הקיבוץ הדתי קורא לחבריו להתפקד לציונות הדתית - סרוגים

הקיבוץ הדתי קורא לחבריו להתפקד לציונות הדתית

מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל הסביר כי לתנועה חשוב להשפיע על תהליכים רוחניים שעוברים על הציונות הדתית והדרך לעשות זאת עוברת בעשייה הפוליטית

author-image
הקיבוץ הדתי קורא לחבריו להתפקד לציונות הדתית
  פלאש90

מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל וחברי הוועדה המדינית רעיונית של התנועה פרסמו קריאה בה הם קוראים לכל חברי הקיבוציים הדתיים להתפקד במפקד של סיעת הבית היהודי. עם פרסום הקריאה הסביר נחמיה רפל, כי "עם כל הביקורת שיש לרבים על התנהלות המערכת הפוליטית, ובתוך זה גם התנהלות מפלגות הציונות הדתית, המערכת הפוליטית היא המקום להשפיע בו ולהביא לידי ביטוי את ערכי תנועת הקיבוץ הדתי. הצטרפות רחבת היקף של אנשי התנועה תחזיר את הקיבוץ הדתי למעמד שהיה לו בעבר במפד"ל, ותסייע בעיצוב סדרי העדיפויות והשפעה על המפלגה ונציגיה בכנסת".

בתנועה מציינים כי בבחירות הקודמות הצביעו קרוב למחצית מאנשי הקיבוץ הדתי למפלגת הבית היהודי, אולם שיעור תמיכה גבוה זה לא בא לידי ביטוי בחברות במפלגה, שבמשך שנים רבות לא ערכה מפקד מסודר לשורותיה. לאור זאת קבעו בתנועה השנה יעד התפקדות של 3,500 מתושבי הקיבוצים הדתיים במפקד המפד"ל.

נחמיה רפל הוסיף כי "לקראת הבחירות הבאות קבוצות רעיוניות רבות מחפשות את דרכן לבית המחוקקים, על אף מורת הרוח מהתנהלות המערכת הפוליטית. גם בקרב הציונות הדתית מורגשת התארגנות מחודשת, וחשוב שההתיישבות הדתית תהיה בעלת משקל בגיבוש ההרכב החדש. בפוליטיקה סופרים בסופו של דבר את האצבעות ושם אנחנו צריכים להיות. חיזוק כוחו של הקיבוץ הדתי במפלגה יאפשר לקדם מהלכים החשובים לקיבוצים הדתיים בתחומי ההתיישבות כמו הפרטת הקרקעות, מחירי המים, משק החלב, שנת השמיטה וכן בסוגיות שעל שולחן הציונות הדתית כמו חוק טל, חינוך דתי, ההקצנה הדתית ודמותה החברתית והכלכלית של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ההקצנה הדתית? באמת? אי אפשר בלי?
| 21-05-2012 10:25
לא שאני בעד הקצנה, אבל כשהולכים נגד, ולא בעד, הולכים לאיבוד - אל תלכו נגד הקצנה דתית, אלא לכו בעד התנהגות דתית ראויה, נכונה, מה שלא תרצו. קבוצות שהמטרה שלהם היתה מנוסחת כ"נגד", לא שרדו הרבה זמן (הבולטות מביניהם - מפלגת שינוי, אבל בינינו, לא ממש חסר עוד דוגמאות)