תוך יומיים בלבד: מיליארד יורו נתרמו לשיקום נוטרדאם - סרוגים

תוך יומיים בלבד: מיליארד יורו נתרמו לשיקום נוטרדאם

יומיים לאחר השריפה הקשה בקתדרלת נוטרדאם, המגזר העסקי בצרפת התגייס לאסוף תרומות לשיקום הסמל הלאומי- והצליחו להשיג עד כה מעל מיליארד יורו למאמץ. הנשיא מקרון בירך על היוזמה: "זה מראה את כח האחדות"

תוך יומיים בלבד: מיליארד יורו נתרמו לשיקום נוטרדאם
  השריפה בנוטרדאם (צילום: שאטרסטוק)

יום לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון התחייב לבנות מחדש את קתדרלת נוטרדאם בפריז, זאת על רקע השריפה הקשה שפקדה את המבנה ההיסטורי שלשום, במגזר העסקי בצרפת התגייסו לאסוף תרומות לשיקום הסמל הלאומי.

מי שהחל את היוזמה היה מגיש החדשות הצרפתי סטפן ברן, שקרא במהדורה אמש לתושבי צרפת להתגייס ולתרום למאמצי השיקום. "קתדרלת נוטרדאם היא כמו חברה טובה של כל בני העם הצרפתי- והיום כמעט איבדנו אותה" אמר. "עלינו לפעול בהקדם ולוודא שהיא תישאר בחיינו".

כעת נראה שהמאמץ הצליח, כשהיום (רביעי) ברן הודיע כי מעל מיליארד יורו גוייסו עד כה בתרומות למען השיקום. בין התורמים נמנה האיש העשיר בצרפת, איש העסקים ומנכ"ל חברת "לוריאל" ברנרד ארנו, שהודיע כי יתרום 200 מיליון יורו- זאת לצד סכום זהה שהתחייב להעביר מההכנסות העתידיות של מכירת מוצרי החברה בבעלותו.

גם חברות עסקיות נוספות נתרמו למהלך, ביניהן רשת תחנות הדלק הצרפתית "טוטאל" שתתרום 100 מיליון יורו והבנק "אגריקול" שתרם 10 מיליון יורו. חברת התעופה "אייר פראנס" הודיעה כי תתרום סך של 8.8 מיליון יורו למאמץ, וכן תחלק כרטיסי טיסה בחינם לפועלים שיקחו חלק בעבודות השיקום.

הנשיא מקרון, שהתחייב אמש כי השיפוצים לחידוש קתדרלת נוטרדאם יסתיימו תוך 5 שנים, בירך על המהלך. "מבצע התרומות הוציא את המיטב ממדינה השקועה במחלוקות עמוקות" אמר. "זה מראה את כוחה של האחדות. לאורך ההיסטוריה ראינו הרבה מבנים שעלו באש ונהרסו בלהבות. בכל פעם בנינו אותם מחדש- וכך נעשה גם הפעם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ואצלנו
התמים | 17-04-2019 18:38
הרב אבינר מפרסם התפלפלות באשר לשאלה אם לשמוח או להתעצב על השריפה , מאחר ונשרפה כנסייה של נוצרים. ואולי זה בכלל עונש על פשעי הנוצרים נגד היהודים , ומה גדר מצוות שריפת הכנסיות....אימה וחשיכה. איזו צרות אופקים וחשיבה ילדותית. נשרף אתר בעל משמעות כה חשובה, היסטורית ותרבותית, ואצלנו שקלא וטריא על שריפת כנסיות של נוצרים. לקרוא ( באתר סרוגים ) ולא להאמין.
לקרוא ולא להאמין נאמר על תגובתך
יוס | 18-04-2019 10:49
צרת המוחין וראייה עקומה שאין מקורה ביהדות ארוכת השנים כי אם בדתיות שטחית ממוצעת בעל עבר של חצי יובל מינוס.