המסע אל המושלם - מי הוא בן הזוג האידיאלי?

המסע אל המושלם - מי הוא בן הזוג האידיאלי?

אז אם מציעים לכם לצאת עם מישהי ש"כבדת שמיעה" או מישהו עם מוגבלות כל שהיא, בידקו אם האישיות שלהם מתאימה לכם, ואחרי זה בדקו אם אתם יכולים לחיות עם המוגבלות שלו ואם היא באמת מפריעה לכם

author-image
המסע אל המושלם - מי הוא בן הזוג האידיאלי?
  זוגיות עם נכה? לא משה שחשבתם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

רוני ישב ברוגע ובבטחון באחת מהסדנאות שלי. הוא השתתף, חייך והיה חיוני מאוד. בהתבוננות קלה ניתן היה להבחין שרוני עיוור! בהפסקה הוא ניגש אלי, ושאל אם אני יכולה להציע לו מישהי, ושהוא מחפש בחורה רואה. הקשבתי, ובתחילה, משהו עורר בי התנגדות. מדוע שבחורה רואה תרצה לצאת איתו? לאחר כמה דקות של שיחה נעימה עמו, עלתה לי התשובה: "בעצם, למה לא?"

מאז, פגשתי כמה זוגות של רואה ועיוורת, נכה בריאה, כבד שמיעה ושומעת מלידה, שמקיימים זוגיות מאושרת ומכילה.

בתקופה קשה זו, הרבה בחורים צעירים, בריאים ויפים, הופכים ברגע אחד של מלחמה / תאונת דרכים/מחלה להיות עיוורים, נכים ובעלי מוגבלות, תפקודם, והבטחון העצמי שלהם, השתנה. ומרווקים מבוקשים, הם הופכים להיות "מחזרים על הפתחים". והרחמנות מצד החברה, מחליפה את ההערצה ששידרו להם קודם.

הרצון להיות מושלם מתחיל אצלינו כבר מההריון. בישראל, כמות הבדיקות בזמן ההריון הם הגבוהות ביותר בעולם, וכל זאת בגלל הרצון לדעת מראש ולהתכונן ללידת "הילד המושלם".
מילדות, משפטים וביטויים שנאמרים על-ידי הורים, חברים ומורים יוצרים אצלנו, תבניות חשיבה ואמונות שונות, שמלווות אותנו בכל שלב בחיינו, ומגבילות אותנו.

"גבר טוב זה עשיר, חכם, בריא".

"אשה רזה היא יפה".

"נכה/ עיוור / חרש, אינם חלק מהחברה הרגילה. הם מסכנים ואין להם עתיד".

תבניות אלו, הם אמונות שמשפיעות על התת מודע שלנו, וכשאנו פוגשים אנשים, באופן אוטומטי אנחנו מכניסים אותם לאחת מהתבניות שבנינו לעצמנו. לעיתים, אנו לא מאפשרים לעצמנו להכיר את אותם אנשים מכיוון שהם נמצאים בתבנית הלא מתאימה. אך אם נזהה את האמונות המגבילות הללו ונשים אותם בצד, ובמקומם נכניס לעצמינו תבניות חיוביות, נגלה מולנו עולם חדש עשיר ומרתק.
אז מי הוא באמת הרגיל ומי הוא השונה? מי הוא המוגבל ומי הוא בן החורין האמיתי?

למעשה האדם הרגיל, הוא זה שיודע להקשיב לאחר, זה שמקבל כל אדם באשר הוא, וזה שאומר את מה שיש לו על הלב. לאדם כזה יש אינטליגנציה רגשית גדולה, הוא סבלני, ומכבד. אבל האם באמת לאדם שאנחנו קוראים "רגיל" אכן יש את התכונות האלה או שמא דווקא ה"רגיל" הוא בעצם מוגבל ונכה.

אדם המוגבל מהבחינה הפיזית הוא כבר חשוף. אין עליו מסכות, בטחונו העצמי לעיתים נפגע, ועל כן ההתנהגות שלו היא אמיתית וכנה. לעומתו, "הרגיל" עוטה על עצמו מסכות רבות כדי שאף אחד לא יבחין בפגמים הפיזיים והרגשיים שלו.

בנסיון שצברתי, אני פוגשת מתאמנים רבים, שהנכות הרגשית שלהם, פוגעת וחוסמת את הקשר שלהם עם בני זוג פוטנציאלים, ורוב העבודה באימון היא על הנכות הרגשית ולא על הנכות הפיסית. נכות פיסית בזוגיות, היא לעיתים משהו שניתן להתגבר עליו על-ידי עזרה וכד'. אבל אם שאר הדברים הבסיסיים כגון הקשבה והכלה לא מתקיימים בקשר, לא ניתן בכלל לקיים קשר נכון.

כששוחחתי עם זוגות "מעורבים", נוכחתי לדעת שאף אחד לא דמיין, שיתחתן מלכתחילה עם בן זוג בעל מוגבלות, אבל היום, למרות הקשיים, הם לא מצטערים לרגע על הצעד שעשו, והם למדו כי לכל אחד מאתנו יש נכות כזאת או אחרת.

אז אם מציעים לכם לצאת עם מישהי ש"כבדת שמיעה" או מישהו עם מוגבלות כל שהיא, בידקו אם האישיות שלהם מתאימה לכם, ואחרי זה בדקו אם אתם יכולים לחיות עם המוגבלות שלו ואם היא באמת מפריעה לכם.

ולכם, אלה שחוזרים מהקרב, ועל גופכם סימני המחלה או המלחמה, ואתם מתמודדים עם זהות חדשה, קבלו את עצמכם! תראו את כל הנקודות הטובות בכם וגם את הדברים הטובים שקיבלתם עקב פגיעתכם והמשיכו הלאה.

בהצלחה ושיהיו בשורות טובות.

שירלי והל מאמנת אישית למציאת זוגיות: whshirley@gmail.com

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו