מאסר עולם לפליט עיראקי שאנס ורצח ילדה יהודיה - סרוגים

מאסר עולם לפליט עיראקי שאנס ורצח ילדה יהודיה

לאחר משפט שארך ארבעה חודשים והסעיר את גרמניה, עלי בשאר, מבקש מקלט מעיראק בן 22, הורשע על ידי בית משפט במדינה באונס וברצח של סוזנה פלדמן, נערה יהודיה בת 14, ונגזר עליו עונש של מאסר עולם

author-image
מאסר עולם לפליט עיראקי שאנס ורצח ילדה יהודיה
  סוזנה פלדמן (צילום מסך / פייסבוק)

לאחר משפט שארך ארבעה חודשים והסעיר את גרמניה, עלי בשאר, מבקש מקלט מעיראק בן 22, הורשע היום (רביעי) על ידי בית משפט במדינה באונס ורצח של סוזנה פלדמן, נערה יהודיה בת 14, ונגזר עליו עונש של מאסר עולם.

בניגוד למקרים אחרים, עלי בשאר לא יזכה לשחרור מוקדם לאחר 15 שנה בכלא, זאת מאחר ובית המשפט הגדיר את מעשיו כ"חמורים במיוחד".

גופתה של פלדמן נמצאה בשנה שעברה ליד מסילת רכבת. הרוצח סיפר בחקירה כי רצח את פלדמן לאחר שפרץ ביניהם ויכוח. לפי התביעה, מבקש המקלט אנס את הנערה היהודיה סמוך למסילת הרכבת, וכשאיימה להתלונן – חנק אותה והשתמש במכשיר הטלפון שלה כדי לשלוח הודעות בשמה לפיהן לכאורה החליטה לנסוע לפריז.

הרוצח הכחיש כי אנס את הנערה, וטען כי מדובר ביחסים בהסכמה. לדבריו, לאחר שהוא ומשפחתו ברחו מעיראק לגרמניה, היא החל להתנסות בסמים קשים. הוא טוען כי לא ידע את גילה של פלדמן, שהכיר אותה דרך חבר משותף וכי הם נהגו להאזין יחד למוזיקה. "הכול נהיה שחור ואז זה קרה" אמר על הרצח. "אני לא יודע איך זה יכול היה לקרות".

האונס והרצח התסיסו את הדיון בגרמניה סביב היחס המקל של הקנצלרית אנגלה מרקל להגירה ומדיניות הדלת הפתוחה למבקשי מקלט. בתמונה: פליטים בגרמניה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

המשטרה קבעה כי לא מדובר באירוע על רקע אנטישמי, אולם מדובר באחד הפשעים הקשים שבוצעו על ידי מבקש מקלט – מה שהסעיר את הימין הקיצוני במדינה וגרם לתומכיו להתנגח באמצעות הסיפור בקנצלרית אנגלה מרקל ובמדיניות ההגירה המקלה שלה.

דיאנה, אמה של הנערה שנרצחה אמרה לאחרונה: "חלק מהעתיד והלב שלי נעלם כשהבת שלי נרצחה. קיבלתי מאסר עולם למרות שאני לא אשמה. לא תהיה לי לעולם הזדמנות לחנינה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו