גורם בצה"ל: "מסוק יסעור הצליח להפיל מטוס F16" - סרוגים

גורם בצה"ל: "מסוק יסעור הצליח להפיל מטוס F16"

כך מכנה גורם בצה"ל את הלחצים שהפעיל הרבצ"ר כדי להביא לסיום תפקידו של סא"ל הרב ראב"ד כרב חיל האוויר. בימים האחרונים לחץ הרב פרץ (טייס מסוק) על מפקד החיל, האלוף נחושתן (טייס מטוס קרב) שלא רצה בפרישתו של הרב המוערך, עד שלבסוף הודיע הרב על התפטרותו.

author-image
גורם בצה"ל: "מסוק יסעור הצליח להפיל מטוס F16"
  התפטר לפני שפוטר. הרב ראב"ד (דובר צה"ל)

בשורה התחתונה, סא"ל הרב רם משה ראב"ד פושט את המדים.

לאחר שבשבוע שעבר, הודיע רב חיל האוויר, המשמש גם כמוביל פרויקט שילוב חרדים (שח"ר) בצה"ל, הבוקר (ג') הודיע הרב על התפטרותו ופרישתו מהצבא.

בהודעת דובר צה"ל על התפטרות נאמר כי הסיבה לפרישה היא "לאור הנסיבות שנוצרו."

גורמים בצה"ל אומרים ל'סרוגים' כי התפטרותו של הרב ראב"ד נכפתה עליו, לאחר הדברים שאמר בתגובה להוראות החדשות של הרמטכ"ל המחייבת חיילים להיות נוכחים בטקסים בהם תופיע זמרת, למעט בהופעות הוואי.

הרב ראב"ד הודיע אז על התפטרותו מפרויקט שח"ר אותו הוביל, מהלך שהכעיס מאוד את הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ. בימים האחרונים פעל הרבצ"ר להביא לפיטוריו של הרב ראב"ד מתפקידו כרב חיל האוויר.

מי שנאלץ להכריע בסוגיה, הוא מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, שלא הסכים לפיטוריו של הרב ראב"ד, שמוערך מאוד בחיל האוויר, במשך השנים בהם הוא משמש כרב החיל.

בסופו של דבר הלחץ של הרבצ"ר פעל, וכדי להמנע מפיטורים, הודיע הבוקר הרב ראב"ד על התפטרותו ופרישתו מצה"ל.. האלוף נחושתן נעתר לבקשת הרב ראב"ד לסיים את תפקידו, ופגישה ביניהם הדגיש הרב ראב"ד כי "פעל במסירות למען שירות החרדים בצה"ל והביע את התנצלותו על האופן בו התפרסמה עמדתו בימים האחרונים".

גורם בצה"ל אמר ל'סרוגים' כי "מסוק יסעור הצליח להפיל מטוס 16F", כשהרמז הוא לרב פרץ ששימש בעבר כטייס מסוק תובלה ולאלוף נחושתן – טייס מטוס קרב.

בצה"ל מדווחים כי "מפקד חיל האוויר העיר לרב ראב"ד על האופן הלא מקובל בו פעל וקיבל את התנצלותו. בנוסף הדגיש את חשיבות שירות החרדים בצה"ל ואת המחויבות להמשך תהליך מוצלח זה".

פרויקט שח"ר הינו הפרויקט הגדול ביותר המשלב חרדים בצה"ל. בשנים האחרונות נחל הרב ראב"ד הצלחה כשהצליח לגייס אלפי חרדים מרחבי הארץ ליחידות השונות, בחיל האוויר, באגף המודיעין, באגף התקשוב, בחיל הים, בפיקוד העורף, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, באגף כוח האדם וברבנות הצבאית. בין המשרתים עשרות קצינים ונגדים.

באגף כוח האדם, המופקד על מסלול ה"שח"ר" בצה"ל, הבהירו השבוע כי בניגוד לשמועות שרווחו בנושא, אין כל כוונה לשנות את ההסדרים הייחודיים שנקבעו לשירות חרדים בצה"ל וכי התפטרותו של הרב ראב"ד לא תעצור את גיוס החרדים לצה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לצה"ל אין רב ראשי. יש קצין דת ראשי
שני | 10-01-2012 15:42
2
כאשר הרוח לצד המסוק, זה אפשרי
השלם | 10-01-2012 17:31