עימות סוער בין הח"כיות: מקווה שאת לא על סמים - סרוגים

עימות סוער בין הח"כיות: מקווה שאת לא על סמים

עימות סוער נערך בין חברות הכנסת דר' ענת ברקו לבין תמר זנדברג ממרצ, במהלכו שלחה ברקו את זנדברג "להשתטח על קברו של יאסר ערפאת".

author-image
עימות סוער בין הח"כיות: מקווה שאת לא על סמים
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

עימות סוער נערך בצהריים (ראשון) בין חברות הכנסת דר' ענת ברקו (הליכוד) לבין תמר זנדברג ממרצ, במהלכו שלחה ברקו את זנדברג "להשתטח על קברו של יאסר ערפאת".

במהלך דיון שהתנהל בתכניתו של ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103FM, סביב דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם הפלסטינים רוצים מדינה ללא יהודים וכי מי שתומך בפינוי התנחלויות תומך למעשה בטיהור אתני של יהודים, אמרה ברקו: "נתניהו התייחס לדברים שעלו מפי אבו מאזן. טיהור אתני' זה שאבו מאזן אומר שהוא לא מוכן להכיר במדינה יהודית, כי יש מיעוט פלסטיני בתוכה, ומצד שני הוא רוצה מדינה נקייה מיהודים, זה טיהור אתני".

לדבריה: "יש לאבו מאזן תסביך עם היהודים. ה'ראיס' הוא מכחיש שואה. כולנו התפעלנו כשהוא אמר שהוא לא שואף לחזור לצפת, אבל כשתקפו אותו הוא אמר שהוא לא מייצג את כולם. לפני כשנה הוא הצהיר שלא יהיה מוכן לחילופי שטחים, ומחק את הנוסחה של היערכות מחדש בגושי ההתנחלויות, שהייתה ברורה ומובנת מאליה במשך שנים. מתברר שכל המשא ומתן וחילופי המכתבים שהיו, זה כלום".

חברת הכנסת תמר זנדברג הגיבה לדבריה של ברקו ותקפה את נתניהו: "זה ממש 'מאפס למאה' בסרטון אחד. ממשלה ומחנה פוליטי שלא מוכנים להשתמש במילה 'כיבוש', פתאום 'טיהור אתני' זו האמירה היחידה שאפשר לחשוב עליה כדי לתאר הסדר מדיני שיהיה בו פינוי התנחלויות. העולם והמערכת הפוליטית מתקוממים, ובצדק. השאלה היא למה נתניהו התכוון. הוא השווה את המתנחלים לערביי ישראל, אז האם הוא מתכוון שהמתנחלים יהיו אזרחי המדינה הפלסטינית כמו שהערבים אזרחי ישראל? האם הוא התכוון לכך שלא יהיה פינוי ותהיה מדינה אחת? האם מדובר על האופציה של גושי התנחלויות, שזו פריצת הדרך שמדברים עליה כבר עשרים שנה ויכולה להביא להסכם? למה הוא התכוון?".

בשלב הזה עברה ברקו לתקוף את זנדברג בחריפות ואמרה: "יפה תמר, יפה. אני מקווה שהיא לא על סמים. ברור שלא לזה ראש הממשלה התכוון. אני יכולה להרגיע את ח"כ זנדברג שברמאללה אין יהודים ותוכלי להשתטח על קברו של ערפאת, לא תהיה לך בעיה. הסיטואציה היא שאין סימטריה ואין מוכנות של הצד השני לקבל את הדברים כפי שהוא בעצמו דורש. הוא (אבו מאזן) מצד אחד טוען שיש אצלנו אזרחים פלסטינים, והוא צודק, הם אזרחי מדינת ישראל. מהצד השני הוא אומר שהוא רוצה אזור נקי מיהודים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו