הרב רונצקי מבהיר: "נסמכתי על פסקי הלכה של גדולים" - סרוגים

הרב רונצקי מבהיר: "נסמכתי על פסקי הלכה של גדולים"

בעקבות העניין שעוררו דברים שהובאו בשמו הרב אביחי רונצקי מבהיר את עמדתו ההלכתית. "יש מקרים שבהם חייל נקרא לקרב בשבת, ואפילו אם יש לו איפה להיות אח"כ, מותר לו לחזור לביתו"

הרב רונצקי מבהיר: "נסמכתי על פסקי הלכה של גדולים"
  (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר העניין שעורר אתמול (ראשון) בעקבות דברים שהובאו בשמו בעיתון 'ידיעות אחרונות' בסוף השבוע האחרון, לפיהם הוא התיר לקצין שלא שהה בביתו 3 שבועות לחזור למשפחתו בשבת, הרב אביחי רונצקי, רב היישוב איתמר והרבצ"ר לשעבר, מבהיר את שיטת פסיקתו ההלכתית ואומר כי הוא נסמך על דעתם של גדולים.

"ראשית, לא ראיתי את מה שפורסם בשמי, אז אני לא יודע מה בדיוק נכתב", אמר הרב רונצקי בראיון לרדיו 'קול חי'. לדבריו: "יש סוגיה שלמה מתי מותר למצילין לחזור לבתיהם". הרב רונצקי הוסיף כי "יש פסקי הלכה, בין היתר של הרב פינשטיין, בנוגע למצילין, כמו רופאים שמותר להם לחזור לבתיהם אח"כ".

הרב רונצקי מדגיש: "כל מה שאמרתי הם דברים שיש להם מקורות של פוסקים בהלכה. לא חידשתי והמצאתי כלום. יש מקרים שבהם חייל נקרא לקרב בשבת, ואפילו אם יש לו איפה להיות אח"כ, מותר לו לחזור לביתו".

על פי הדיווח באתר 'קול חי', הרב אביחי רונצקי סירב להתייחס למקרה הספציפי של הקצין הקרבי אולם אמר כי "יש מספר מקרים בהם התרתי לחזור הביתה בשבת".

כאמור, הרב רונצקי התייחס בסוף השבוע האחרון לסערה סביב מינויו של הרב אייל קרים בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות'. בדברים שהובאו בעיתון 'ידיעות אחרונות', נכתב כי הרב רונצקי אמר: "אני מאמין בו בכל ליבי. בין שירות כקצין קרבי לבין היותו תלמיד חכם. רק מי שנצרב בשירות קרבי יכול להוציא הלכות מקילות". בשלב הזה, על פי הדיווח, סיפר הרב רונצקי כי "רק לאחרונה אישרתי לקצין קרבי, שלא היה בבית שלושה שבועות, ולא ראה את אשתו וילדיו, לנסוע בשבת כדי להגיע הביתה. אז כן, ההלכה אוסרת חילול שבת, אבל במקרה הזה גברה העובדה שהקצין לא היה בבית תקופה ארוכה".

בשיחה ל'סרוגים' הבהיר אמש הרב רונצקי כי הוא לא אישר לאף אחד לחלל שבת וכי מדובר ב"שיבוש מקושקש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ראו את השקרן!
| 18-07-2016 9:35
אתמול טען שלא היה ולא נברא והיום מודה בעובדות! גם לחייב קצין דתי לשמוע שיחת הטפה ממסיונר זה היה על פי גדולי ישראל? זה לא רב, זה כומר
2
רב זה ורב אחר
| 18-07-2016 12:18
אכן זו אותה תורה. אלה אותם הכתבים. שניים יקראו בה ויבינו דברים שונים. גם רוצחה השפוי על פי דעת בית המשפט של שירה בנקי הבין מכתבים אלה שהתורה מצווה עליו לצאת ולרצוח. בואו נפסיק את הקריאה בתורה מסוכנת זו.
3
אם הקצין לא יחזור לאשתו בשבת
אבי | 19-07-2016 10:15
הוא עוד עלול לאנוס אשת יפת תואר.