הפאדיחה של זנדברג: ה'גזענות' שלא היתה - סרוגים

הפאדיחה של זנדברג: ה'גזענות' שלא היתה

ח"כ תמר זנדברג ממרצ, צייצה הבוקר על הריסת בתים בכפר בדואי לא חוקי כי מדובר בגזענות. אלא שבצד העובדה שזנדברג מגינה על פולשים, מתברר כי אפילו העובדות אינן נכונות

author-image
הפאדיחה של זנדברג: ה'גזענות' שלא היתה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ח"כ תמר זנדברג ממרצ, כנראה ממחישה את הביטוי 'זאב זאב' כשמדובר בגזענות נגד ערבים.

זנדברג צייצה הבוקר בטוויטר: "עכשיו: דיווח על בולדוזרים עולים על אום אל-חירן, מקרה בלתי ייאמן שבו מדינה מגרשת אזרחים כדי ליישב אזרחים אחרים, ללא שום הסבר אחר מלבד גזענות."

אום אל חירן הוא כפר בדואי לא מוכר, שתושביו השתלטו על אדמות מדינה ובית המשפט החליט מספר פעמים כי עליהם להתפנות מבתיהם. אלא שבצד העובדה שזנדברג מגינה על פולשים, מתברר כי אפילו העובדות אינן נכונות.

כתב מעריב וגלי ישראל קלמן ליבסקינד העיר לה: "קבלי עדכון מהשטח. הטרקטורים האיומים שייכים למוחמד סלאמה שהורס בעצמו את ביתו הלא חוקי. גזענות נוראית, נכון?"

שר החקלאות אורי אריאל, צייץ גם הוא תגובה: "בדקתי. משרד השיכון התחיל בביצוע גדר הבטחון בצמוד לאום חירן ואין פגיעה בבתים. אבל לעזאזל העובדות העיקר שכתוב "גזענות".

תמר זנדברג

זנדברג לא התבלבלה מהעובדות, והגיבה לציוץ של עצמה: "השר אריאל מעדכן שהבולדוזרים שבשטח לא הורסים בכפר נכון להיום. עובדה שנכונה כל יום היא שהכפר מיועד להריסה מטעמים גזעניים". גזענות, כינתה זנדברג את פסק הדין של בית המשפט העליון.

מי שעוד עקץ את הח"כית ממרצ הוא אביחי שורשן, שגורש מביתו בגוש קטיף לפני 11 שנה: "מוכר לי מאיפשהוא הקטע הזה שהמדינה שולחת בולדוזרים להרוס בתים של אזרחים לטובת אזרחים אחרים. איפה היית ב2005?"

תבדקי את העובדות

תנועת רגבים הגיבה לציוץ של זנדברג בצרור ציטוטים מפסיקת בג"ץ בעניין חירן. "זנדברג מרחיבה את גבולות הפופוליזם", הגיבו בארגון ושלחו את זנדברג לעיין בפסק הדין כדי "לדבר בעובדות, ורק בעובדות".
"על פי דיני הקניין במשפטנו, לא רכשו בני השבט זכויות בעלות במקום אף שישבו בו ברשות; הם בנו במקום בניה נרחבת ללא היתרים, וזו אינה חוקית; בני השבט ברובם עברו לחורה – יישוב בדואי, המוסדר ומחובר לתשתיות – והנותרים נתבעים להתפנות מבתיהם, תוך שמוצע להם לעבור לחורה", ציטטו אנשי רגבים מתוך פסק בג"ץ.
"כאשר מדובר בפינוי מי שיושבים בשטח שנים רבות, אין המדובר לא בגירוש ולא בהפקרה, אלא הפינוי המוצע כרוך בהצעות שונות של מעבר, בינוי, פיצוי, ואפשרות מגורים, אם בעיירה חורה אליה עברו מרבית יושבי הכפרים הלא חוקיים בהם מדובר, ואם בישוב חירן העומד לקום, בתנאי רכישה "כלליים" אך תוך פיצוי, ככל הנראה, על השקעות בבניה אף שזו היתה לא חוקית", כתבו השופטים והדגישו כי "הישוב המתוכנן אינו מונע מבני הפזורה להתגורר בו, אלא הוא מתוכנן כישוב בעל אופי כללי ולא ישוב בדואי, על כל המשתמע מכך מבחינה תכנונית; כל החפץ להתגורר בחירן רשאי לעשות כן, בכפוף לכל דין ובתנאים הקבועים לכך".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הוא שהם בעצמם גזענאצים
מה שנחמד באשכנאצים ה | 09-07-2018 11:04
אבל הם מכחישים זאת כדי להתאים לסטריאוטיפ האדם הנאור החכם הליבראלי והנפלא