חומש הראי"ה: ללמוד עם הרב קוק על לידת עם ישראל - סרוגים

חומש הראי"ה: ללמוד עם הרב קוק על לידת עם ישראל

בימים אלו יצא לאור ספר שמות מסדרת "חומש הראי"ה", המאגד את כתבי הרב קוק לפי סדר פרשיות השבוע. עורך החומש, הרב חגי לונדין מתאר את היתרון שבחומש: "מטרת המפעל הינה להנגיש את כתבי הרב קוק לציבור הרחב וזאת בהכנסת לימוד הרב קוק על סדר פרשיות השבוע."

חומש הראי"ה: ללמוד עם הרב קוק על לידת עם ישראל
  חומש הראי"ה

בימים הללו יצא לאור ספר שמות מסדרת "חומש הראי"ה"

הרעיון להוצאת החומש שמאגד את כתבי הרב קוק לפי סדר פרשיות השבוע, התחיל לפני כארבע שנים בישיבת ההסדר אור וישועה בחיפה.

את המפעל של סידור הפסקאות השונות מכתביו השונים של הראי"ה, ריכזו הרב חגי לונדין, ששימש כר"מ בישיבה, יחד עם הרב יאיר רמר, רב היישוב חרישה, כשהם נעזרים בתלמידי הישיבה הגבוהה וישיבת ההסדר "אור וישועה" בחיפה לליקוט החומרים, ובמספר תלמידי חכמים שהחלו בפרויקט דומה שהסכימו לשתף פעולה ולתרום מתוך ליקוטים וסיכומים אישיים שלהם.

בשלב הסופי נוספו גם פסקאות מתוך כתבי בנו של הרב קוק, הרב צבי יהודה. החומש עצמו מכיל גם את תרגום אונקלוס ופרוש רש"י לצורך קריאת שנים מקרא ואחד תרגום.

התכנון המקורי של העורכים, היה להוציא את כל חמשת הספרים בתוך כשנה וחצי, אך הוצאת חומש שמות התעכבה כמעט בשנה והוא יוצא לאור עם תחילת קריאת פרשות השבוע.

"מטבע הדברים, חומש שמות, העוסק בלידתו של עם ישראל, מכנס לתוכו את לב משנתו של הרב קוק ולכן גם העבודה עליו ערכה זמן רב." מסביר הרב חגי לונדין את העיכוב בהוצאת החומש.

על הצורך בחומש כזה אומר הרב לונדין: "מטרת המפעל הינה להנגיש את כתבי הרב קוק לציבור הרחב וזאת בהכנסת לימוד הרב קוק על סדר פרשיות השבוע. במקביל להוצאת החומשים החלה יוזמה של חוגי 'חומש הראי"ה", בו מתכנסים ללימוד שבועי בפרשת השבוע סביב תורתו של הרב קוק."

חומש ויקרא עתיד לצאת לקראת חג הפסח, כשבהמשך מקווים העורכים להוציא ליקוטים על כל עשרים וארבעה ספרי התנ"ך.

את החומש ניתן לרכוש בהוצאת בית אל, או באתר האינטרנט של "חומש הראי"ה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו