הרבנים הראשיים בפגישה עם הקייסים: סוף למחאה - סרוגים

הרבנים הראשיים בפגישה עם הקייסים: סוף למחאה

הרבנים הראשיים לישראל נפגשו עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה וראש הקייסים של העדה לקריאה משותפת להרגעת הרוחות לאחר ההפגנות על מותו של סולומון טקה

הרבנים הראשיים בפגישה עם הקייסים: סוף למחאה
  (צילום: דוברות הרבנות הראשית)

סוף למחאה: הרבנים הראשים וראשי העדה האתיופית סיכמו על סיום המחאה האלימה.

היום (ה') נועדו הרבנים הראשיים לישראל הראש"ל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יחד עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה וראש הקייסים של העדה יחד ראשי ומנהיגי העדה האתיופית לקריאה משותפת להרגעת הרוחות לאחר ההפגנות על מותו של סלומון טקה בפגישה סיכמו הרבנים הראשים ומנהיגי העדה על סיום המחאה.

בפגישה השתתפו, הרב הראשי לעדה האתיופית הרב ראובן וובשת, קייס הקייסים של העדה ברוק טגניה ושורה ארוכה של נציגי רבני הקהילות וקייסים מכל רחבי הארץ.

צילום: דובר הרב לאו

הרבנים הראשים אמרו כי אסור להתעלם מהאפליה הקיימת כלפי העדה אך קראו גם למשטרת ישראל כי בפעולתם למניעת האלימות יישמר האיפוק כלפי בני העדה ולאפשר להם את קיום המחאה על הכאב העצום בפטירתו סלומון טקה, הרבנים הראשיים ציינו כי ברבנות הראשית הם פועלים בכל עת ובכל זמן לפתור את כלל הסוגיות עימם מתמודדים יוצאי העדה האתיופית מתוך הידברות והבנה הדדית.

הרבנים הראשים הבטיחו לבני העדה כי יפנו לכלל גורמי האכיפה לנהוג באיפוק ובסובלנות כלפי העדה בקיום המחאות, ולפעול להקלות כלפי המפגינים אשר השתתפו עד כה בהפגנות, במקביל להבטחה של מנהיגי העדה לפעול להרגעת הרוחות וככל שתתקיים מחאה הרי שהיא תעשה במסגרת החוק ושמירה על הסדר.

בסיום הישיבה אמר הרב יצחק יוסף: אנחנו קוראים לבני העדה האתיופית לקיים את המחאה בדרכי שלום וקוראים למשטרה לנהוג באיפוק כלפי בני העדה הכואבים את כאבם על האפליה הקיימת כלפי העדה, הרבנים הראשיים והרבנות הראשית עושים הכל בכדי לעזור ולפתור את הבעיות והאפליה כלפי העדה האתיופית.

הרב הראשי לישראל הרב לאו: אני מבין את התחושות הקשות של בני העדה בעקבות תחושות האפליה אשר התגברו עם מותו הטרגי של סלמון טקה ז"ל, לצערנו ישנם צעירים שלוקחים את הכאב למקומות של אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון דבר זה הוא פסול, אנשים אחים אנחנו והדרך הנכונה לפתור את הבעיות היא בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה כמו שמנהל בית חולים ייפגש עם רופא אליל
שי | 04-07-2019 15:02
הביאו לכאן עשרות אלפי אנשים שהקשר בינם לבין היהדות הוא קלוש ביותר, עכשיו גם מכשירים את הגרסה המסורסת שלהם ליהדות, עם קייסים ובלי הגמרא.
תגובה לשי
שלומי | 04-07-2019 16:08
יש קשר אמיץ בין האתיופים לתורה .אין קשר בין האתיופים ליהדות .נחש למה ? אולי תחכים .ביהדות ידועה האימרה נצחוני בני האתיופים לא אמרו זאת מעולם ולמה ?זה כל ההבדל
2
מה זה קשור לרבנים?
משה | 04-07-2019 15:05
האם יעלה על הדעת שרבנים מרוקאים יהיו קמבצים של מפיונרים ממוצא מרוקאי?
3
האינתיפאדה תתחדש כשיזכו את השוטר
מתנחל | 04-07-2019 15:55
אולי שהקייסים הנכבדים יבקשו סליחה ממיליוני ישראלים שנפגעו מההתפרעות המיותרת ?
4
רבנים
זמירה | 04-07-2019 17:12
הרבנים נראו בארץ עת הזמיר הגיע מוכן להתערב הם. לא אכלו שם דבר מתאמי כשרות שלנו ושלהם
5
הרבנים קנו את לוקשן התיקשורת
גלגל | 28-07-2019 16:37
והפגיו סומאלים, אריטראים, סודנים, פלשמורה, ניגרים ומסתננים בלתי חוקיים, ולא האתיופים שהלבישו עליהם את האירועים. גם טקה לא היה תלית שכולה לבנה...