מדריך האטרקציות והטיולים של סרוגים: איפה מטיילים בחול המועד פסח תשע"ז

מדריך האטרקציות והטיולים של סרוגים: איפה מטיילים בחול המועד פסח תשע"ז

השנה יש יומיים של חול המועד לטיולים, ובאחד מהם צפוי גשם. אם אתם עדיין מתלבטים, אספנו בשבילכם מקבץ של אירועים אטרקציות הופעות וטיולים ברחבי הארץ. בחינם

author-image
מדריך הטיולים לציבור הדתי לחול המועד פסח
  צאו לטייל ברחבי ישראל (צילום איתי בלסון)

השנה יש חול המועד רק יומיים מה שאומר שצריך לנצל את הימים רביעי וחמישי לטיולים. קיבצנו בעבורכם אטרקציות, טיולים וסיורים, כדי שתהנו משלל פעילויות מרתקות המתאימות לכל המשפחה באזורים שונים ברחבי הארץ. לכם רק נשאר לתאם עם החברים או המשפחה ואולי גם להכין את הילדים. שימו לב כי הפעילויות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר וחינם למנויים, אלא אם צוין אחרת.

חברון: עדכון מיוחד

בעקבות הגשם הצפוי ביום חמישי שינוי בתוכניות בחברון. מופע האמנים שהיה אמור להתקיים ביום חמישי מבוטל שאר האירועים כמתוכנן. בימים רביעי וחמישי, ט"ז – י"ז בניסן 12-13.4 מערת המכפלה פתוחה ליהודים בלבד כולל אולם יצחק.

ביום חמישי תפילת ותיקין חגיגית בליווי כלי נגינהעם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו שליט"א. תחילת התפילה ב05:50 באולם יצחק. עצרת החג שהייתה אמורה להתקיים החל מהשעה 13.00 בוטלה.

בימים רביעי וחמישי יתקיימו סיורים מודרכים ללא עלות באתרי הישוב היהודי  בהתאם למזג האוויר. מרכז המבקרים ׳לגעת בנצח׳ והמיצג הרב חושי פתוחים כל ימי החג ומותאמים לפעילות גם בתנאי גשם. יפתח מתחם הפעלות לילדים במתחם מקורה .

כלל האירועים באישור ובאבטחת כוחות הביטחון. כל הפרטים כאן

כל הארץ

מפה ומצה של משרד התרבות

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. באתרים יחכו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעי מוסיקה, תיאטרון, מחול, פעילויות ספורט, הצגות ילדים ומספרי סיפורים.

האתרים המשתתפים בפסטיבל: מוזיאון יד מרדכי, מתחם הקטר בבאר שבע, גבעת התחמושת ומוזיאון יהדות איטליה בירושלים, בית בן גוריון בתל אביב, מרכז המבקרים גוש קטיף בניצן, מוזיאון ראשון לציון, מרכז המבקרים בכפר עציון, מוזיאון המזגגה בקיבוץ נחשולים, מוזיאון האצ"ל בשוני, מוזיאון המייסדים במעלות ובית זינאתי בפקיעין.

במיוחד לאירועים הופק חידון נושא פרסים –  כרטיסים זוגיים לטיסה בכדור פורח!. פרטים מלאים באתר www.mapaUmatza.co.il

ירושלים

ברכת הכהנים בכותל המערבי

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים ברחבת הכותל המערבי כנהוג בחול המועד פסח, י”ז בניסן, 13 באפריל בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי.

תפילת שחרית בשעה 8:45; ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30. תפילת מוסף בשעה 10:00 ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:15.

(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

למעוניינים להשתתף במעמד כדאי להגיע מוקדם! מומלץ להשאיר את הרכבים בחניוני חנה וסע של הרכבת הקלה (בגבעת התחמושת או בהר הרצל), לנסוע עם הרכבת עד תחנת העירייה ומשם ללכת מספר דקות ברגל לכותל המערבי.

מנהרות הכותל המערבי

מבט אל העבר- משקפות מציאות מדומה לביקור ב"בית המקדש": חווית מציאות מדומה של סיור וירטואלי בבית המקדש. במסגרת יוזמה חדשנית הוקם בכותל חדר חוויה ייעודי המציג חווית מציאות מדומה ב360 מעלות של בית המקדש.

ה"מסע לירושלים" – אתר ראשון מסוגו אשר מספר את סיפור נדודי העם היהודי, מכל קצוות תבל, עד שובו לירושלים, בזווית אישית כל אחד לפי מוצאו. כל מבקר מוזמן לצאת למסלול אישי (על פי ארץ מוצאו), בו יוכל לעמוד בצמתי ההכרעה הדרמטיים של התפוצה היהודית ממנה הגיע ולקבל בעצמו את ההחלטות שקיבלו אבות אבותיו במהלך שנות הגלות הארוכה.

מרכז שרשרת הדורות – אחד האתרים המרתקים בירושלים, המספר את בצורה מוחשית את סיפורו של העם היהודי לדורותיו באופן שלא ניתן להישאר אדישים כלפיו. באתר ניתן לחזות במייצג אומנות מרהיב, המעורר את כל החושים, עמודי זכוכית עצומים כשכל אחד מייצג חוליה בשרשרת הדורות של העם היהודי.

מנהרות הכותל – הסיור לוקח את המבקר במנהרת הזמן חזרה לירושלים הקסומה והקדומה. מדרגות הכניסה של מנהרות הכותל מובילות את קהל המבקרים לעולם תת-קרקעי קסום, בו כל אבן מספרת סיפור. בתחנת הפתיחה ניתן להביט בדגם פיזי של הר המוריה – המקום בו הוקם לימים בית המקדש. באמצעות חלקים מודולריים לומד המבקר את תולדות ההר והסביבה.

לפרטים נוספים ולהזמנת סיורים- www.thekotel.org או 5958*

העיר העתיקה בירושלים

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב להגיע לירושלים וליהנות ממגוון אירועים והפעלות לכל המשפחה: מחפשים את המטמון עם אפיקומן לפותרים נכונה, משחק ניווט וסיורים ברחבי הרובע היהודי במהלך ימי חול המועד פסח, 12-13.4.17, (טז'-יז' בניסן תשע"ז).

סיורים מודרכים באתרי החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי: החברה לשיקום ופיתוח הרובע מזמינה את הקהל לסיורים מודרכים באתרי החברה העתיקים והמרגשים המחברים בין העבר וההווה.

הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון – סיור מרתק ברחבי הגן הארכיאולוגי ובמוזיאון מרכז דוידסון הכולל הפעלה לילדים – משחק "אפיקומן בגן", חפש את המטמון ברחבי הגן הארכיאולוגי ובסופו "אפיקומן" לפותרים נכונה.

סיורים בעברית יתקיימו כל שעתיים בין השעות 11:00-17:00. סיורים באנגלית בשעות 12:00, 14:00, 18:00.

הגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון (יח"צ)

מרכז מורשת בגין

בימי חול המועד בחג הפסח – חג החירות – יקיים מרכז מורשת בגין הפנינג חגיגי לכל המשפחה בסימן "יוצאים לחירות". הפעילות כוללת ביקור במוזיאון, סדנאות יצירה, הצגות לילדים, הקרנת סרטים ועוד.

בין האירועים המתוכננים שבהם תוכלו להשתתף:

סיורים במוזיאון בגין- מסע אורקולי מרהיב וחוויתי בעקבות סיפורו של מנהיג. (בתאום מראש בלבד).

"יוצאים לחירות" – מופע שחקנים לכל המשפחה על סיפורם של מנהיגים במאבקם לחירות. סדנאות יצירה והפעלות לילדים

הסרט "יהודי פשוט", העוסק באופיו הייחודי ובאנושיותו של מנחם בגין כפי שבאו לידי ביטוי בתחנות השונות של חייו. (הסרט יוקרן מדי שעה, בין השעות 11:00-17:00).

משחק משפחתי "מסע אל העבר" – כתב חידה לכל המשפחה.

המוזיאון יהיה פתוח בימים אלה בשעות פתיחה מורחבות (9:00-19:00).

הביקור במוזיאון בגין בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד. הפעילויות יתקיימו בימים רביעי וחמישי בחולך המועד פסח, ט"ז-י"ז ניסן תשע"ז, 12-13.04.17 בשעות 09:00-19:00. ביום שישי, י"ח ניסן, 15.04 וביום ראשון- ערב חג- המוזיאון בלבד יהיה פתוח בין השעות 09:00-12:30.

פרטים נוספים בטל' 02-5652011או באתר האינטרנט של מרכז בגין www.begincenter.org.il

צפון

מבוא דותן

פעילות בימים רביעי וחמישי, ט"ז-י"ז ניסן תשע"ז, 12-13/04/17 – בין 10:00-17:00

"מרכז קטיף" להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מועצה אזורית שומרון וחטיבת מנשה

שמחים להזמינכם לחוויה של פעם ביובל ביום חמישי י"ז בניסן, ב חוהמ"פ . 13.4.17

חגיגת אביב לציון חמישים שנה לקרב עמק דותן במלחמת ששת הימים- הכל ללא תשלום.

שעות הפעילות: 11:00-17:00, במבוא דותן: סיורים מודרכים אל עמק דותן, סיפור הקרב,חניון צה"ל, יצירה, הפעלות לילדים (גם לילדים גדולים!), הצגה "ברחובנו הצר", מספרי סיפורים, שחקני רחוב ועוד…

כתבו בwaze "מבוא דותן". פרטים נוספים באתר האינטרנט ובפייסבוק "תיירות שומרון".

סובב כינרת

סיורים מודרכים ללא תשלום. חול המועד פסח, 12-13.4.17. ברשות הכינרת מזמינים את המטיילים במהלך חול המועד פסח ליהנות מסיורים מודרכים על ידי צוות מדריכים מקצועי של הרשות- ללא תשלום בשביל "סובב כינרת"- מעיינות, פריחות האביב, תצפיות עוצרות נשימה אל הכינרת ואתרים היסטוריים.

יום רביעי, 12 באפריל: מחוף גרין למגדלא + ביקור באתר 'מגדלא'. נפגשים בשעה 14:00 בחניית מגדלא, שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בחוף גרין. נצעד צפונה לאורך קטע שופע מעיינות, נחלוף על לפי ימק"א והמנזר הרוסי, נטבול רגלינו במים ונמשיך לעבר המושבה מגדל. במהלך הסיור נבקר גם במבאר אנטליה מהתקופה העותמאנית, במוביל המלוח וכדומה. הסיור הינו ללא תשלום אך לקראת סיומו נבקר במבנים העתיקים שבאתר מגדלא- נתרשם מהחפירות שם, בית הכנסת העתיק מתקופת בית שני ובכנסיה המודרנית- עלות ביקור באתר מסובסדת- 10 ₪ למשתתף.

אורך המסלול- 3 ק"מ, כ-3 שעות הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

צילום אשלי פירסון

יום חמישי, 13 באפריל: היסטוריה ותצפיות מרשימות- מטבחה לכפר נחום. נפגשים בשעה 10:00 בחניון כפר נחום שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בטבחה. את הסיור נפתח בביקור בכנסיית הלחם והדגים שעל שפת הכינרת, שם אמנים וחובבי ציפורים מהתקופה הביזנטית יצרו רצפת פסיפס מרשימה.

נצעד לעבר עין איוב הנובע מבאר ארטזית במפל מרשים הישר לכינרת, נמשיך לאורך שביל סובב כינרת לעבר כפר נחום כשבהדרך נעצור במספר תצפיות מרשימות על האגם הלאומי ועופות המים.

אורך המסלול כ-2 ק"מ, כשעתיים הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

הסיורים פתוחים לקהל הרחב והינם ללא תשלום!. לכל המסלולים נדרשת הרשמה מוקדמת בכוכבית כינרת- 55477*, באתר: www.kineret.org.il ובדף הפייסבוק – "זורמים לכינרת".

לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים. הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), הסיורים כוללים הסעה חינם.

מצפורים בנוף הגלילי

בחג הפסח, צפויים לנסוע מאות אלפי מטיילים בכבישי הצפון בדרכם לחופשה וחזרה ממנה, חברת נתיבי ישראל מזמינה את המטיילים ליהנות מתצפיות נוף מרהיבות בצדי הדרך לאורך כביש 65/85 בין מחלף גולני לצומת עמיעד, בארבעת המצפורים -"נטופה", "חוקוק", "ארבל" ו"צלמון".

המצפורים החדשים הוקמו כחלק מפרויקט חברת נתיבי ישראל, להרחבת כביש 65/85, שהושלם לפני מספר חודשים, והינו פרויקט "ירוק"- במסגרתו הושם דגש מיוחד על פיתוח הנוף, נערך שיקום נרחב של אוצרות טבע ושמירה על חיי בעלי חיים, זאת בשיתוף פעולה הדוק עם הגופים הירוקים.

ארבעת המצפורים החדשים בצדי הדרך הוסדרו עם חניות לרכבים פרטיים ואוטובוסים, ומאפשרים גישה נוחה ובטיחותית לעצירה במצפורים, מהם מתאפשרות נקודות תצפית מרהיבות לנוף הגליל המאפיין את הנסיעה לאורך התוואי.

בנוסף, בסמוך למחלף נחל עמוד, הוקם חניון למטיילים ואזורי חניה מוסדרים לאוטובוסים, המאפשרים גישה ישירה אל 'שביל ישראל' ומסלול הליכה 'נחל עמוד', אשר השנה זרם לראשונה הודות לפירוק סוללת העפר אשר חסמה את זרימתו של הנחל. במקום סוללת העפר, הקימה נתיבי ישראל, שתי מערכות גשרים. במסגרת הפרויקט פורקו עוד שתי סוללות עפר בנחלים- צלמון ועכברה, מעליהן הוקמו גשרי כביש חדשים.

עצירה במצפורים לבאים מכיוון צפון לדרום (מצומת עמיעד למחלף גולני):

מצפור צלמון– במצפור חניון המשתרע לאורך של כ- 40 מטרים. המצפור ממוקם מצד ימין של הדרך בכביש 65- כ- 2 ק"מ אחרי מחלף צלמון החדש, וצופה לכיוון בקעת צלמון, מאגר צלמון ומאג'ר.

מצפור נטופה– ממוקם מצד ימין של הדרך בכביש 65, מיד אחרי תחנת הדלק שדה עמודים (אחרי מחלף עילבון) המצפור מכיל 14 חניות לכלי רכב פרטיים ו-2 חניות לאוטובוסים. המצפור צופה לכיוון מערב, ממנו ניתן לראות את עילבון, הר תורען ובקעת בית נטופה.

עצירה במצפורים לבאים מכיוון דרום לצפון (ממחלף גולני לצומת עמיעד):

מצפור ארבל– ממוקם מצד ימין של הדרך בכביש 65, כ- 1.5 ק"מ אחרי מחלף עילבון, המצפור מכיל 18 חניות לכלי רכב פרטיים ו- 2 חניות לאוטובוסים. המצפור צופה לכיוון מזרח, ממנו ניתן לראות את הר ארבל, רמת הגולן ואזור הגליל התחתון המזרחי.

מצפור חוקוק– ממוקם מצד ימין של הדרך בכביש 65, לפני גשר המוביל הארצי. המצפור מכיל 5 חניות לכלי רכב פרטיים ומפרץ חניה לאוטובוסים וצופה לכיוון בקעת חוקוק והגליל התחתון המזרחי.

מצפור לזכר כנרת מנדל הי"ד

מצפור שהוקם בשיתוף עם קק"ל לזכרה של כנרת מנדל הי"ד שנרצחה בצומת גוש עציון ביחד עם בת דודתה, מתת רוזנפלד אדלר הי"ד בערב חג הסוכות התשס"ה (16.10.2005). מהמצפור נשקפים יופיים המרהיב של ימת הכנרת ועמק הירדן.

 המצפור נקרא "בשבילי כנרת" על מנת להנציח את אהבתה של כנרת לטייל בארץ ישראל והיותה מדריכת טיולים.  במצפור ניתן להנות ממסבירן קולי הנותן הסבר היסטורי על המקום והנוף הנשקף ממנו. בנוסף, במקום ישנם שולחנות וספסלים המתאימים לפיקניק. המקום מונגש לנכים.

חפשו WAZE : "מצפה כנרת מדל". הגעתם? צילמתם? נהניתם? נשמח לשמוע מכם! משפחת מנדל. רבקה: 0528903535 איתמר: 0528308194
לפני שבוע הצטרפה אחיינית נוספת למשפחה הנקראת ע"ש דודתה, כנרת אהבה, שם שמתאר יותר מכל את כנרת הי"ד, את האהבה והשמחה שהפיצה סביבה.

פסטיבל הזמר העברי בעין-גב

בתאריכים 12-13.4 מהשעה 16:00 עד 19:00 – שרהל'ה שרון מארחת חבורות זמר ואמנים בבימת הטיילת- ללא תשלום.

מופעים בערבי פסטיבל הזמר העברי בעין גב של המועצה האזורית עמק הירדן:

12.4 בשעה 20:30- מופע "פרח הלילך"- הצדעה לנורית הירש, במעמד ח"כ יצחק הרצוג יו"ר האפוזיציה, בהנחיית יהורם גאון ובהשתתפות תזמורת סימפונט רעננה בעיבודו וניצוחו של דודי זבה, יהורם גאון, רוני דלומי, קובי אפללו, רבקה זהר ולירון לב, רותי רוזנפלד (הבת של נורית), נורית הירש ועוד.

נמל עין גב צילום אשלי פירסון

13.4 בשעה 20:30- מופע "הכל זהב" הצדעה לנעמי פולני בת ה- 90, במעמד ח"כ מירי רגב, שרת התרבות והספורט, בהנחיית יואב גינאי ובהשתתפות יהורם גאון, רונה קינן, ליאור ייני, יותם ייני, בועז בנאי, אורי בנאי, מיטל טרבלסי, משה בקר, חני נחמיאס ועוד.

צעדת השחר במנחמיה

צעדת השחר לזכרו של קצין הצנחנים רב סרן שחר בן ישי ז"ל חול המועד פסח תשע"ז 12.04 מסלול לאורך הירדן – לכל המשפחה

משפחתו, חבריו וחטיבת הצנחנים, עורכים זו השנה ה-13 את צעדת השחר, לזכרו של רס"ן שחר בן ישי, שנהרג במבצע לתפיסת מחבלים במחנה הפליטים בלטה סמוך לשכם.

צעדת השחר- לזכרו של קצין הצנחנים שחר בן ישי חול המועד פסח 2017

הצעדה תצא בשעה עשר בבוקר מהכניסה למושבה מנחמיה ומתאימה לכל המשפחה. מסלול הצעידה לאורך 5 ק"מ המשלבת הליכה לאורך הירדן ונוף עוצר נשימה. בסיום הצעדה יתקיימו הפעלות וסדנאות יצירה לילדים.

למשתתפים יחולקו חולצות הצעדה ובקבוק מים. מחיר השתתפות- 10 שקלים לאדם – יעבור לתרומה. התכנסות בכניסה למושבה מנחמיה, יציאה בשעה 10:00 בבוקר.

מרכז

פסטיבל נופי התנ"ך בחבל בנימין

בהשראת שפע המעיינות, הגבים והנחלים השופעים בחבל בנימין ובאווירת נופי הארץ הפראיים יתקיים בחול המועד פסח פסטיבל נופי התנ"ך. המטיילים שיגיעו לאזור יוכלו ליהנות ממסלולי טיול לאורכם של נחלים, מעיינות ופינות טבע יפהפיות בנחל שילה, נחל פרת, עין דני, עין מבוע, עיינות ענר ועוד. סביב המסלולים האלה יתקיימו סדנאות של מלאכות קדומות, סיורים מודרכים, ביקורים בפינות ליטוף וחוויה, יצירה באש ובזכוכית, סדנאות צורפות, טעימות יין, טיולי גמלים, ריינג'רים, טרקטורונים, אופניים ועוד.

תחנות המידע שיפוזרו באזור ידריכו את המטיילים וימליצו על הפעילויות מסביב. באתר 'שילה הקדומה' הילדים יקבלו תלבושת תנ"כית ויוכלו לשחק במשחק ניווט משפחתי – 'התיבה האבודה'. בשלושה ממסלולי הטיול תתקיים פעילות חינמית חווייתית לכל המשפחה: בשביל המעיינות המתפתל לאורכם של 7 מעיינות ובריכות עתיקות ימתינו למטיילים נגנים שינעימו בנגינתם פינות ישיבה חבויות בחורש הטבעי. שחקני רחוב ונגנים ימתינו גם ב'גבעת היקבים' שם יתקיימו סיורים מודרכים אל היקבים והמערות שמתחת לקרקע הישוב העברי הקדום ובהר הכוכב יתקיימו הדרכות בנקודות תצפית מרהיבות. פרטים מלאים באתר הפסטיבל:  www.go-festival.co.il

תל אביב – מרכז המבקרים של דואר ישראל

מרכז המבקרים של חברת דואר ישראל, הוקם בשנת 2010, ומארח אלפי מבקרים בשנה. מטרת המרכז לגלות את פעילות הטכנולוגית של חברת דואר ישראל, הנוגעת לכל אחד מאזרחי ישראל, באמצעות סיורים ערכיים ולימודיים על החברה לקבוצות אוכלוסייה שונות.

במרכז יכולים המבקרים ללמוד מקרוב על פעילות הדואר, מרגע שליחת המכתב וביולו, ועד למיון וחלוקת הדואר.

הסיורים מותאמים למשפחות (בחופשים ואחר הצהריים), מסיבות ימי הולדת, מסיבות גיבוש כיתתיות, סיורים לימודיים ועוד.

בתחילת הסיור מצטלמים המבקרים לגיליון בולים אישי, "הבול שלי", אותו הם מקבלים בסיום הסיור. במהלך הסיור ילמדו המבקרים על הבול הראשון בעולם, הפני השחור, מוקרנים סרטונים המלמדים על פעילות החברה ומגוון השירותים הניתנים בה, נצפה במכונות המיון המתקדמות הממיינות מיליוני מכתבים מידי יום, ונשחק משחקים אינטראקטיביים.

כל משתתף מוזמן להכין מכתב בארץ ליקיריו, אותו ישלח במהלך הסיור.

במהלך ימות השנה המרכז פתוח בימים א' – ה', בשעות 08:00 – 18:00. יש לתאם מראש, במייל visit@postil.com. משך הסיור כשעה וחצי; עלות הסיור למשתתף 19.80 ₪.

כתובת מרכז במבקרים : רחוב ההגנה 137 פינת שד' מרק ירובלום, תל אביב. מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה, לא תתאפשר כניסה לילדים מתחת לגיל 5.

דרום

כביש 10 לאורך הגבול עם מצרים  דרך הר כרכום ועד לצומת הסיירים ייפתח לתנועה למטיילים בחג הפסח

חטמ"ר שגיא, מועצת רמת נגב ורשות הטבע והגנים פותחים ל- 7 ימים בלבד קטע דרך מרהיב ביופיו שסגור במשך שאר ימות השנה לתנועת כלי רכב 10.4-17.4.2017, 07:00-18:00

המסלול כולל עצירות באתרים שונים, וכדאי להתחיל אותו בחורשת עזוז–בארותיים, שיש בה בארות עתיקות. ממשיכים לכיוון דרום–מערב בדרך עפר שאורכה קילומטרים אחדים, ובסופה נתקלים במחסום צבאי. כאן פונים שמאלה (דרום מזרח) ועולים על כביש 10, החולף ברובו במרחק נגיעה מהגבול ובמרחק צעקה ממוצבים של הצבא המצרי.

כביש 10 נפתח בפסח (צילום גלי הרטוב)

אחד האתרים המעניינים שממתינים על הדרך הוא "בור הסבחה", שאליו ניתן לרדת בסולם מאולתר ולהשתכשך במים. בהמשך מגיעים לאחת התצפיות היפות שהכביש מציע: תצפית קדש ברנע. תצפית מומלצת נוספת אפשר לערוך במצפור הר חורשה, שממנו רואים מגבוה את מרחבי סיני. ניתן לסיים את הטיול לצד הבסיס הצבאי שבצומת הר חריף או להמשיך דרומה, לכיוון הר שגיא ועין המערה, מעיין קטן ומבודד באמצע שומקום.

לאורך המסלול חניונים ללינה: חניון נחל חורשה, חניון בורות לוץ, חניון הר עידו, חניון נחל עריף, חניון מצוקי לוץ, חניון באר כרכום, חניון הר כרכום וחניון הקניון הלבן.

עמדות מידע של רשות הטבע והגנים יעמדו לרשות המטיילים וכן עמדה צבאית לאבטחה ולהכוונה. מוקד המידע של תיירות הר הנגב פתוח גם הוא וניתן לקבל המלצות לטיולים ופעילויות בסביבה באתר www.negevtour.co.il ובטלפון 055-8912136.

חשוב לדעת! הכביש צר למדי, אין לאורכו תחנות דלק ומומלץ לתדלק בצומת טללים או במצפה רמון. אין לרדת מהכביש לעבר גדר המערכת. חג שמח וטיול נעים!

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חחחחח. דואר ישראל פשוט אין להם טיפת בושה על מחדליהם!!!
אזרח בעיר ביתר עילית | 12-04-2017 20:47
ציטוט. תל אביב – מרכז המבקרים של דואר ישראל..... כל משתתף מוזמן להכין מכתב בארץ ליקיריו, אותו ישלח במהלך הסיור..... ==== חשוב לציין: נא חיזרו בפסח תשע"ח. כך תוכלו לצפות בגלגוליו של המכתב ששלחתם, ואולי אולי יתמזל מזלכם והמכתב כבר הגיע לתעודתו.... מ נ ס י ו ן מר של שנים עם הצב של דואר ישראל. דבריי בנושא כאוב זה, גם תועדו במעמד ראשי הדואר בישיבת ועדת פניות הציבור בכנסת
2
סרוגים יכולים גם להמצא באמת במרכז
דידי | 13-04-2017 8:39
ההצעה היחידה למרכז היא בשילה?