הרשת סוערת: "כניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית" - סרוגים

הרשת סוערת: "כניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית"

בעקבות הסרת הסרטון המתריס נגד מתנגדי גיוס בנות מדף הפייסבוק של חיל האוויר חברי כנסת מהשמאל יוצאים נגד המהלך: "יש צנזורה מטורפת וסתימת פיות מצד הדתיים הלאומיים והצבא - שוב - מתקפל בפניהם"

הרשת סוערת: "כניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית"
  (צילום מתוך הסרטון של חיל האוויר)

ביום חמישי פרסמנו בסרוגים כי דובר צה"ל הסיר סרטון מתריס מדף הפייסבוק של חיל האוויר.

הסרטון שעלה לכבוד יום האישה הבינלאומי לעג לטענות של המתנגדים לשילוב לוחמות בצבא. בעקבות ביקורת קשה של יו"ר ארגון צו 1 הרב עמיחי אליהו שהאשים את דובר צה"ל בחוצפה, מסר דובר צה"ל כי הסרטון לא יצא מתחת ידו אלא מביטאון חיל האוויר. כשהזכרנו לדובר צה"ל כי הפייסבוק של חיל האוויר נמצא תחת אחריותו, הוסר הסרטון לאחר כשעה.

בעקבות הסרת הסרטון התעוררה סערה ברשת המבקרת את אתר סרוגים, למרות שאנחנו מעולם לא דרשנו להסיר את הסרטון, אלא רק הבהרה מדובר צה"ל.

הסרטון שהוסר מהרשת

שר הבטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מי שנפגעו מסרטון חיל האוויר לרגל יום האישה לא שונים ממי שנפגעו משירת דבורה, שמהללת את השבטים שיצאו למלחמה וגוערת במי שהתחמקו ממנה. ‬‫לוחמות צה״ל ימשיכו לשמור על כולנו, על מי שגאה בהן כמוני וגם על מי שרגשותיו נפגעו".

חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו צייצה עם צאת השבת: "חוזרים הביתה משבת שבע ברכות של האחיינית המהממת שלי שלמרות דברי הרבנים שרתה כמש"קית במגל"ן, שם פגשה את האיש שלה, לוחם מגל"ן בוגר עלי. בזמן שהיו מאורסים התפרסם נאום הבחורילות. לא השפיע עליהם. אף אחד כבר לא מתרגש מדברי המתנגדים לשרות נשים. היתה חתונה מדהימה, שבת נהדרת. שבוע טוב.

כניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית

ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני צייצה את הכתבה מסרוגים וכתבה: "אין הדתה? יש צנזורה מטורפת וסתימת פיות מצד הדתיים הלאומיים והצבא – שוב – מתקפל בפניהם.  מותר ללעוג לנשים, מותר לטנף נשים אבל לנשים אסור לענות. הפיצו בכל הכח, בתוך הכתבה של סרוגים נמצא הסרטון. צפו בו ובהתפארות הדתית על סתימת הפיות ותראו כמה דחוף להחליף את הממשלה הזאת.

גם יו"ר נעמת גליה וולך הצטרפה לחגיגה: "הרמטכ"ל חייב להשמיע את קולו ולספק הבהרות. הסרת הסרטון אינה אירוע בודד אלא חלק מתופעה מתרחבת של מה שנדמה כהשלמה עם הדרת נשים בצה"ל. אני יודעת שערכיו של הרמטכ"ל אינם עולים בקנה אחד עם התופעות החמורות שאנו עדים להן לאחרונה".

ח"כ יעל כהן פארן מהתנועה (המחנה הציוני) צייצה: "גורמים דתיים שמבוהלים משירות החיילות בצבא הובילו להסרת סרטון שמבטא היטב מהי התרומה הצבאית שלהן. זו כניעה לקולות חשוכים ואסור לאפשר להם להשפיע על הנראות של חיילות צה"ל. כחברה בתנועה המסורתית אני מחזקת וגאה בחיילות שלנו."

גם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ, הגיבה בזעם להורדת הסרטון: "מדובר בכניעה מגונה של צה"ל לגורמים חשוכים בציונות הדתית אשר אינם מייצגים אפילו את המגזר של עצמם, ובסטירת לחי בפרצופן של חיילות וקצינות."

בעמוד הפייסבוק שלה העלתה יחימוביץ את הסרטון המצונזר וכתבה: "זהו סרטון יפה, תמים, מעצים, והכי מיינסטרים שיש. אבל היי, מתברר שלהביע התנגדות מנומסת ומחוייכת למשפט "נשים צריכות להיות בבית" נחשב מאוד מתריס ומתגרה בעיני גורמים קיצוניים שצה"ל למרבה הצער, נכנע להם. הפיצו את הסרטון, כי אם חיל האוויר מפחד מעצמו, בואו נעשה בשבילם את העבודה, כי עכשיו 2018"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
רבנים צריכים שכל מראש, על מה מטיפים, ועל מה לא. וגם כשכן, איך. אחרת אנחנו ניראים לא טוב.
סתם | 10-03-2018 21:20
כ
אם זה אסור בהלכה, אז רבנים צריכים להגיב
נועה | 11-03-2018 9:40
מה רצית?
2
רוצים מלחמת דת!
עת ההכרעה | 10-03-2018 21:37
צבא השם בראשות דוב לנעור מצד אחד וצהל בראשות גדי אייזקוט מצד שני. הפעם רוצים קרב עד הכרעה!
3
צה"ל לא אמור להתעסק בנושאים שנויים במחלוקת
בושה לצה"ל | 10-03-2018 22:30
אולי הגיע הזמן שצהל יתעסק בלוחמה והרתעה של האוייב.
נכון מאד. הגיע הזמן להילחם בכם אנשים קיצוניים ונבערים
מלחמת קיום | 11-03-2018 1:28
מלחמה על ידי הפצת ידע וקידמה. ולכן תפסידו.
4
אכן נשים לא יכולות להיות לוחמות!
שמואל | 10-03-2018 22:43
לא מהצד הפזיולוגי ולא הנפשי, מה לא ברור?! מדהים שיש עוד נבערים שמנסים לאנוס את המציאות ועוד לסתום לנו תפה. כמה אומללות הבחורות שפצועות בגוף ונפש, כמה אומלל הצבא שמאבד מכוחו ומטהרתו. ותעשו טובה אל תביאו לי יוצאות מן הכלל, זה אף פעם לא מלמד על הכלל, זה רק מלמד על הרמה האינטלקטואלית הרדודה שלכם ועל חוסר הידע המזוויע של שטופי מח נמוכי קומה.
אתה יודע בדיוק באיזה דרך היא תקעה לו יתד נכון?...
יאיר | 14-03-2018 20:03
די הקריבה את עצמה...
קשה לי לדבר,תקועה לי יתד ברקה
סיסרא | 11-03-2018 6:35
מקום המדינה,אני משאיר את עלילות התורה לחובבי מגע בידיוני כמוך,נהרגו על כיבוש ושמירת המולדת מאות רבות של נשים,בזמן שלוחמי בית מדרש כמוך היו ספונים באוהלה של תורה ורועדים תחת סינורה של אמא..תתבייש אימך הולדתך שהוציאה מבין חלצייה יצור דוחה ונבער,אולי אפילו בעל נטיות,המנסה בכל כוחו להרגיש נעלה על מי שעל פי אמונתו נעלה ממנו(פטורות ממצוות שהזמן גרמא וכל הבבלת הזה..) שמעון,החצי של לוי יכל להלחם רק בפצועי גוף דואבים אחרי מילה,כנראה שאתה צאצא שלהם,נלחם דרך מקלדת ולא לובש מדים בחזית,מקסימום משגיח כשרות..עם טלפון לא כשר,ירחם ה
צודק אחי
מוטי | 11-03-2018 5:53
אתה צודק את אלה שעושים הכל כדי להזניא את צ ה ל צריך להחזיר לתקופת הבבונים בהונים שכמותם
תחזור למערה שיצאת ממנה
מתבייש בהיותך חלק מהעם שלי | 11-03-2018 1:26
מרחם על אישתך ובנותיך
5
הגיע הזמן שהציונות הדתית תבין מי הם החברים המדומים שלה,
לוי י. | 11-03-2018 0:24
אלו שלמענם היא הפסידה חצי מהנוער שלה שעזבו את הדת החרדים צדקו
6
מי שדתי הוא חשוך
נעים | 11-03-2018 6:20
דבר חדש הוא ביהדות מי הוא דתי שומר תור ה ומיצוות אוסר משכב זכור שומר שבת או שהוא נגד גיוס נשים הוא חשוך
7
"גורמים חשוכים בציונות הדתית"= תורת משה
מנחם | 11-03-2018 6:49
ככה זה כשרוצים לתקוף את התורה הקדושה.מכנים אותה בשמות, או תוקפים את שומריה.
8
הטענות אף פעם לא ענייניות
יויו | 11-03-2018 7:02
פשוט תקרא לצד השני חשוך וסיימת את הוויכוח. מי שסותם את הפה לצד השני זה השילוש הטמא: תקשורת- שמאל- חילונים. יחד כמובן עם דתיי המחמד. שם כוללל לכל החברה הללו: יהודונים חסרי זהות ועמוד שדרה, היום זהות כזו מחר זהות של מתיוונים שבנויה על רסיסי מידע מסולף מהתנך בלי להתייחס לתורה שבכתב על תריג מצווותיה. אבל עברנו את פרעה.... נעבור גם את זה.
9
2 מדינות ל2 עמים - ישראל ויהודה
ברוך | 11-03-2018 7:35
צאו לנו מהחיים, אנשים חשוכים. מדינת ישראל היא מדינה חילונית ליבראלית לא מאמינה בהזיות המשיחיות שלכם. לכו לכם למדינת יהודה, הסרוגים והחרדים לדבר השם הדימיוני. בזו את נשותיכם ותמשיכו לחיות על החרב, רק עזבו אותנו לנפשנו.
10
במלחמת מצוה הכל יוצאים ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה
יוסי | 11-03-2018 7:58
זה התורה שלנו והיא תורת אמת ! הבא להורגך השכם להורגו והיום אישה לא יכולה להגן על אצמה עם יתד. גם הנשים וגם הבחורי ישיבות מחויבים להגן על המדינה. והשתתפות במלחמת חובה זה מהתורה לא חזל ולא רבנן. במקום להשתמט תקימו מצוות. ובה יבוא יום ונוכל רק ללמוד תורה
תלמד קודם לפני שתפגין בורות
יעל | 11-03-2018 9:42
שירות נשים אסור ביהרג ואל יעבור.
11
הכל בשביל הכסף
א.ש. | 11-03-2018 8:07
מסכימים או לא כדאי שתדעו שכל המשבר מטרתו לסחוט עוד קצת כסף לעולם התורה. ליברמן מבין את זה ולכן לא ייתן לזה יד.
12
סערה בכוס תה
שטויות | 11-03-2018 20:55
חוץ מכמה רבנים וכמה אתרים מגזריים זה לא באמת מעניין את הציבור. מבחינת הציבור שהדתיות והחרדים לא יתגיסו בכלל. כל עוד הם לא מפריעים ולא סוגרים למשל חנויות בשבת הם יכולים להמשיך בשלהם. בצבא לא באמת צריך אותם. למעלה מ 80% מהחיילים הם חילונים
13
סרטון ח"א
מן ישראלי | 12-03-2018 12:38
תגובת המשתמשים היתה צפויה. המנה מנה תקל ופרסין ..החוצפה של הרבנים המדכאים הדוברים בשם האל על פי מינוי עצמי מרקיעה ... רוממות האל בגרונם .אולם ידיהם עוסקות בהרס חופש האדם. מי שלא סר או סרה למשמעתם היא או היא הם קופים. מדינת ישראל הוקמה על ידי אלו שמרדו בשליטת הרבנים ויצאו לדרך המפרכת אל החופש בניגוד מוחלט לאמירתם ומעשיהם. ללוא החלוצים המורדים בכוהני הדת הרבנים. לא היתה תקומה . בכול דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא מארץ מצרים .מידי המשעבדים מכל סוג ומין אל החופש.
14
כל האסונות בצה''ל נובע מזה שנשים משרתות בקרבי. ועוד מבקשים שכר כפנחס?
עמוס | 14-03-2018 9:22
יגיע יום וכולם יודו בזה.
15
גורמים חשוכים בציונות הדתית ? זאת היהדות. ואם היהדות חשוכה לכם...
אייל להב | 15-03-2018 16:42
לכו חפשו לכם דת אחרת או עם אחר או אומה אחרת אידיוטים חסרי השכלה בורים ועמי ארצות זאת עמדת היהדות זאת התורה שניתנה לעם היהודי בהר סיני. אלה מערכת הערכים של הדת היהודית וזה גם מה שההגיון הפשוט והבריא של מי שלא שטפו את מוחו המטורלל בשטיפת מוח פמינסטית רדילקלית שאין לה שום קשר למבנה האישיות האנושי. אנשים נורמאלים. בריאים נפשית, יודעים שהגבר צריך להיות גבר והאישה אישה ולא לעשות בינהם סלט שקשוקה. ובשם ערכים נאורים כביכול להחריב את התא המשפחתי ואת העולם. מערכת הערכים שלנו כיהודים מוכתבת על ידי בורא עולם ותורתו לא על ידי אידיוטים פרמטיבים שכמוכם שמאמינים שהם הנאורים בכל הסיפור... לא מתאים לכם עולם הערכים של העם היהודי ? לכו חפשו לכם עם אחר לחיות כמותו.. לכו למדינה אחרת, תחיו כגויים דוברי עברית. אולי הכי טוב שתוותרו גם על השפה ממילא אין לכם ולעולם הערכים של העם היהודי ולא כלום....
תגובה
אפ | 07-06-2018 16:17
אתה די צודק. אולם דע, שכחברה, על כרחך היא פסיפס. מה עוד שאכן, דורות האחרונים, אף מי שהוא מורגל בהלכה ואין מוחו מעוות והוא שומר את סט החוקים, עשוי להיות יוצא מן הכלל או בעל דיסוננס. מה גם שישנם אלו הפרושים, אלו הממיתים עצמם באהלה של תורה, אלו החימם את חיי החולין, ועליה הם מחילים את חוקי התורה, כמו גם החיים חיי חולין בלבד. אולם וודאי הוא, כי כל ההולך בשרירות ליבו לבד והוא כסוסשוטף במלחמה, הרי אין לו משנה להצדיק עצמו. כביכול היפה לו שעה זו בדמיונו, בהכרח הוא אצלו כי הוא יפה ונכון אבסולוטית. אכן, על בן אנוש בכלל ויהודי בפרט, להרגיז שכלו כל נפשו תמיד. (כותב השורות הנו בעל דיסוננס משמעותי בהחלט, אולם אין זה עניין ליישר לפיו את הכתוב)
חוץ מזה - גם הגרמנים והמצרים טענו שהיהדות היא חשוכה - ואנחנו
אוראור | 10-04-2018 10:36
יודעים היטב מה הם עוללו ליהודים - מי שקורא בחוצפתו הרבה ליהודים שורשיים בשמות גנאי - לא רחוק היום בו הוא יהיה רוצח כמו הנאצים או הפוגרומצ'יקים - והמבין יבין. שמישהו עכשיו יכתוב לי שאני לא צודקת.
16
יש פה תגובות מגעילות.
מה זה? | 21-06-2018 23:17
זאת התורה. רבנים צריכים לתת את הדעת ולעורר לתשובה אם קורים דברים כאלו. רבאק. זה אתר דתי! איך אנשים דתיים בעד כל המחאות הליבראליות האלו? החילוניות האלו? ומי שסותם פה את הפה זה כל ה0(ש)מאלנים והחילונים שלא יאה להם הדבר שאנשים מוחים על מה שנראה להם כדבר לא טוב ולא מועיל. איפה חופש הביטוי?
17
ח חי וגם חו חו חו
עידן הנבואה | 19-08-2018 23:26
חחחחח כמה מצחיק. מאבקים היתגוששויות המון אבסורד חחחחח מלן אבסורד משני הצדדים. הרי אומרים שהאבסורד ישלוט בגן עדן. חחחחח וחיחיחיחי. ליפעמים באמת כף ליצחוק וגם להגיד מווווווו. קצקיאדה נשים גברים ימין שמאל. מה מזכיר את ההתחלה הגרוש מגן עדן. עוד מעט כל אחד יאשים את השני בגרוש. אני חושבת אף אחד לא צדיק לא נשים לא גברים. זה כמו הורדת ידיים למי יש כח. חחחחחחחח. חזרנו לסיפור הגרוש מגן עדן. הכל ניפתח. חיחיחיחי