בשורה לאברכים הנבחנים להסמכה לרבנות - סרוגים

בשורה לאברכים הנבחנים להסמכה לרבנות

בשורה לנבחנים להסמכה לרבנות, הכנסת מסדירה את הליכי הערעור על ציוני בחינות ההסמכה לרבנות ולדיינות. רק מי שקיבל ציון 55 ומטה יוכל לערער

בשורה לאברכים הנבחנים להסמכה לרבנות
  נבחנים לרבנות. למצולמים אין קשר לכתבה. (אילוסטרציה יונתן זינדל/פלאש90)

בשורה לנבחנים להסמכה לרבנות, הכנסת מסדירה את הליכי הערעור על ציוני בחינות ההסמכה לרבנות ולדיינות.

ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה תקנות לפיהן בעת הגשת ערעור על בחינה לרבנות או לדיינות ייגבו אגרות: ערעור על בחינה לדיינות יחויב באגרה של 166 ש"ח וערעור על בחינה לדיינות יחויב באגרה של 125 ₪. אם יתקבל הערעור, יוכל מנהל הרבנות הראשית להורות על החזר אגרה – במקרה ומדובר בערעור טכני, כגון שסיכום הנקודות היה שגוי, וכן גם אם מדובר בערעור מהותי, אם ההפרש בין הציון המקורי לציון שניתן בערעור יהיה גבוה.

ציון מקסימום לערעור

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן דיווח לוועדה שבכל שנה נבחנים כ-10,000 איש למבחני הרבנות והדיינות. רב שכונה צריך לעבור 8 מבחנים בטרם יוסמך ודיין 6 מבחנים. בכל שנה כשליש מהנבחנים אינם עוברים את הבחינה. כל בחינה נבדקת על ידי שני בוחנים והציון הוא שקלול של שניהם. במהלך השנים היו לא מעט נכשלים שביקשו לערער על תוצאות המבחן ולכן יצרה הרבנות פלטפורמה לערעורים. האגרה נועדה לממן את עלות בדיקת הבחינה שהיא 80 ₪ לבדיקת בחינה לרבנות ו-120 ₪ בדיקת בחינה לדיינות. בנוסף יש עלות תפעול של 45 ₪ לבחינה.

על מנת שהרבנות לא תוצף בבקשות ערעור הוחלט שרק מי שציונו נמוך ב10 נקודות מציון עובר יוכל להגיש ערעור. ציון עובר לבחינות לרבנות הוא 65, כך שמי שקיבל 55 נקודות ומעלה יוכל לערער. ציון העובר לבחינת דיינות הוא 70, ומי שקיבל 60 נקודות ומעלה יוכל לערער.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו