שבוע אחרי הצנזור: ידידיה מאיר בטור שכולו תגובות - סרוגים

שבוע אחרי הצנזור: ידידיה מאיר בטור שכולו תגובות

אחרי שבשבוע שעבר צנזרו ב'בשבע' את הטור של ידידיה מאיר בו מתח ביקורת על זמביש וזרקו לפח 100,000 עותקים. השבוע התירו לו לפרסם את הטור ובו תגובות קוראים למה שלא התפרסם

author-image
שבוע אחרי הצנזור: ידידיה מאיר בטור שכולו תגובות
  ידידיה מאיר בטור שכולו תגובות (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בתחילת השבוע פרסמנו ב'סרוגים' על הצנזור שעשו בעיתון 'בשבע' לטור של ידידיה מאיר שכתב ביקורת על ההספד שנשא זמביש בהלוויה של שרון.

"מתברר שידידיה מאיר דווקא כתב השבוע את הטור שלו וגם העביר אותו לעיתון, וזה אפילו הודפס בהדפסה ראשונה, אלא שאז, רק אז, גילה מישהו שידידיה מאיר הרהיב עוז למתוח בטור הזה ביקורת על זמביש, בעקבות דבריו באותו הספד. לאנשי "בשבע", צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל ו/או בענייני בניה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש.", כתב קלמן ליבסקינד שחשף את הפרשה.

ליבסקינד הוסיף: "מה עושים אחרי שהעיתון כבר הודפס? פשוט מאד. זורקים לפח ומדפיסים מחדש. וכך נגרסו ביום שלישי האחרון מאה אלף גיליונות של המוסף "אתנחתא" של העיתון "בשבע", המוסף שבו הופיע המדור המדובר, העיקר שכמה מאות מילים פרי עטו של ידידיה מאיר ובהם ביקורת על זמביש, לא יראו אור."

במשך כל השבוע סרבו ידידיה מאיר או עורך 'בשבע' עמנואל שילה להגיב על הפרשה, אך היום התפרסם טורו של ידידיה מאיר, שעבר את הועדה הרוחנית – כלכלית של העיתון. מאיר עצמו נמנע מלבקר בעצמו את עורכיו או את בעלי העיתון והשבוע הוא מגיש את הטור השבועי שכולו תגובות של קוראים לטור הגנוז מהשבוע שעבר.

מי אתה שתדבר על זמביש?

כך למשל, קורא שהזדהה רק כ"מוטי" כותב למאיר: "ידידיה, חתיכת חוצפן. מי אתה בכלל שתכתוב על זמביש? חרדי מתייפייף, אתה תטיף לו משהו על בניית ארץ ישראל? על התנהלות מול הממשלה? אתה בנית יישוב בחיים שלך? בנית בית? נטעת עץ? פתאום כל כך מפריע לך שהוא רוצה לצאת טוב בעיני משפחת שרון."

תגובה נוספת הייתה של אביחי, מורה דתי-לאומי מאזור המרכז: "ההספד של זמביש באמת עורר אותי למחשבות למה כמעט לא נשמעו אצלנו דברי ביקורת על שרון אלא רק דברי 'מורכבות' על שרון… בואו נחשוב רגע: איך היו מתייחסים בתל אביב למישהו שהיה בא וזורק אותך מהבית ומחריב אותו?

אם החרד"לניקים לא ממש מובנים וריאליים, הם, הלייטים, רוצים להיות הכי מובנים, 'לצאת בסדר', עם התקשורת, עם משפחת שרון, עם כולם. למצוא חן בעיני האליטה השלטת. בקיצור, אני הולך ומבין מה עושה את כולנו, מהמרכזניקים ועד אנשי 'תורה ועבודה' למגזר אחד: כולנו לא ממש נלחמים בחילוניות. המרכזניקים לא רואים בכלל חילוניות, אלא רק סגולת ישראל ותהליך שלא מפחד מדרך ארוכה, והלייטים-לכתחילה עסוקים כל הזמן בלהיראות בסדר מול החילוניות. הם חיים לצדה, שלא לומר בתוכה. סליחה על החפירה".

משה (שם בדוי, אלא מה), כותב בעיתון חרדי: "ר' ידידיה היקר, התחדש לי היום חידוש עצום: גם ב'בשבע' מצנזרים. גם שם יש ועדה רוחנית. שכוייח. תשמע, זה היה הזוי לראות את התקשורת החרדית מול החילונית השבוע. התקשורת החילונית היללה את שרון, וההתנתקות הייתה עבורה ממש שולית, והתקשורת החרדית כולה, כולל 'יתד נאמן', נכנסה בשרון בכל הכוח בגלל ההתנתקות."

והיה גם הקורא אבי: "תכל'ס, ידידיה, לפי החשבון שלי הגריסה הגדולה הזו יצאה בול בט"ו בשבט. אתה מבין שאתה אחראי לכריתת מאות עצים בארץ ישראל לשווא דווקא ביום הזה?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
תסמכו על "היו"ר" סעדה בטח גם הטור הזה עבר צנזורה שלו..
מנשה | 23-01-2014 12:37
מכיר את הנפשות הפועלות שם המכנה המשותף לכולם זה כוחניות שחטיה ועריצות
2
יציאה ענקית, כל הכבוד לבשבע שחזרו מהם מהצנזור
כ | 23-01-2014 13:36
3
לא רק סעדה בטח גם "הגברת הראשונה" עברה על כל מילה
עיתון המשפחה המלכותית | 23-01-2014 22:02
עם כל הכוח של סעדה גם הוא מתנהג כמו זבוב קטן לידה
4
תסמכו על עמנואל שילה הי"ו שלא הייתה לו יד בצנזורה.
יהודי | 24-01-2014 10:46
ואדרבה, הזדעק על כך קשות. היהודי הנ"ל ת"ח וירא שמיים אמיתי. יש גורמים בעיתון עם הרבה הרבה יותר כח וד"ל...