רשמית: אונסק"ו קיבלה את "מכתב הפרישה" של ישראל - סרוגים

רשמית: אונסק"ו קיבלה את "מכתב הפרישה" של ישראל

באונס"קו קבלו אמש את "מכתב הפרישה" של ישראל מארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם. מזכ"לית הארגון הביעה "צער עמוק על ההחלטה". הפרישה הרשמית תתרחש בתום השנה האזרחית הבאה

רשמית: אונסק"ו קיבלה את "מכתב הפרישה" של ישראל
  אזולאי ושגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה-הכהן (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

מזכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי הודיעה אמש (שישי) על קבלת המכתב הרשמי, בו מבקשת ישראל לעזוב את הארגון. על כך אמרה כי היא מביעה "צער עמוק על ההחלטה"

"אני משוכנעת שמדינות יכולות להתגבר על הפערים בצורה הטובה ביותר בתוך הארגון ולא מבחוץ", אמרה אזולאי בדבריה לתקשורת.

עוד מסרה: "כחברה באונסק"ו מאז 1949, לישראל יש הזכות להיות בסוכנות האו"ם המוקדשת לחינוך, תרבות ומדע. בתוך מוסד המחויב להגנה על חופש הביטוי, מניעת כל צורות האנטישמיות והגזענות, אשר פיתחה תכנית ייחודית לחינוך על השואה ומניעת רצח עם".

"בתוך מוסד שהוא בין הפעילים ביותר בקידום דיאלוג בין תרבויות, לחימה בקיצוניות אלימה ושימור המורשת, בעיקר מפני פעולות הרסניות של ארגוני טרור", הוסיפה.

בנוסף,  למכתב הרשמי צורף פירוט של הקשרים הישראלים עם אונסק"ו בעבר. בהם: זוכי פרסים, אתרי מורשת ותכניות לשיתוף פעולה אקדמי.

על מנת לפרוש מאונסק"ו, ישראל צריכה להגיש את מכתב הפרישה למנכ"לית הארגון היהודייה אודרי אזולאי. ברגע שהמכתב התקבל ויאושר, הפרישה הרשמית תתרחש בתום השנה האזרחית הבאה. כלומר, בעוד כשנה- סוף חודש דצמבר, 2018.

כזכור, בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו החליט לקבל את המלצות משלחת ישראל לאונסק"ו ולפרוש מארגון המדע, החינוך והתרבות של האו"ם. "הדבר הזה מתבקש, בכלל, לאור היחס המוטה, החד צדדי והאבסורדי של הארגון הזה כלפינו, וגם על רקע העמידה האיתנה של ארה"ב באו"ם, שאנחנו מברכים עליה" הסביר נתניהו את מהלך הפרישה.

בפרישתה, ישראל מצטרפת לארה"ב, שהכריזה השנה כי גם היא תפרוש מהארגון. בניגוד לישראל, ארה"ב הגישה את מכתב הפרישה באוקטובר האחרון- כך שהיא תפרוש באופן רשמי בעוד כ- עשרה חודשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יהודיה בראש ארגון אנטישמי? כנראה שהגאולה
יפה יוסף | 30-12-2017 22:42
בפתח.זו הפואנטה.ישתבח שמו.לישראל יש את התרבות.