עלה למרומים רב חשוב, האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. אכן יש כמה זרמים של חסידי ויז'ניץ. האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, הגאון רבי אליעזר הגר זצ"ל, התגורר בחיפה ושישים שנה הנהיג שם את התורה של חסידי ויז'ניץ, וגם הקרין השפעתו הברוכה על כל העיר.
בצעירותו הוא לא היה אדמו"ר. הוא עלה לארץ בספינת מעפילים, נתפס על ידי הבריטים ונכלא בכלא עתלית. אחר כך לפני מלחמת השחרור, הוא התגייס להגנה. אמנם הרבה מסתירים את המידע הזה אבל הוא לא הסתיר. הוא היה חייל במחלקה הדתית בגדוד 22 של חטיבת כרמלי, שהוקמה עם הכרזת האו"ם, המכונה כ"ט בנובמבר, והוא לחם בגדוד הזה. רוב המחלקה היו חבר'ה בני עקיבא, אבל גם הוא היה שם. כולם היו חסונים בגופם, הוא היה רזה.
במלחמת השחרור הרבה חרדים התגייסו. הרופא של ההגנה שהיה קולט את החיילים מספר, שאנשים מהישוב החדש היו חסונים עם שרירים והחרדים רזים. היה אפשר להתגייס בגיל 40-15, וחרדים היו מזייפים את תאריך הלידה, היו פחות מזה או עם יותר מזה, כדי להתגייס. והם היו רזים עם עור על עצמות אבל הם לא ויתרו.
הרב הגר הגן על חיפה, וגם השתתף בקרב על העיר אושא ששם ישב פעם הסנהדרין. היה רזה אבל מלא אומץ ונחישות. חבר'ה היו רצים, הוא היה מפגר אחורה, המפקד היה קורא לו: "רוץ"! והיה רץ מהר. אז הוא עוד לא היה אדמו"ר, הוא היה "לייזר", ולחם עד סוף מלחמת השחרור. הוא לא התבייש מזה, שמר קשר כל החייו עם חברים שלו במחלקה, ותמך בהקמת הנח"ל החרדי.
יום אחד הוא טייל בעיר עם ראש העיר, אלוף מצנע, ואמר לו: אתה רואה את הבית הזה עם כדורים, שם על הגג היתה העמדה שלנו. אחרי המלחמה הוא עבד כחשמלאי, מתקן רדיו. אחר כך נפטר אביו, הג"ר ברוך הגר, שייסד את חסידות סערט ויז'ניץ, המכונה על שם ספרו "מקור ברוך", והוא נתמנה אדמו"ר במקומו. נמצאנו למדים שגם אם אדם שירת בצבא וגם היה חשמלאי, לא אפסה תקותו, הוא יכול להיות, אולי לא אדמו"ר, אבל תלמיד חכם.
חסידות ויז'ניץ היא אחת החסידויות הגדולות בארץ, עם הרבה ישיבות ות"ת ובתי דין ורבנים. לא כולם תלמידי חכמים אבל כולם חייבים ללמוד כל יום שעה. זמן רב עבר מאז המחלוקת בין תלמידי הגר"א ובעש"ט, מחלוקת עמוקה וקשה, שגם מוזכרת בספר אורות (עמ' מא), ועתה אין הבדל בין חסידות ויז'ניץ לבין שאר יהודים וראי שמים, מלבד דברים זוטרים, כגון גרבים לבנים בשבת וצורת הכובע.
אצל חסידי ויז'ניץ יש שלשה דברים בולטים שכולנו צריכים ללמוד מהם:
א. הרבה אהבת ישראל, אהבת רחוקי תורה, אהבת כולם.
ב. תפילה בכוונה ובשמחה ולא ש"נראית עליו כמשאוי" (ע' טושו"ע או"ח סי' צג).
ג. זמירות שבת. לפעמים שרים שם כל הלילה עד הבוקר. יש זמר יה אכסוף שמנגינתו היא של ויז'ניץ. טעות עושים אלה שבזמן זמירות מפטפטים. גם זמירות הם עבודת ד'.
אדם גדול נפטר בגיל תשעים, והיתה לו השפעה ברוכה על כל עיר הקודש חיפה.
תהא נפשו צרורה בצרור החיים עם כל הצדיקים.
מה דעתך בנושא?
11 תגובות
1 דיונים
חסיד סערט
פעם היה קצת אנושי. היום זה חייתי!!! ומלא גילוי עריות וכו'. ה"י!
16:16 15.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה
האם היותו חשמלאי בעבר או היותו חייל בצהל אילו מעלותיו????? רבונו של עולם... איפה היכולות הנפלאות שלו לקרב את עם ישראל לאביהם שבשמים? איפה החמימות החסידית שהוא הקרין על כל...
האם היותו חשמלאי בעבר או היותו חייל בצהל אילו מעלותיו????? רבונו של עולם... איפה היכולות הנפלאות שלו לקרב את עם ישראל לאביהם שבשמים? איפה החמימות החסידית שהוא הקרין על כל מי שנפגש בו? הרב אבינר.. האדמו"ר מסערט זצ"ל אינו איזה רבצי'קל שלמד שנתיים בישיבת עטרת כוהנים..
המשך 21:17 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יה אכסוף
יה אכסוף חובר על יד ר אהרון מקרלין אבל יש לו מנגינות רבות ביניהם גם אחת של ויזניץ.
09:49 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בַּמִּדְרָשׁ (במדב"ר א, ג) יָפָה הִיא הַצְּנִיעוּת. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (פסיקתא מו, א) אֵין לְךָ חִבָּה לִפְנֵי הַמָּקוֹם מִן הַצְּנִיעוּת. ומצוות הצניעות האישה, היא אחת המצוות היקרות החשובות וגם...
בַּמִּדְרָשׁ (במדב"ר א, ג) יָפָה הִיא הַצְּנִיעוּת. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (פסיקתא מו, א) אֵין לְךָ חִבָּה לִפְנֵי הַמָּקוֹם מִן הַצְּנִיעוּת. ומצוות הצניעות האישה, היא אחת המצוות היקרות החשובות וגם החמורות ביותר שבהן נצטוותה האישה. למצווה זו יש עומק גדול וחשיבות עליונה. בעולם הבא האישה נבחנית בעיקר בענין מצווה זו, והיא זוכה לשכר עצום ונורא בשל מצווה חמורה זו. מדוע מצווה זו כ"כ חשובה? האישה משולה לשכינה הקדושה, משולה לאדמה, משולה לירח. ובדומה לירח האישה מחדשת את עצמה מידי חודש כמו הירח, וכל הזמן נמצאת בעליות וירידות גם מצד נפשה. לעומתה, האיש מצד עצמו משול לקב"ה, משול לשמים, משול לשמש, והוא אינו משתנה ומאיר בה בקביעות את אורו ידוע שלירח מצד עצמו, אין לו שום אור מצד עצמו, "לית לה מגרמה כלום" אלא מקבל את כל אורו מהשמש. בדומה לכך , האישה מקבלת איליה את כל השפע הרוחני והגשמי מצד הבעל, ולכן הוא גם מחוייב לפרנס אותה. לפי תורת הסוד, האישה משולה למלכות, שמהם בנוי העולם, היא הספירה החשובה ביותר, כי היא מעבירה את כל השפע לצאצאיה ולעולם , היא המולידה, היא מביאה חיים חדשים לעולם, ולבלעדיה אין קיום לעולם. אבל מצד שני ומאחר והיא מצד עצמה, באופן כללי, אין לה אור משל עצמה, לכן היא חשופה יותר לכוחות שליליים וחיצוניים, שיפגעו בה, ולכן האישה נוטה יותר לעצבות דיכאון ומצבירוח משתנים מאשר הגבר. לכן כדי להגן על האישה, ולשמור עליה, באה התורה עם מצווה היקרה של צניעות. מצווה זו מגינה על האישה מפני המזיקים, על מנת שהחיצוניים וכל הכוחות השליליים לא יינקו ממנה את כל השפע שהיא ראויה אליו, ולכן נאמר ש"כל כבודה של בת מלך פנימה", ולכן האישה את מירב כוחותיה להפנות לתוך בנין ביתה ולא החוצה. אישה שח"ו הולכת בחוסר צניעות, היא גם מצד עצמה המפסידה הגדולה, כי היא מאבדת את השפע הגדול, שראויה היתה לקבל מהשמים, והיא מחזקת את הכוחות השליליים , של הגברים בכך שמהרהרים בה, או חושקים בה, וכחות אלה יונקים את השפע שלה הפנימי, והשפע של חייה קרי מאבדת את חיותה, באמצעות, לא עלינו הפסד פרנסה, בעיות בריאות, בעיות עם ילדים, עם הבעל שלום בית וכו. וכמובן שמעבר לפסד הפרטי שלה, גם הגבר רחמנא לצלן, גם מפסיד, כי הוא מאושם בסיבתה, דבר שיכול לגרום לו לירידה גדולה בקדושתו ופגם שמירת הברית. החומרה של החטא הידוע של חוסר צניעות, היא גדולה מאוד, מאחר מדובר בכך שהאישה מחחטיאה את הרבים, ואין נורא מזה. למה? מאחר ואם אדם עושה עבירה, אז הוא פוגע בעצמו, הוא הפסיד, אבל לא פגע באופן ישיר באף אחד (למרות שגם כל העולם גם ניפסד מזה, כי יש ערבות) אבל אם אדם עושה עבירה ומחטיא את הרבים,זה נורא! למה? כי כל העברות של הרבים, נזקפות לרעתו, כלומר העבירה שלו מוכפלת במספר האנשים שהוא החטיא- וזה ממש מבהיל . ולכן, בנות ישראל היקרות והחביבות, כמה עלינו לשמור על עצמינו, לבל נחטיא את הרבים, כי אנו צריכות להבין שלמצווה זו של צניעות האשה יש חשיבות עליונה, ובזכות מצווה זו האישה תזכה לשפע רב מכל הבחינות הן בעולם הזה והן בעולם הבא. בְּשֵׁם הַגר"א שֶׁכְּמוֹ שֶׁמִּצְוָה לָאֲנָשִׁים לָשִׂים כָּל יְגִיעָתָם בַּתּוֹרָה, כָּךְ מִצְוָה לְנָשִׁים לָשִׂים כָּל יְגִיעָתָן בִּצְנִיעוּת. וּמְבֹאָר לִדְבָרֵינוּ דִּכְשֵׁם שֶׁהַיְגִיעָה בַּתּוֹרָה דּוֹאֶגֶת לָאָדָם שֶׁיְּקַבֵּל אֶת הַשֶּׁפַע הָאֲמִתִּי שֶׁלּוֹ מִצַּד הַקְּדֻשָּׁה בְּכָל הָעִנְיָנִים, כָּךְ הַצְּנִיעוּת לָאִשָּׁה פּוֹעֶלֶת אֶת אוֹתָהּ פְּעֻלָּה מַמָּשׁ. וְכֵן כָּתַב הֶ'חָפֵץ חַיִּים' שֶׁכָּל הַהַשְׁפָּעוֹת וְהַהַצְלָחוֹת בְּגַשְׁמִיּוּת וּבְרוּחָנִיּוּת, וּבְפַרְנָסָה הֵן בִּזְכוּת הַצְּנִיעוּת. ובַּגְּמָרָא (יומא מז.) תָּנוּ רַבָּנָן שִׁבְעָה בָּנִים הָיוּ לָהּ לְקִמְחִית וְכֻלָּן שִׁמְּשׁוּ בִּכְהֻנָּה גְּדוֹלָה, אָמְרוּ לָהּ חֲכָמִים מֶה עָשִׂית שֶׁזָּכִית לְכָךְ אָמְרָה לָהֶם מִיָּמַי לֹא רָאוּ קוֹרוֹת בֵּיתִי קִלְעֵי שְׂעָרִי. וְכֵן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ (במדב"ר ח, ט) בִּזְמַן שֶׁהִיא נוֹהֶגֶת בְּעַצְמָהּ דַּת יְהוּדִית שֶׁהִיא צְנוּעָה זוֹכָה שֶׁיּוֹצְאִין מִמֶּנָּה בָּנִים בַּעֲלֵי מִקְרָא בַּעֲלֵי מִשְׁנָה בַּעֲלֵי מַעֲשִׂים טוֹבִים.
המשך 01:39 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תוכן
01:36 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
שם נפטר באותו יום של האדמור? האם זה קשור לכך שהרב כדורי עירקי והאדמור אשכנזי?
01:27 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתי
המילים של קרלין אך יש לזה כמה ניגונים, גם של ברסלב וויז'ניץ
00:20 09.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הלוחש
.
23:29 08.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
"ועתה אין הבדל בין חסידות ויז'ניץ לבין שאר יהודים וראי שמים, מלבד דברים זוטרים, כגון גרבים לבנים בשבת וצורת הכובע". זה מראה על חוסר הבנה עמוק של הכותב בין הליטאים...
"ועתה אין הבדל בין חסידות ויז'ניץ לבין שאר יהודים וראי שמים, מלבד דברים זוטרים, כגון גרבים לבנים בשבת וצורת הכובע". זה מראה על חוסר הבנה עמוק של הכותב בין הליטאים לבין החסידים.
המשך 22:54 08.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
21:38 08.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלוימי
הוא כותב על הניגון הויזניצאי
17:30 27.11.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר