מחקר חושף: כמה זמן אנחנו מקדישים לאפליקציות? - סרוגים

מחקר חושף: כמה זמן אנחנו מקדישים לאפליקציות?

דו"ח חדש של חברת Apptopia בחן את זמן השימוש באפליקציות השונות לסלולר. מהנתונים עולה כי המשתמשים מקדישים הכי הרבה זמן לאפליקציות המסרים והרשתות החברתיות, כשוואטסאפ ופייסבוק מובילים בדירוג

author-image
מחקר חושף: כמה זמן אנחנו מקדישים לאפליקציות?
  כמה זמן מוקדש לאפליקציות? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמה זמן אנחנו משקיעים באפליקציות השונות בסמארטפון? דו"ח חדש של חברת האנליטיקה Apptopia ניסה לענות על השאלה הזו, והציגה נתונים חדשים בנוגע לכמות הזמן המוקדשת לאפליקציות הפופולריות ברחבי העולם. החברה ניתחה את נתוני השימוש של האפליקציות הפופולאריות בחנויות האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, ודירגו את האפליקציות לפי זמן השימוש הכולל שנמדד בכל אפליקציה בשלושת החודשים האחרונים.

מהנתונים עולה כי אפליקציות העוסקות בתקשורת- ביניהם אפליקציות מסרים ורשתות חברתיות- הן האפליקציות שזוכות לזמן השימוש הגבוה ביותר. אפליקציית וואטסאפ דורגה במקום הראשון, שבה משתמשים הקדישו בסך הכל 85.2 מיליארד שעות בתקופת הניתוח. למקום השני הגיע אפליקציית WeChat הסינית, שמהווה בעצמה גרסה מקומית לוואטסאפ וכוללת מאפיינים דומים רבים.

המקום השלישי והרביעי ברשימה שייכים לאפליקציות של פייסבוק: אפליקציית הרשת החברתית הגיעה למקום השלישי, ואפליקציית מסנג'ר נמצאת במקום הרביעי. באופן מעט מפתיע, אפליקציית המוזיקה "פנדורה", שזמינה רק בארה"ב, הגיעה למקום החמישי בדירוג, ועקפה את יוטיוב, אינסטגרם וטוויטר- בהם משתמשים בכל רחבי העולם.

הדירוג המלא של זמן השימוש באפליקציות (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Apptopia)

הדו"ח גם הציג דירוג נפרד לאפליקציות במערכות ההפעלה השונות, כאשר יש הבדלים משמעותיים בין הדירוגים של אפליקציות האייפון והאנדרואיד, וכן בין הדירוגים הנפרדים לדירוג הכללי. בין השאר נמצא כי אפליקציית פייסבוק הגיעה למקום הראשון בקרב משתמשי האייפון, עם זמן שימוש כולל של 30.9 מיליארד שעות- אך רק דורגה במקום הרביעי בקרב משתמשי האנדרואיד, כשוואטסאפ מובילה בדירוג של חנות גוגל פליי עם זמן שימוש של 59.2 מיליארד שעות. עוד עולה כי טוויטר, שהגיעה למקום השמיני בדירוג הכללי, דורגה במקום השני בדירוג האייפון ובמקום החמישי בדירוג האנדרואיד, בעוד שאפליקציית מסנג'ר הגיעה למקום השני בדירוג המערכת של גוגל- אך רק במקום השמיני בדירוג של אפל.

נתון מפתיע נוסף מתקשר לאפליקציות של גוגל עצמה, המגיעות מותקנות באופן אוטומטי בכל מכשירי האנדרואיד, כאשר 2 אפליקציות כאלו דורגו במיקום גבוה יותר בקרב משתמשי האייפון מאשר באנדרואיד. אפליקציית המפות של גוגל, שהגיעה למקום התשיעי בדירוג הכללי, נמצאת במקום השלישי בדירוג האייפון, ובמקום השביעי בדירוג האנדרואיד, בעוד שאפליקציית יוטיוב הגיעה למקום השישי בדירוג זמן השימוש הכללי ובדירוג  של משתמשי האייפון- אך אפילו לא נכלל בעשירייה הראשונה בדירוג האנדרואיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו