פנייה נוספת מהליכוד לבית היהודי להשתלב ברשימה - סרוגים

פנייה נוספת מהליכוד לבית היהודי להשתלב ברשימה

ע"פ גורם בבית היהודי, ביום שישי התקבלה עוד פנייה אליהם מצד שני שרים בליכוד להשתלבות 3 מקומות ברשימה, בנוסף לתיק בממשלה. אותו גורם אומר לסרוגים: "צעד מרחיק לכת"

פנייה נוספת מהליכוד לבית היהודי להשתלב ברשימה
  (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

שני שרי ליכוד שוחחו ביום שישי האחרון עם שני בכירים בבית היהודי, כך על פי גורם במפלגה לסרוגים. כשהמטרה הייתה לבדוק היתכנות נוספת ברקע המבוי הסתום אליו הגיעו מול האיחוד הלאומי סביב ריצה משותפת.

"פנייה אמתית שקבלנו בימים האחרונים שנשב לבחון ולרוץ כגוש אחד לבלוק טכני של הימין", מסביר הגורם בבית היהודי את השיחה הפוטנציאלית: "כמו שהיה עם ליברמן, (כשרצו ברשימה יחד- ע.ג) ליכוד –  ישראל ביתנו, ככה יהיה 'ליכוד – בית יהודי".

מדובר במקומות השריון של נתניהו, כשאחד משלושת המקומות הרלוונטיים יינתן ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ שיקבל תיק בממשלה. לפי הדיווחים, מדובר בתיק החינוך שהרב פרץ "לא מוכן לוותר עליו".

עם זאת, לטענת אחד הבכירים ששוחח עם סרוגים, אותם הבכירים בבית היהודי לא רוצים להגיע למצב בו יתאחדו עם הליכוד, "אלא לרוץ מאוחדים ואין סיבה לעשות איזשהו צעד מרחיק לכת שכזה". עם זאת, הם מזהירים, ככל הנראה בשביל להגביר לחץ מצידם על האיחוד הלאומי לצורכי המשא ומתן- כי "אם זה במחיר שמדברים על אחריות, אחדות המחנה והציונות הדתית ומצד שני יורים בכל הכיוונים רק כדי להיות השר הבכיר, אז זה לא עובד ככה".

ולסיום מדגיש אחד מהם: "בהתחלה שאמרו לי ליכוד הזדעקתי, אבל אחרי שראיתי איך זה מתנהל מול האיחוד הלאומי זה הרתיח לי את הדם וכבר נראה מבטיח".

אמש רמז לכך יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', וכתב בסרקזם בתגובה להודעת הבית היהודי כי "יש להם אפשרויות נוספות" כי "מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראית קורצת יותר לאנשי הבית היהודי".

הרב אלי סדן יוצא ממשרד רה"מ (צילום: סרוגים)

כזכור, לפני שבועים, נצפה הרב אלי סדן יוצא ממשרד ראש הממשלה, כאשר מאחורי הקלעים עומדת האפשרות של שריון הבית היהודי בליכוד, כאשר הכוח המניע לכך הוא שילה אדלר שהצטרף לצוות הבכיר של קמפיין הליכוד ומייעץ לקמפיין אל מול המגזר הדתי לאומי וההתיישבות.

שר בכיר בליכוד אמר לפני שבועיים לסרוגים כי אם הוא היה במקום אנשי הבית היהודי "הוא היה קופץ על ההצעה" כדי שישמרו כוחם האלקטורלי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
לשריין את מפלגת בנט בליכוד.
יותר משיק. | 10-02-2019 17:38
הבית היהודי עצמאי.
רק שהם לא צריכים...
דודי | 10-02-2019 22:46
.
2
הבית היהודי
טופסי | 10-02-2019 18:05
כפי שאני רואה את הדברים. הבית היהודי והאיחוד הלאומי בדרך לקבורה משותפת ולסתימת הגולל של המפדל ההיסטורית. אין צורך באל מלא רחמים. הם יגידו בעצמם
3
אני לא מבין משהו אחד
אריק | 10-02-2019 18:09
מור הרב אלי סדן אומר שהמשא ומתן עם האיחוד הלאומי בעיצומו ומצד שני סוגר עסקאות עם הליכוד ? רבותי זה אמיתי והוגן מה שקורה כאן? מישהו משקר לציבור?
4
משוגעים רדו מהגג
גיל | 10-02-2019 18:24
אם יש למישהו רצון להתאבד אנא רד מהגג ואם בכל זאת רוצה מאד אנא לא לקחת איתך את כל הציבור. תנועת הציונות הדתית קיימת הרבה לפני המכינות
5
חברא קדישא
סדן הקטן | 10-02-2019 18:32
הרבנים מבינים מצויין בקבורה והם קוברים את המיפלגה בקבורת חמור. בנט ברח מגורל דומה ברגע האחרון.
6
רק אצל הרשימה המשותפת עוד לא ניסתם
אובדן הדרך | 10-02-2019 18:45
את מזלכם. המפדל הגיעה לסוף דרכה. עדיף להודות בכך ולפרוש מאשר להתבזות או מאשר להתחבר לכהנא חי.
7
מאז שהרבנים מנהלים
מאור | 10-02-2019 18:46
מאז שהרבנים מנהלים והמנהלים הם רבנים , הכל הפוך מציע שכל אחד יעסוק בתחומו. הרבנים צריכים לתת את הדעת על הסוגיות הערכיות ההלכתיות חינוכיות אבל הם לא צריכים לנהל משא ומתן ובטח שלא לבחור את אנשי הרשימה
8
לכו והצטרפו
ליוש | 10-02-2019 18:48
הבית היהודי במצב מאוד קשה. ראשיו עזבוהו. מרוב פיצול וויכוחים מי בראש התוצאה פיצול ..... ואשר יקרה ידוע מראש!
9
הרב פרץ טירון פוליטי
ליאור | 10-02-2019 19:44
בליכוד יאכלו אותו בלי מלח
10
פייק ניוז מאתר הבית הרפורמי של בנט.
א | 10-02-2019 22:29
אין לפרץ לא כבוד עצמי ולא תבונה. סרח עודף כשמו כן הוא - סרח עודף. אף אחד בליכוד לא מעוניין בדתיים, ונתניהו הבהיר מפורשות שהוא לא מעוניין בכם גם עכשיו. לך לחבר שלך גנץ וממשלת השמאל הקיצוני שהוא מתכנן עם הערבים ואתה לא פוסל פרץ. נסה להצטרף כסרח אולי לגנץ, כי הליכוד לא מעוניין. אתה והחצי מנדט שלך (כי לא אפילו מנדטים לא הוספת למפלגה). זה עדיף לסידור כסא שלך מאשר להצטרף למפלגה דתית לאומית שנתנה לך הרבה יותר כבוד וקרדיט ממה שהרווחת - כי קיבלת אותו בינתיים כג'סטה בלי שום קבלות. דרישות מופרכות של לץ חסר נסיון שמשהו עלה לו למוח.
11
הרב פרץ לא מוכן לוותר על תיק החינוך
דודי | 10-02-2019 22:47
ואני לא מוכן לוותר על משרד החוץ. נו?