איחוד מפלגות הימין עתרו נגד "קמפיין הליצנים" - סרוגים

איחוד מפלגות הימין עתרו נגד "קמפיין הליצנים"

העתירה הוגשה ערב פרסום המודעה הבאה של הקמפיין, שאף צורפה אליה, בה נאמר: ״אם עבורך הציונות הדתית איננה בדיחה, אל תשלח ליצנים לייצג אותך בכנסת!״, לצד הכיתוב מופיעה תמונה של ליצן הנואם מעל דוכן הכנסת.

איחוד מפלגות הימין עתרו נגד "קמפיין הליצנים"

מפלגת ״איחוד מפלגות הימין״ – הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית – הגישה אתמול (שלישי) עתירה דחופה למתן צו מניעה נגד קמפיין 'לכתחילה' המתנהל בימים אלה בכלי התקשורת.

העתירה הוגשה ערב פרסום המודעה הבאה של הקמפיין, שאף צורפה אליה, בה נאמר: ״אם עבורך הציונות הדתית איננה בדיחה, אל תשלח ליצנים לייצג אותך בכנסת!״, לצד הכיתוב מופיעה תמונה של ליצן הנואם מעל דוכן הכנסת.

באיחוד מפלגות הימין טוענים, במסגרת העתירה, כי למרות שהמודעה לא מציינת אף שם של מפלגה אלא קוראת באופן כללי שלא לשלוח ״ליצנים לייצג אותך בכנסת״, מטרתו האמתית של הקמפיין ״היא תקיפה של האיחוד שבוצע בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי – מחד, עם מפלגת עוצמה יהודית מאידך״.

כמו כן, במפלגה מודים בפומבי כי האיחוד עורר ״קולות של ביקורת בקרב הציבור הדתי לאומי, בטענה כי לא ראוי היה להתאחד עם מפלגת 'עוצמה יהודית'״, ואף מדגישים, לראשונה, כי, לשיטתם, ״ביקורת זו הינה לגיטימית״.

למרות זאת, טוענים במפלגה, כי לאור העובדה שעל המודעה חתומה תנועה בשם ״לכתחילה – ציונות דתית עם דרך ארץ״, שלא עומד מאחוריה אדם מזוהה או גוף רשמי הרי שהיא עומדת בניגוד לסעיף 10 בחוק הבחירות שקובע כי ״המודעה תישא את שמו ומענו של האדם האחראי להזמנתה״ וכן בניגוד להחלטתו לאחרונה של יו״ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר בעתירה שהוגשה נגד הליכוד, בה ניתן צו מניעה על פרסומים שלא נשאו את שם המפלגה ואשר בה כתב השופט כי על הליכוד חל ״איסור לפרסם פרסומים שאינם מזוהים״.

קמפיין 'לכתחילה' החל בשבוע שעבר כאשר בכלי התקשורת פורסמה מודעה עם התהייה: ״גם אם אחדות והישרדות פוליטית זה חשוב, לא חבל לתרום עודף קולות למפלגה שתעשה לך בושות ב-4 השנים הקרובות?״.

בהמשך הקמפיין מוצגים ציטוטים משיחות איתם יצטרכו, כביכול, להתמודד מי שכן יבחרו להצביע לאותה המפלגה ״שתעשה בושות״. כך, למשל, הם יזדקקו להתמודד עם שאלות ילדיהם: ״אבל אבא, אם לח״כים שלנו מותר לדבר ככה, למה לי אסור?״, ועם חבריהם לנשק שיתהו, ״שמע גבר, אני משרת איתך כבר 15 שנה ופעם אחת לא שמעתי ממך הזיות כמו שהח״כים שלך משמיעים בכנסת״, ולבסוף גם עם עמיתיהם לעבודה: ״היום הבנות במשרד שאלו אותי: האם גם את חושבת ככה על כל החילונים?״. המודעה נחתמת במילים ״מצביעים נכון. לא מתחרטים בדיעבד״.

גורם באיחוד מפלגות הימין מסר כי "נראה כי יש כאלה שההתחזקות המתמשכת של המפלגה בסקרים מפחידה אותם, וכאשר התברר שמצבם פחות טוב, עברו להתקיף באמצעות הכפשות אנונימיות. מעניין מאד איך מי שמעצמו מתחפש ומתחבא, מכנה את מועמדי הרשימה ליצנים."

ברשימה הבהירו כי אין להם דבר נגד כלי התקשורת שפרסמו את המודעות ״אין לנו כל כוונה לפגוע בהם באופן כזה או אחר. אנו תובעים לדעת את זהות המפרסמים״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא ברור? זה נפתלי ומושחתת שקד!
ממש סוד | 20-03-2019 19:17
ליצנים
2
הסרוגים נגררו לשנאה של וטו/אוסלו.חדלו לייצגני
סרוג60שנה צעירי מפדל | 20-03-2019 19:54
ולא מכיוון השמאל שמטשטש עיני הציבור על התחזות בן-גביר לכביכול ימין. עי ניסיונות לפוסלו. דווקא לימין היה צל עניין בפסילתו. בן-גביר מבאיש את כל הכיפות ושומרי המצוות. וזה ממש טימטום שעוצמה מנהל קמפיין ניפרד מקמפיין של פרץ++. אין לזה תקדים. מתביישים בהם מתוך הכנעה להטבות שרים וקבינט++ וטו/אוסלו. פורים שמח
3
איחוד
דוד | 21-03-2019 11:04
אני בתור מצביע עוצמה יהודית התנגדתי לאיחוד עם המפד״ל. אף אחד לא מרוצה מזה, חתונה כפויה אך לא קאטולית. פעם אחרונה אני מקווה. אם היינו מצברים לאלי ישי היינו עוברים
4
איתרע מזלי להיוולד לדור שרובו ערב רב!!!
כואב הלב | 21-03-2019 12:43
מוות לשמאלנים!!!
לעצור את האיש הזה על הסתה
מור | 22-03-2019 8:25
ועל דביליזם!
5
האמת קמפיין נפלא וצודק מאין כמותו
יעקב | 21-03-2019 23:26
ההתאחדות עם הערב רב האלים הזה הוא קטסטרופה לבית היהודי ולמדינת ישראל!