אורות ישראל: סטודנטית שבעלה במילואים תזכה להקלות - סרוגים

אורות ישראל: סטודנטית שבעלה במילואים תזכה להקלות

שווין בנטל גם לרעיות: סטודנטיות נשואות במכללת אורות ישראל באלקנה יזכו בהטבות והקלות הזהות לאלה של סטודנטים במילואים וסטודנטיות בחופשות לידה.

author-image
אורות ישראל: סטודנטית שבעלה במילואים תזכה להקלות
  למצולמת אין קשר לכתבה (פלאש90)

בימים שבהם עתידה של הכנסת הבאה ייקבע ככל הנראה על בסיס סוגיית השוויון בנטל, ישנם מוסדות שבוחרים לפעול בנושא ושמטרתם לתגמל את חיילי המילואים ובני משפחותיהם.

בישיבה שערכה הבוקר (א') הנהלת מכללת אורות ישראל באלקנה,  בראשות הרב פרופ' נריה גוטל בשיתוף עם אגודת הסטודנטים, הוחלט כי סטודנטיות שבני זוגן ייצאו לשירות מילואים, יזכו בהטבות והקלות הזהות לאלה של סטודנטים במילואים וסטודנטיות בחופשות לידה.

בכך תהפוך המכללה לאחד המוסדות להשכלה הגבוהה היחידים בארץ, שמעניקים זכויות לא רק לסטודנטים שיצאו למילואים, אלא גם לבנות זוגן הנושאות אף הן בנטל המילואים.

בין ההטבות וההקלות החדשות המוענקות לסטודנטיות ניתן למצוא היעדרות שלא תיספר במניין החיסורים, המרת מטלות אקדמיות, דחיית מועדי הגשת עבודות, אפשרות להיבחן במועדי ג', סיוע מהמרצים וראשי התכניות בהשלמת החומר, אפשרות להדפסה, צילום בחינם ועוד.

"ההחלטה משקפת את החזון החינוכי של המכללה המדגיש את הצורך בשזירת האקדמיה  והצרכים החברתיים", מציין נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, ומדגיש: "כמכללה המשמשת כבית שני ואף ראשון ללומדים בה, אנו פועלים באופן תמידי ליצירת סביבה חמה, מעודדת ותומכת, וודאי לסטודנטיות שהן רעיות למיטב חיילנו שיוצאים לשירות המדינה מלאי יראת ה' ואהבת הארץ".

דיקן הסטודנטיות, הרב ד"ר משה רחימי: "הרציונל הכללי שלנו כמכללה הוא שלא נועדנו לעסוק רק באקדמיה, ידע והכשרה להוראה. כחלק ממדיניות המכללה מודגש בפני הצוות ההכרח לרגישות רבה לתלמידיה, כחלק מאמונה ורצון להפגין דוגמה אישית. אנחנו רוצים שהסטודנטיות ירגישו שהן לומדות בבית המעניק פתיחות ואמון לצד דרישות אקדמיות. אני מאמין שאנו צריכים לתת את המצע הנוח ביותר להצלחה, בליווי גישה פתוחה ההולכת לקראת, כמובן תוך שמירת הכללים בצורה נכונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד
יעקב | 28-01-2013 15:40