יהודה יפרח שפתח בשביתת רעב, בדרישה לחוקק את חוק ההסדרה, טוען כי המאבק לא נכשל.
"המאבק לא נגמר, הוא רק התחיל ולכן לא נכון לדבר כרגע בלשון עבר. אבל כסיכום ביניים אני לא מקבל את הטענה שנכשלנו. נכון, חוק ההסדרה נפל, אבל גובה הלהבות של המחאה שהלך וגבה הכניס את המערכת הפוליטית לתזזית וללחץ." כותב יפרח.
יחד עם רב הישוב עמונה, הרב יאיר פרנק, פתח יפרח, תושב עמונה גם הוא, המשמש כראש הדסק המשפטי של העיתון 'מקור ראשון' בשביתת רעב ומאהל מחאה בסמוך למשכן הכנסת בירושלים.
הערב הוא מפרסם בדף הפייסבוק שלו טור ארוך בו הוא מסכם את שמונת ימי המחאה.
"הודעת ראש הממשלה שהבטיחה תג מחיר של בנית מאות יחידות דיור מול הדירות שהורס השמאל לא הייתה מתקבלת ללא הלחץ הציבורי הזה.", הוא מוסיף.
לא להאמין אוטומטית לנתניהו
לאחר הפלת החוק כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בה הבטיח הרחבות בניה ביהודה ושומרון בהן, גם הוספת 300 יחידות דיור בבית אל, וכן כי פסק הדין של בג"צ אינו מהווה תקדים לבתים אחרים ביו"ש.
על דבריו אלה של נתניהו כותב יפרח: "עדיין אסור להיתפס לשאננות. המאבק חייב להימשך כי ברגע זה להודעת ראש הממשלה אין בסיס."
"כזכור, הרגל השלישית בהודעת רוה"מ דיברה על כך שהמדינה לא תתמוך עוד בעתירות ארגוני שמאל המבקשים להחריב את ההתיישבות דרך בית המשפט. אך הודעת ויינשטיין שאמורה הייתה להבטיח זאת כוללת בעיקר התחמקות אלגנטית מכל קביעה מחייבת. נכון לרגע זה אין שום הבטחה של הפרקליטות שעתירות דומות יענו בתשובה שונה מזו שנתנה במגרון ובעמונה."
להמשיך את הלחץ הציבורי
"מה הלאה?", שואל יפרח ועונה: "בכדי להגיע להישגים ממשיים צריך להמשיך את הלחץ הציבורי בכל הכח. הסוגיה חייבת להישאר הנושא המרכזי על סדר היום של המערכת הפוליטית דרך העלאת חוזרת ונשנית של וראציות שונות לחוק ההסדרה."
"לנוח יהיה אפשר רק כשראש הממשלה יקבל החלטה שתתן פתרון אמיתי, אם לא בדמות חוק ההסדרה אז בדמות החלטת ממשלה שמבטלת את מדיניות ההסרה ומעגנת את עקרונותיה על בסיס החוק הירדני הקיים. איך שזה לא יסתיים אני הבנתי מהימים הללו שכן, אנחנו יכולים."
מה דעתך בנושא?
1 תגובות
0 דיונים
יוני
גיטין נז/א "אתא (הקיסר הרומי) עלייהו. הוה בהו ההוא בר דרומא דהוה קפיץ מילא (מרחק מיל) וקטיל בהו (העוצמה של בר דרומא ללמדנו שבאופן טבעי הרומאים לא היו יכולים לכבוש...
גיטין נז/א "אתא (הקיסר הרומי) עלייהו. הוה בהו ההוא בר דרומא דהוה קפיץ מילא (מרחק מיל) וקטיל בהו (העוצמה של בר דרומא ללמדנו שבאופן טבעי הרומאים לא היו יכולים לכבוש את טור מלכא)... אתא עלייהו... וקטלו בה תלתא יומי ותלתא לילוותא. ובהך גיסא הלולי וחנגי (בצד אחד יללות ובצד השני שמחה והילולה)". יש כאן את הסיבה לחורבן – חוסר האחדות. הרומאים ריכזו את כוחם בנקודה אחת. באותה נקודה היו בכיות ויללות, אבל בצדדים האחרים משתאות והילולות שהם ניצלו. כך כמו תולעת שנכנסת לפרי הרומאים אכלו לאט לאט את כולם. אם נתניהו היה יודע שפגיעה בבית אחד מביאה את כל עם ישראל עליו, (אני מתכוון לאמצעים דמוקרטיים ולא ח"ו לאלימות), הוא לא היה פוגע. מנהיגות כשמדברים על אחדות כוונתם לאחדות אי העשיה למען הכלל ועשיה רק למי שנדמה להם ששיכים להם. רעיון "יבנה וחכמיה" נשלל לחלוטין ע"י חז"ל. ריב"ז בעצמו עשה על זה תשובת המשקל עד שהרגיל לומר ביבנה (ברכות יז/א): "מרגלא בפומייהו דרבנן דיבנה אני בריה וחברי בריה אני מלאכתי בעיר והוא מלאכתו בשדה אני משכים למלאכתי והוא משכים למלאכתו כשם שהוא אינו מתגדר במלאכתי כך אני איני מתגדר במלאכתו ושמא תאמר אני מרבה והוא ממעיט שנינו אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוין לבו לשמים" דבר זה עוקר לגמרי את העדיפות של יבנה וחכמיה.סיסמת הפרוד הזאת נשארה רק אצל הכתות. חבל!
המשך 18:17 07.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר