כצל'ה: יאיר לפיד הוא הגורם להצתת בית הכנסת בחריש - סרוגים

כצל'ה: יאיר לפיד הוא הגורם להצתת בית הכנסת בחריש

יו"ר האיחוד הלאומי מאשים 'אנשי תקשורת מפורסמים' בהטלת "אצבע מאשימה וכוזבת כלפי הציבור שלנו" בהצתת מסגדים, מה שלטענתו הביא להצתת שכילתה את בית הכנסת בחריש בליל שבת האחרון. כצל'ה התכוון לכתבה ב'אולפן שישי' שהאשימה את נוער הגבעות באירועי 'תג מחיר'.

כצל'ה: יאיר לפיד הוא הגורם להצתת בית הכנסת בחריש
  ספר תורה שרוף בחריש. (מתוך פייסבוק)

שריפת ענק כילתה את בית הכנסת המרכזי בישוב חריש.

כשבאו המתפללים בבוקר יום השבת, לבית הכנסת של חסידות ברסלב המשמש כבית הכנסת המרכזי בישוב, גילו לדאבון ליבם כי בית הכנסת עלה באש. כך מדווח הבוקר האתר 'בחדרי חרדים'.

הדליקה שפרצה ככל הנראה בליל שבת, שרפה כליל את מבנה בית הכנסת שמשמש בכל השבוע ככולל לאברכים ובשבת משמש את כל תושבי השכונה.

בשריפה עלו באש ספרי התורה, טליתות ותפילין, אוצר הספרים של בית הכנסת וכן את הריהוט המשמש את המתפללים. בית הכנסת נחרב לחלוטין ותזדקק השקעה גדולה כדי להחזיר את היכולת להתפלל וללמוד בו.

חוקרי שריפות שהגיעו לישוב במוצאי השבת, בודקים את נסיבות המקרה, בשלב זה נבדקות אפשרויות של קצר חשמלי שגרם לדליקה, אך לא נשללת גם האפשרות כי מדובר בהצתה של ערבים מאחד הישובים הערבים הסמוכים.

הישוב חריש, נמצא בנחל עירון (ואדי ערה) בסמיכות לישובים ערבים חלקם עוינים, כדוגמת ערערה וכפר קרע.

תוצאה של הסתת התקשורת

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, אמר ל'סרוגים' כי הוא מבכה את הצתת בית הכנסת ושריפתו בחריש ודורש מהגורמים המוסמכים לשים את ידם על השורפים ולהעמידם לדין.

"יש לקוות עתה לחשבון נפש של מובילי העליהום המכוון של אנשי תקשורת מפורסמים ביניהם דתיים ואישי ציבור, שהפנו אצבע מאשימה וכוזבת כלפי הציבור שלנו כאילו הייתה יד יהודית בהצתת מסגדים ובכך ליבו את השנאה המאפשרת לשונאי ישראל לעשות מעשים נוראים נגד העם היהודי".

כצל'ה מתכוון לכתבה ששודרה לפני כשלושה חודשים ב'אולפן שישי' של יאיר לפיד, על אירועי 'תג מחיר' בהם נטען כי אנשי הימין הדתי הקיצוני המכונים 'נוער הגבעות' עומדים מאחורי שריפת המסגד בכפר טובא-אזנגרייא.

בזמן שעשיתם קידוש בערוץ 2 טפטפו רעל נגד המתנחלים – צפו בכתבת אולפן שישי נגד המתנחלים כפי שסוקרה ב'סרוגים' לפני שלושה חודשים.

הטענה של כצל'ה כי לא ידיים יהודיות הציתו את המסגד נתמכת על ידי הודעת המשטרה בכנסת כי מעולם לא נתפס יהודי מצית מסגד ושהצתת המסגד בטובא הייתה בידי ערבים, טענה שהתחזקה בכתבה ששודרה בערוץ 2 לפני שבועיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הם כל כך מפחדים מיאיר לפיד
גרוזניק | 30-01-2012 8:42
שעוד מעט הכל יהיה באשמתו. האיחוד הלאומי היא מפלגה פשיסטית ימנית משיחים שבקרוב תוצא מהחוק.
2
יש הרבה צדק בטענה. באמת מדובר בפוליטיקאי כושל, לא חכם,
| 30-01-2012 8:53
לא מורכב, ולא מוצלח - הכוונה כמובן לכצ'לה ולא ללפיד.