צפו: 30 בנות בפרויקט חדשני שישנה את המדינה

צפו: 30 בנות בפרויקט חדשני שישנה את המדינה

30 בנות עם 5 יחידות מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית נבחרו להיות חלק מפרוייקט כרמל 6000. מה זה בקיצור? הייטק חברתי. בקורס תובעני של 6 שבועות הן יוכשרו למשימה- לספק פתרונות טכנולוגיים לעמותות וגופים חברתיים

author-image
צפו: 30 בנות בפרויקט חדשני שישנה את המדינה

30 בנות יתחילו בעוד כמעט שלושה שבועות ביחידת העילית החדשה של השירות הלאומי, את פרוייקט כרמל 6000. מה זה בקיצור? "אלו הבנות שהולכות לשנות את פני המדינה", אומר בראיון לסרוגים יוסי צוריה, יוזם התוכנית ומי שעומד בראשה.

התכנית, בחסות רשת אמי"ת מיועדת לבנות מוכשרות מכל הארץ, שמתחייבות לשנתיים בהן יספקו פתרונות טכנולוגיים לעמותות וגופים חברתיים: ילדים חולי סרטן, נוער אוטיסטי, חרשים ועוד. עם קרוב לעשרים פרויקטים בשיתופי פעולה עם ארגונים כמו חרשים, זיכרון מנחם, בית חולים אל"ין, בית חולים שערי צדק, ארגון בת מלך לנשים מוכות ועוד יעבדו הבנות על פתרונות טכנולוגיים לקבוצות במצוקה.

לדוגמה, דבר מפתיע מאד שלא היה קיים עד כה, אלו חיישני רוורס לכיסאות גלגלים, שמאפשרים לנוסע לא להיתקע באף אחד או ליפול במדרגות, דברים שאירעו בעבר לאנשים בעלי כיסאות גלגלים. "שסיפורו לי על זה לא האמנתי", מספרת מיכל יגל מנהלת משאבי אנוש של הפרויקט. "זה נשמע הזוי שלא היה קיים דבר כזה, ואנחנו גוף שרק התחיל יביא את ההמצאה העולמית הזאת? אז כן, יש הרבה דברים וזו זכות גדולה להיות חלק מהפיתוח של הדרים הללו".

וויזנגר וארב. שנה שנייה בפרוייקט (צילום: אביגיל צוריה)

5 יחידות מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית

אז לא כל אחד יכול להתקבל לתכנית היוקרתית, אלא אם אתם עם היכולות המתאימות. מדובר בבנות מהעשירון העליון: ראליות, עם 5 יחידות מתמטיקה ופיזיקה ורמה גבוה באנגלית. בתהליך הקבלה שלחו הבנות את התעודות הבגרות שלהן עם הציונים הגבוהים, הצוות שמונה שישה אנשים בדק קרוב ל- 200 תעודות, בסופו קיבלו כאמור 28 בנות חדשות, מתוכן 2 עם תואר ראשון במחשבים, שמצטרפות לשתי הבנות 2 הבנות אביטל וויזינגר ומרי ראב שהשתתפו בשנה שעברה בפיילוט המוצלח.

לאחר מכן, נערך לנבחנות מבחן פסיכוטכני, בסופו קיבל הצוות מידע על היכולות שלהן בתחומים מסויימים כמו יזמות, יכולות למידה והשגיות. בהמשך, עברו הבנות מבחן יכולות חשיבה וידע במחשבים ולסיכום ראיון אישי וכוללני כדי להתרשם. לאחר מכן הייתה ישיבת צוות של 5-6 אנשים בה החליטו לבסוף מי תהיה חלק מהחבורה.

סוג של טירונות

עד לתחילת העבודה בראשון לספטמבר, עוברות הבנות קורס תובעני של 6 שבועות: מ- 7:30 בבוקר ברצף עד 22:00 בערב, "לימודים ולימודים ולימודים", מסכמת יגל את ההכשרה, ומוסיפה "מבחינתו זה "סוג של טירונות". אליהן יצטרפו במשך השנה יהודים מהעולם שיבואו למספר חודשים להתנדב בתוכנית ולכתוב אפליקציות לטובת החברה.

חשוב לציין, כי עד כה כל השותפים עבדו בהתנדבות מלאה. מהשלב הזה, חלק מאד מצומצם של האנשים יקבלו משכורת בחודש.

יוסי צוריה ואחת מבנות הפרוייקט החדש ( צילום: אביגיל צוריה)

לפי יוזם ומנהל הפרוייקט, יוסי צוריה, המטרה היא לגדל דורות של צעירים שיצאו עם הכרת העולם של הייטק מצד אחד והבעיות החברתיות מצד שני.

ולבסוף, "לשים את ישראל על המפה של הייטק למען החברה".כמי שמכיר מקרוב, מעיד צוריה כי "עולם ההייטק הוא אכזרי, בו מסתכלים על השורה התחתונה שזה הכסף. יחד עם זאת הוא מוסיף, "אני ראיתי בעולם ההייטק את הכוח לשנות את הצורה בה אנחנו עושים ונותנים דברים לאנשים, שראיתי את השינוי והכוח של הטכנולוגיה לשנות דברים אמרתי שחובה לקחת את זה לחברה".

נשמע ממך קריאה לעוד אנשים שעשו אקזטים לעבור לעולם החברתי?

"בהחלט. אבל מה שחשוב זה לא אנשים שיתרמו יומיים או כספים. מה שצריך זו מסגרת וזה הייחודיות בכרמל 6000 ואם אנחנו עושים פרוייקט לעזר מציון או זיכרון מנחם אנחנו ממשיכים לתמוך בו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הערצה
שמחה מימון | 15-08-2018 14:49
על הכבוד לבנות המוכשרות.שהגיעו כדי להעשיר את החברה . בהצלחה. עלינה והצלחנה. גאה בכן
2
בהצלחה בעזרת השם.
יפה יוסף | 15-08-2018 17:16
הכל רק בעזרת השם.