פרשת הסמח"ט: איבדנו לגמרי את הראש - סרוגים

פרשת הסמח"ט: איבדנו לגמרי את הראש

אבדנו את הראש. רק מקריאה של כל הכתבות וטורי הדעה, של אנשי השמאל ושל אנשי הימין, של הרבנים הציוניים-דתיים מול אנשי ארגוני השמאל, טוקבקיסטים מתלהמים מול טוקבקיסטים מתלהמים משהו לא מריח טוב, משהו מרגיש מעוות.

author-image
פרשת הסמח"ט: איבדנו לגמרי את הראש
  מה עם האמת? אביתר איזקס

אבדנו את הראש. רק מקריאה של כל הכתבות וטורי הדעה, של אנשי השמאל ושל אנשי הימין, של הרבנים הציוניים-דתיים מול אנשי ארגוני השמאל, טוקבקיסטים מתלהמים מול טוקבקיסטים מתלהמים משהו לא מריח טוב, משהו מרגיש מעוות.

כי הרי מה משותף בין כל התגובות של זהבה גלאון הרב אליקים לבנון רון בן ישי וכל אדם אחר שהתייחס לסוגיה ביממה האחרונה? אף אחד מהם לא מעוניין באמת.

כן האמת, מושג שבשיח הציבורי רווי הרגש והרייטינג שכחנו כבר ממזמן איך הוא נראה, ואיך מקדישים אליו תשומת לב.

אנשי הימין ישר קוראים לו ממגן על המדינה ,שכך ראוי לעשות לכל אנרכיסט או פעיל שלום שמגיע לארץ, ועד "מה לא ראיתם ששברו לו את היד?!" ומתחמקים מהשאלה הנוקבת של ציות לפקודות ולחוקים במדינה דמוקרטית ובטח בצה"ל מוסד שללא שמירה קפדנית על הפקודות היה קורס תוך יומיים וחצי.

מתחמקים מהשאלה של מה זה באמת משנה ששברו לו את היד (או הזרת או שורש כף היד או שתי אצבעות, זה שבר מאוד גמיש) האם אותם רבנים או פוליטיקאים מהימין שקוראים כי מדובר בסוגיה לא פשוטה ולהט הרגע וכו' היו מגנים על בעל שבגד באשתו בלהט הרגע ואולי על בנאדם שבאמת ובתמים חממו אותו בבר השכונתי אז הוא היה חייב להראות שהוא גבר.

אבל כנראה השאיפה להגן בכל מחיר חדרה לראשים של רבני הציונות הדתית וחברי הימין, וכל עוד יש לו דרגות על הכתפיים והוא עם כיפה על הראש אל תשפטו אותו כי הוא צדיק יסוד עולם.

מה עם האמת?

מן העבר השני מתייצבים אנשי השמאל,פוליטיקאים וארגונים כאחד, וקוראים להדחה מיידית, משפט שדה בחסות השיח הציבורי המעוות, לא צריך תחקיר, לא צריך לבדוק את האירוע או לברר מה קרה מעבר לשש שניות שרואים בסרטון.

כי הרי זה ברור שקצין עם כיפה על הראש שמשרת ב"שטחים הכבושים" הוא לא יותר מחוליגן פורק עצבים שהחליט ללכת למשרה האהובה עליו בתור "מפרק ערבים סדרתי", נכון שהוא לא רואה את הילדים שלו ומשרת כבר עשרות שנים בצה"ל אבל אין שום סיבה לזקוף את זה לזכותו שהרי הוא עושה את כל זה רק בתור אלים שמחפש פורקן חייתי בהכאת דנים מסכנים.

אז האם בכל השיח ושלל התגובות למישהו אכפת מה האמת? מה היה ומה צריך לקרות? או שנכנסו לשיח של סטיגמות, ראייה חיצונית ומלחמת דעות של חרשים משני צידי המתרס? ואולי זה לא באמת משנה כי הכל הסברה ותלוי באיך זה נראה בעולם?

הגיע הזמן לחזור לשיח ציבורי נכון ומתוקן, מקום שבו אפשר לדבר ולהקשיב לעניין.

==

אביתר איזקס הוא חבר המטה הלאומי בליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
למה להחביא את הכיפה? זה מלמד על מה שכתבת משהו
| 17-04-2012 12:10
2
מה בדיוק רוצה הכותב הזה חוץ מפרסום? לא ברור בכלל
מלל ריק | 17-04-2012 17:00
3
ל1
אביתר איזקס | 17-04-2012 18:19
ל1 אני לא מחביא את הכיפה זוהי תמונה חתוכה אבל אתה נוגע בדיוק בנקודה של דבריי מהרגע שחשבת שאני דתי ברמה מסויימת התעלמת מהאמת של דבריי והתייחסת לקבוצה שבה שמת אותי.
4
החכמים מהאמצע
מיכאל | 18-04-2012 0:23
הדבר הכי שנוא עלי בויכוחים הוא המיתממים והתחכמים ששמים את עצמם באמצע. וכותבים את השטויות הכי גדולות. ברור שהסיפור פה הוא ערכי בעיקרו והשאלה העובדתית היא מיזערית...
5
כל הכבוד לכותב בעיני מזל שאייזנר לא יפקד על אחייני בבהד
פסיכולוגית | 18-04-2012 15:24
אחד ,אפשר באותה לוגיקה להצדיק גברים מכים
6
מה שנקרא- דיבורים כמו חול ואין מה לאכול...
| 18-04-2012 17:50
הרבה מלל מעט תוכן. מה הוא רוצה תכלס? ממש מאמר מתיש...
7
כן כן,הרב אליקים לבנון מחפש פוליטיקות..
דניאל | 19-04-2012 1:11
גם הכותב מנסה לזבל ע"י הכללות.את הרב אליקים לא מענינת האמת? האמת שזה חלש.אולי הרב הצדיק את אייזנר בגלל שהוא חטף מכות ואי אפשר לתת לסא"ל או לכל חייל לחטוף מכות ממפגינים?יכול להיות נכון?