מכה לאופוזיציה: ביטן ונתניהו יוכלו להצביע על חוק ההמלצות - סרוגים

מכה לאופוזיציה: ביטן ונתניהו יוכלו להצביע על חוק ההמלצות

בחוות דעת חדשה מצהיר יועמ"ש הכנסת כי נתניהו, השר כץ ויו"ר הקואליציה ביטן רשאים להצביע במליאה על חוק ההמלצות, אך לפני כן עליהם למסור במליאה הצהרה על ניגוד עניינים בשל חקירותיהם

מכה לאופוזיציה: ביטן ונתניהו יוכלו להצביע על חוק ההמלצות
  ביטן ונתניהו. יורשו להצביע על חוק ההמלצות (צילום: פלאש 90)

לאחר שהודיע כי נתניהו והשר כץ לא יורשו להצביע על חוק ההמלצות,  היום (ראשון) משגר היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון חוות דעת חדשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בה הוא מצהיר כי השלושה יוכלו להצביע במליאה על החוק, אך לפני כן עליהם למסור במליאה הצהרה על ניגוד עניינים.

 

אך בחוות דעת נוספת שמוציא היועמ"ש, מבהיר ינון כי בוועדת הפנים, וכן בוועדת הכנסת אם תידרש לדון בעניינים הקשורים להצעת החוק, על חברי הכנסת ביטן, זחאלקה, זועבי ואזברגה הנמצאים בחקירה להימנע מכאן ואילך מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בוועדות בעניין הצעת החוק.  אך מסביר כמובן כי אין מניעה שחבר אחר מסיעתם יחליף אותם.

לא ניתן למנוע הצבעתם של חברי כנסת במליאה

לגבי ההצבעה במליאה אומר ינון כי חברי הכנסת רשאים להצביע בכל עניין העומד על סדר יומה של המליאה, ולא ניתן למנוע הצבעתם של חברי כנסת המצויים לכאורה ב"ניגוד עניינים".

על כן, ראש הממשלה, השר חיים כץ וחברי הכנסת האחרים המצויים גם הם בחקירה אינם מנועים מלהשתתף בהצבעה במליאה, אך אם יבחרו לעשות כן יהיה עליהם למסור הודעה בע"פ במליאה= גילוי נאות לפני ההצבעה, בדבר ניגוד העניינים בו הם מצויים.

לחוות הדעת המלאה⇐חוות דעת חוק ההמלצות- יועמ"ש הכנסת

ביום רביעי שעבר הנחה ינון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הרווחה חיים כץ כי לא יוכלו להשתתף בהצבעה על חוק ההמלצות, מחשש לניגוד עניינים, בשל חקירות המשטרה המתנהלות נגדם, ומי שכן יוכל להצביע הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד).

ינון כתב במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון כי "משבאנו לבחון את הדברים מצאנו כי ראש הממשלה והשר חיים כץ לא השתתפו בהצבעה על הצעת החוק בקריאה הראשונה, ולדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הם גם לא נלקחים בחשבון על ידו לצורך ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית ולא ייטלו בהן חלק", כתב ינון.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו