ארה"ב: ה-FDA הרחיב את האישור של חיסון הבוסטר - סרוגים

ארה"ב: ה-FDA הרחיב את האישור של חיסון הבוסטר

ה-FDA הודיע על הרחבת האישור למתן חיסון הבוסטר נגד קורונה, כשהחל מהיום ילדים בני 12-15 יוכלו לקבל חיסון שלישי. עוד הוחלט על קיצור המרווח בין החיסון השני והשלישי ל-5 חודשים, בדומה לנהוג בישראל

author-image
ארה"ב: ה-FDA הרחיב את האישור של חיסון הבוסטר
  (צילום: שאטרסטוק)

מבצע החיסונים מתרחב: מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) הודיע היום (שני) על הרחבת האישור למתן מנת חיסון הבוסטר נגד הקורונה.

עד כה החיסון השלישי ניתן רק מגיל 16 ומעלה, אך החל מהיום ילדים בגילאי 12-15 יוכלו גם כן לקבל את מנת הדחף, לצד ילדים מדוכאי חיסון בגלאי 5 עד 11. עוד הוחלט על קיצור משך הזמן בין מנת החיסון השנייה למנה השלישית, משישה חודשים לחמישה. יש לציין כי הקיצור רלוונטי רק לחיסון של פייזר, בעוד שבחיסון של מודרנה ימשיכו לחכות שישה חודשים לפני הבוסטר.

עוד באותו נושא

הקורונה ממשיכה לזרוע הרס ברחבי העולם

בהחלטה הנוכחית ה-FDA אמר כי התבסס בין היתר על מבצע החיסונים בישראל, זאת לאחר שמשרד הבריאות המקומי אישר לתת חיסון שלישי לילדים בני 12 עד 15 כבר מנובמבר האחרון. גם קיצור המרווח בין מנות החיסון נעשה בהתאם לנהוג כעת בישראל.

"היתרונות הבריאותיים המגנים מפני נגיף הקורונה וההשלכות האפשרויות עולים על הסיכונים הפוטנציאלים בקבוצת גיל זו" הסבירו ב-FDA את הסיבה להרחבת האישור. "בנוסף, נתונים שנבדקו על ידי עמיתים ממספר מעבדות מצביעים על כך שמינון דחף של חיסון פייזר לקורונה משפר מאוד את תגובת הנוגדנים להתמודדות עם וריאנט האומיקרון. אישור מנת בוסטר לאחר חמישה חודשים במקום שישה חודשים אמור לספק הגנה טובה יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו