להורדה: חוברת ההסברה החדשה של ראשי ישיבות ומכינות - מה קורה לצה"ל

להורדה: חוברת ההסברה החדשה של ראשי ישיבות ומכינות - מה קורה לצה"ל

מרכז ליב"ה מפיץ חוברת מאמרים חדשה של ראשי ישיבות הסדר ומכינות היוצאת נגד פקודת השירות המשותף ומבקשים לברר מה עובר על צה"ל בזמן האחרון. החוברת להורדה

להורדה: חוברת ההסברה החדשה - מה עובר על צה"ל
  כריכת החוברת. מה עובר על צה"ל?

סערת השירות המשותף. בזמן שראשי הישיבות והמכינות מנסים להרגיע את הרוחות מול צמרת צה"ל, ואף אתמול נפגשו לפגישה שהגודרה טובה עם הרמטכ"ל, ראש אכ"א וקצינים בכירים נוספים, בינתיים העיתונות המגזרית, בעיקר עלוני השבת, שירדו לדפוס ביום שלישי בלילה, 24 שעות לפני סיום הפגישה בקריה ממשיכים ללבות את התבערה.

אחרי הטור של בצלאל סמוטריץ' בעיתון בשבע, בו קרא לעצור את הגיוס לכמה מחזורים עד שהצבא יתעשת, תחולק יחד עם עלוני השבת חוברת מאמרים חדשה של ראשי ישיבות הסדר ומכינות היוצאת נגד פקודת השירות המשותף.

החוברת יוצאת לאור ע"י מרכז ליב"ה ומופצת בימים אלו במוסדות הציונות הדתית – ישיבות הסדר וגבוהות, מכינות, מדרשות, ישיבות תיכוניות, אולפנות ובבתי כנסת רבים ברחבי הארץ. בסיום החוברת יש סקירה קצרה על התהליכים השונים העוברים על צה"ל ועל משמעויות פקודת השירות המשותף.

בליב"ה אומרים כי הפגישות בין הרבנים לבין צה"ל יסתיימו במה שהם מגדירים "הבטחות לשינויים קוסמטיים בפקודה החדשה של השירות המשותף". בחוברת מתפרסמים מאמרים של ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים הרב יצחק שילת, ראש ישיבת ההסדר במעלות הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל, ראש מכינת עצם הרב חיים ברוך וראש המכינה בעלי הרב יגאל לוינשטיין.

בחוברת עוסקים הרבנים מהו ערכה האמיתי של האשה בישראל, חשיבות השמירה על קדושת המחנה והחומרה בשירות המשותף ביחידות הלוחמות.

להורדת החוברת לחצו כאן (3MB)

מתוך החוברת

במבוא לחוברת נכתב: " בקובץ מובאים דברים מאת ראשי ישיבות ומכינות ששלחו ושולחים אלפי תלמידים לשירות בצה"ל ומעורים מאוד בנעשה בו – הן בפן החייל בשטח והן בפן המערכתי- ומתוך כך התייחסותם לסוגיה…קובץ זה נכתב לא מתוך חיפוש מומים וקנטרנות ח"ו אלא דווקא הכרת הערך העמוק והאהבה הגדולה לצה"ל היא שממלאת בדאגה ודוחפת את הרצון לתיקון הבעיות והפגמים".

הרב יהושע ויצמן: "הזכרנו כבר את העובדה המעניינת, שלמרות שבחיל האוויר יש כבר טייסות, ובשריון רוצים שיהיו לוחמות, טרם נשמעה קריאה לצרף שחקנית לבית"ר ירושלים. מדוע? משום שבית"ר ירושלים צריכה לנצח. לחיל האוויר אומר הבג"ץ: אתם חייבים לצרף חיילות. תתמודדו. אבל לבית"ר אי אפשר להגיד את זה, יש אוהדים שנושפים בעורפה והיא חייבת לנצח. לשם עדיין לא הגיע ערך השוויון.."

הרב דוד פנדל: "אנו צריכים לשמוח ולברך על ההזדמנות והאתגר לברר מהו התפקיד של בת ישראל בימינו, ומה אנו כחברה ציונית דתית מצפים ממנה…החברה הכללית תובעת בשם השוויון, שבנות תוכלנה להשתלב בצה"ל כלוחמות. אנו מאמינים ומכריזים שהאישה נבראה עם תפקיד שונה, אופי אחר ומשימה ייחודית חשובה וגדולה יותר..דווקא מי שמכבד את תפקידן ואת ייעודן של בנות ישראל – לא יעז לשים אותן בתפקיד ובמקום לא להן.."

מאמרו של הרב יגאל לוינשטיין פורסם בעבר ב'עולם קטן'. הנה חלק ממנו


ממרכז ליבה מסרו: " כל רבני ישראל מוטרדים מהתהליכים שעוברים לאחרונה על צהל .חשוב בעת הזאת לבאר לתלמידים ובני הנוער את הנאמנות הגדולה שלנו למדינה, לצבא ועם זאת לפקוח את עיניהם לסוגיות הדורשות תיקון מתוך מבט אמיתי של תורה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כשלא נותנים לחייל את התנאים המתאימים
| 23-03-2017 14:43
לו זה גורם לעצב ודיכאון.מצד את מדברים על נגישות למוגבלים ומצד שני מדכאים את הבריאים.עולם השקר.