נתניהו דחה את כל דרישות 'הבית היהודי' - סרוגים

נתניהו דחה את כל דרישות 'הבית היהודי'

עם הירצחם של הזוג הנקין, הגיש בנט לנתניהו, מספר דרישות לטיפול בגל הטרור. אלא שנתניהו בחר, שוב, להתעלם מכל הדרישות והעלה שוב את שאלת רמת ההשפעה של 'הבית היהודי' בממשלה

author-image
נתניהו דחה את כל דרישות 'הבית היהודי'
  ממשיך להתעלם. נתניהו ובנט (צילום: FLASH90)

ביום חמישי האחרון, שעות ספורות לאחר הירצחם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד על ידי בני עוולה, העביר יו"ר 'הבית היהודי' וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, שר החינוך נפתלי בנט, מספר דרישות של מפלגתו לראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הדרך בה מצפים ממנו חברי המפלגה לנהוג כתגובה לגל הטרור.

אחת הדרישות שהגיש בנט לנתניהו היא הפסקת קשירת ידי הלוחמים ומתן גיבוי למפקדי השדה – וזאת כתגובה לחקירה נגד קצינים שפעלו נגד התפרעויות של ערבים.

הסעיף השני הוא בנייה מיידית של שכונה או יישוב כתגובה על כל פיגוע – יש לציין כי לא מדובר על ביטול ההקפאה, אלא רק על תשובה נקודתית לפיגועים.

דרישה נוספת היא החזרת הרוצחים מעסקת שליט לכלא מיידית – אחרי שבשנה שעברה בעקבות מבצע 'שובו אחים' נעצרו רבים מהם והוחזרו לכלא.

אלא שהלילה (בין שני לשלישי), לאחר כינוס הקבינט ופרסום ההחלטות על ידי נתניהו, נראה כי ראש הממשלה בחר להתעלם מדרישותיה של מפלגת הציונות הדתית.

אמנם נתניהו פרסם שבעה צעדים עליהם החליט הקבינט אך אף אחד מהם אינו עונה על דרישותיו של בנט.

בין הצעדים עליהם הודיע נתניהו ניתן לראות כי הוחלט על הריסת בתי מחבלים, המשך תגבור הכוחות באיו"ש, תגבור של אלפי שוטרים בירושלים, פעילות בשכונות במזרח ירושלים, סלילת כבישים עוקפים, שימוש במעצרים מנהליים ופעולה תקיפה נגד גורמי הטרור.

כאמור, בכל ההחלטות אין כדי לענות על דרישות 'הבית היהודי' והן אינן נותנות מענה לדרישות לבנות ביהודה ושומרון, להחזיר את משוחררי עסקת שליט לכלא ולהתיר את ידי הלוחמים לפעול נגד הטרור.

תגובתו של שר החינוך, נפתלי בנט, טרם התקבלה והיא תפורסם לכשתתקבל.

החלטות הקבינט כפי שפורסמו על ידי נתניהו

החלטות הקבינט כפי שפורסמו על ידי נתניהו

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
גם הבית היהודי לא ממש דרשה את זה. זה היה
סתם אני | 06-10-2015 10:45
לצרכי תקשורת בלבד. אז הם בקשו.
2
דרישות תמוהות, אך גם ה״פתרונות״ הם לא באמת פתרונות
אני רק תגובה | 06-10-2015 11:22
ידיהם של החיילים לא קבולות, אלא יש להפחית את החשש של תגובות הגויים ולהתנהג כאילו אנחנו באמת רוצים לחיות פה. בנייה ביו״ש כתגובה לרצח? פופוליזם זול ומטופש. קודם כל תדאגו לאבטח את האזורים האלה כראוי לפני שאתם שולחים עוד אנשים למות שם. החזרת משוחררי שליט לכלא זו אולי הדרישה הראויה היחידה. הפתרונות שהביא ביבי אינם באמת פתרונות אלא כורח המציאות שהיה להערך אליו מזמן ולא בדיעבד.
3
הבית היהודי הינו בגדר סמרטוט ותו לא.. הממשלה מצד שני
עימנואל | 06-10-2015 13:10
אידיוטית במקרה הטוב... אילו מין פתרונות אלו? תגבור כוחות? גיוסים ועיבוי כוחות? סלילת כבישים עוקפים??? תרבות הגלות הזו רק מתירה את דמינו או שיוזמים ומשנים ראש פעולה או ש...ממשיכים למות בשקט...
4
בנט אתה כשלון....
משה | 06-10-2015 13:30
אני מקווה שיהיה לך תחליף . אתה לא נלחם למען הבטחון
5
בנט אם לא תתפטר מהממשלה אתה שותף לה
אדי | 06-10-2015 13:43
6
המלחמה רק על השטח מי שיבנה ביו"ש הוא ינצח בטווח הארוך
דב | 06-10-2015 13:49
רק בנייה בשטח כואב באמת לאויבים לבנות בכל מקום הביטחון יבוא ממילא בגלל שא מדינה לא יכולה להרשות לטבוח אזרחים שלה צריך ללחוץ רק על בנייה בנייה בנייה
7
הצבעתם ליכוד!!!!
יאיר | 07-10-2015 9:37
תושבי ההתנחלויות בחרו ליכוד!!! נתנו לבנט רק 8 מנדטים שרובם לא מיוש. בניינים!!!