בצפון קוריאה טוענים: טראמפ יסיר את הסנקציות - סרוגים

בצפון קוריאה טוענים: טראמפ יסיר את הסנקציות

יום לאחר הפסגה ההיסטורית, בצפון קוריאה דיווחו כי השליט קים ג'ונג און ייסע בקרוב לוושינגטון לפגישה נוספת עם טראמפ. עוד נטען שהנשיא הסכים לבטל את הסנקציות על המדינה- בניגוד לדבריו של טראמפ אמש

בצפון קוריאה טוענים: טראמפ יסיר את הסנקציות
  שיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של רשת ITV News)

היום שאחרי: מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און חזר במהלך הלילה לצפון קוריאה, וכבר החל בתכנון פגישות המשך לפסגה ההיסטורית שהתרחשה אתמול (שלישי) בסינגפור.

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA דיווחו כי ג'ונג און ייסע בקרוב לוושינגטון לפגישה נוספת עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "הנשיא טראמפ הזמין את קים ג'ונג און להגיע לביקור בארה"ב, וקים הזמין את טראמפ לביקור בפיונגיאנג בזמן שיתאים לו" נאמר בהודעה. "שני המנהיגים קיבלו בברכה את ההזמנות ההדדיות, והם משוכנעים שהן יהוו אפשרות נוספת לשיפור היחסים בין המדינות".

עוד דווח כי טראמפ הבטיח במהלך הפסגה עם לבטל את הסנקציות שהוטלו על מדינתו של ג'ונג און, וכן אמר כי יפסיק את התרגילים הצבאיים עם דרום קוריאה ויחזיר את החיילים המוצבים באזור לארה"ב. הדיווח הזה סותר את טענותיו של טראמפ במסיבת העיתונאים שערך אמש, שם אמר כי הסנקציות יישארו בתוקף. "כרגע זה המצב, אבל בקרוב האיום של מלחמה גרעינית תיעלם" אמר. "אנו חולמים על מציאות שבה כל הקוריאנים יחיו יחד בשלום, ומקום שבו אור השלום מגרש את חושך המלחמה. זה מציאות שאפשר להשיג, ואנחנו נגיע אליה בקרוב".

דיווחים נוספים בצפון קוריאה עסקו בתכני המפגש והפעולות שטראמפ וג'ונג און יבצעו בעקבות הפגישה. בסוכנות הממלכתית של צפון קוריאה טענו כי פירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני יהיה תלוי בהפסקת ההתגרויות בין ארה"ב וצפון קוריאה. "עלינו להתחייב לכך שנמנע מלהתגרות האחת בשנייה" אמר ג'ונג און לטראמפ. "צפון קוריאה תטפל בנושא הזה דרך חקיקה". המנהיג הצפון קוריאני הוסיף כי אם ארה"ב תעשה צעדים משמעותיים לבניית יחסים דיפלומטים והעלאת האמון עם צפון קוריאה, היא תיענה במחוות נוספות מצידו של הממשל במדינה.

כזכור, במהלך המפגש המנהיגים חתמו על מזכר הבנות, אשר כלל בתוכו 4 סעיפים. במזכר צפון קוריאה התחייבה לפעול למען פירוק מלא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, ובתמורה ארה"ב התחייבה לכונן יחסים דיפלומטיים עם צפון קוריאה "אשר יפעל בהתאם לרצונם של העמים בשתי המדינות בשלום ובשגשוג".

עוד הוסכם כי שתי המדינות ישקיעו מאמצים משותפים לפעול למען הסכם שלום יציב בחצי האי הקוריאני. כמו כן, ארה"ב התחייבה להשיב את שרידיהם של אסירי מלחמה ונעדרי מלחמה לצפון קוריאה, בעוד שארצו של ג'ונג און תפעל יחד עם ארה"ב לשיקומם של השבויים האמריקנים ששוחררו מצפון קוריאה לפני כחודש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו