ליישוב בליווי אבטחה צבאית בשביל למסוק זיתים.

author-image
זעם באיתמר: פלסטינים מוסקים זיתים ליד בית פוגל
  רוצחים ומוסקים. (ועד מתיישבים השומרון)

תושבי היישוב איתמר נדהמו לראות הבוקר (א') כי קבוצת פלסטינים מהכפר עוורתא הסמוך, נכנסו אל שטחי היישוב על מנת למסוק את הזיתים במטעים השייכים להם.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר" גם בערב הרצח נכנסו דרך מטעי הזיתים, אשר נמצאים בסמוך לביתם של בני משפחת פוגל המנוחים". האם מסיק זיתים חשוב יותר מחיינו ?" שאל מסיקה.

ראש המועצה התייחס לעובדה כי האחים עוואד היו שותפים למסיק הזיתים לפני הרצח ובאמצעותו תצפתו על היישוב ודרכי הגישה אליו.

בתקופת מסיק הזיתים, אשר חל בתקופה זו ברחבי האזור, מאפשר צה"ל לפלסטינים להיכנס למטעיהם הפרטיים, רבים מהם נמצאים בתוך התנחלויות או בסמוך לגדר ההפרדה. פעילות המסיק נעשית תחת אבטחה צבאית, במטרה למנוע סכסוכים בין התושבים לבין הפלסטינים, אך האבטחה אינה מספקת את תושבי איתמר.

"כיצד ייתכן שצה"ל מאפשר לתושבי כפר של מרצחים למסוק זיתים דווקא בשטח ממנו חדרו המחבלים", אמר פנחס מיכאלי, תושב איתמר, "זה מצב בלתי נתפס, שמתחת לחלון הבית בו שחטו תינוקת מוסקים חבריהם זיתים, בתוך היישוב ועוד תחת אבטחה צבאית.

"המחבלים, שרצחו את חמשת בני משפחת פוגל, חדרו ליישוב בדיוק דרך אותם שטחים. הצבא והמנהל האזרחי מכשירים את הדרך למרצחים הבאים לבצע פיגועים נוספים באיתמר".  התושבים מתארגנים בשעות אלו להפגנת מחאה בגין האירוע.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר הזכיר שבשנה שעברה היה מקרה שבו נתפס אחד מתושבי עוורתא 'על חם'  כשהוא מצלם תוך כדי המסיק את עמדות חיילי צה"ל באיתמר. האיש עוכב לחקירה, אבל שוחרר בהוראת המינהל-האזרחי.

יצויין כי רק בשבוע שעבר תיעדו מתנדבי ועד מתיישבי השומרון  ערבים ופעיל שמאל קיצוני זר שכרתו גזעי עצי זית וענפים בצמוד לישוב אלון מורה כדי לייצר פרובוקציה. הפרובוקציות המאורגנות ע"י פעילי שמאל קיצוני מהארץ ומחו"ל וכן ע"י ערבים מהאזור מתרבות בתקופה זו של השנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היכן מסקו הערבים
יוסי | 22-10-2012 9:38
רשום בידיעה שהערבים "מסקו זיתים בתוך היישוב בשטחים השייכים להם". האם ניתנת בכך הודאה שהיישוב הוקם על קרקע פרטית, בחטא?