סערה ברשת: הציוץ של איוונקה טראמפ שהרגיז את הסינים

סערה ברשת: הציוץ של איוונקה טראמפ שהרגיז את הסינים

בתו של נשיא ארה"ב כתבה בטוויטר ציוץ שכלל לדבריה "פתגם סיני"- ועוררה סערה נרחבת ברשת. הפרסום הוביל לזעם רב בסין, לאחר שהגולשים לא הצליחו למצוא את הפתגם המקורי בסינית וטענו כי מדובר בציטוט ממדינה אחרת

סערה ברשת: מדוע הסינים כועסים על איוונקה טראמפ?
  הרגיזה את הסינים. איוונקה טראמפ (צילום:מנדי הכטמן/פלאש 90)

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ניסתה להביע תמיכה באביה- ועוררה סערה ברשת. שעות ספורות לפני תחילת המפגש ההיסטורי של הנשיא האמריקני עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, איוונקה פרסמה בטוויטר ציוץ שכלל משפט שכונה על ידיה "פתגם סיני": "אלו שאומרים שדבר לא יכול להיעשות, צריכים שלא להפריע לאלו שעושים אותו".

מהציוץ בהחלט ניתן להאמין כי מדובר במשפט עתיק שנאמר על ידי חכם סיני – אך בסין חשבו אחרת. הציוץ של איוונקה הצליח לעורר זעם רב במדינה, לאחר שגולשים רבים לא הצליחו למצוא את הפתגם המקורי בסינית, וטענו כי לא מדובר במשפט שמגיע במקור מארצם. "אנשים ממדינות המערב אוהבים להמציא פתגמים סינים" אמר אחד הגולשים ברשת החברתית הסינית "ווייבו". "קצת כמונו, הסינים, שאוהבים להמציא הרבה פתגמים כאלו בעצמנו".

למרות האיסור הגורף על השימוש בטוויטר בסין, גולשים רבים שיתפו צילום מסך של הציוץ, ודנו רבות בשאלה שהסעירה את המדינה: מה המקור של הפתגם שאיוונקה שיתפה? עד כה לא נמצאה תשובה ברורה לנושא, והדעות על המקור חלוקות מאד. חלק מהגולשים הסיניים טענו כי מדובר בציטוט של המחזאי האירי ג'ורג' ברנרד שו, בעוד שאחרים טענו כי המשפט נאמר על ידי הסופר האמריקני ג'יימס בולדווין. בנוסף, האתר הסיני "חוקר הציטוטים" אמר כי ייתכן והביטוי הגיע מתגובה בעיתון שפורסם בעיר שיקגו בסוף המאה ה-19- אך גם לא הצליח להציג מקור ברור לכך. כנראה שנצטרך לקוות שאיוונקה תספק בקרוב תשובה ותחשוף את מקור הציטוט מהציוץ שלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בכל אופן פתגם חכם
יפה יוסף | 13-06-2018 23:30
וזה העיקר.סינים.
2
בלי עין הרע
צפי | 14-06-2018 14:57
איזו צדיקה,שיתקבלו בקשותיה כפי תפילת שלמה המלך כשסיים לבנות את בית המקדש
3
פתגם סיני עתיק אומר שאם אין לך מה להגיד תגיד
חה | 03-10-2018 1:09
חהחה