לחמם את השבת: ניגון המגיד ממעזריטש - סרוגים

לחמם את השבת: ניגון המגיד ממעזריטש

אין כמו שבת סוערת כדי לשבת בבית ולערוך טיש פרטי עם המשפחה. קבלו את ניגון המגיע ממעזריטש מתוך האלבום 'היילגע ניגונים', אוסף ניגונים עתיקים שחוברו ע"י צדיקי עולם, כמו בעל הנועם אלימלך זיע"א לאלבום ראשון בסדרה של ניגונים 'חסידיים', כפשוטו.

author-image
לחמם את השבת: ניגון המגיד ממעזריטש

אלבום ניגונים חסידיים שמגיע מארה"ב, מצליח לרגש אפילו את העם היפני. האלבום שהפיק רב קהילה במרילנד, מחדש ואוסף ניגונים עתיקים שחוברו ע"י צדיקי עולם, כמו בעל הנועם אלימלך זיע"א לאלבום ראשון בסדרה של ניגונים 'חסידיים', כפשוטו.

האלבום "הייליגע ניגונים" כולל תשעה ניגונים שעובדו באופן ששומר על רוחם המוסיקלית האוטנטית, מבלי לפגוע באיכות הצליל. האלבום הוקלט באולפנים המשוכללים ביותר ועם אנשי המקצוע המנוסים והמוצלחים ביותר ביבשת. את היוזמה כמו השירה, ההפקה והעיבוד, ניהל בכישרון רב, (תרתי משמע) הרב משה פנחס ויסבלום, רב קהילה תוסס במרילנד ארה"ב.

בדברי ההסבר המצורפים לאלבום מסביר הרב ויסבלום, כי "הייליגע ניגונים, יסודם בהררי קודש. חלקם חוברו ע"י צדיקים קדושי עליון ומהם שהושרו בשולחנותיהם הטהורים, שזכיתי להתגדל עליהם, מפי סבי זקני בן אחר בן לרבן של ישראל הקדוש בעל ה"נועם אלימלך" זיע"א הרה"צ מוה"ר רבי יעקב יצחק ויסבלום זצוק"ל רב ק"ק סויירז וליסא…"

מסורת הניגונים בנוסחי התפילות, החלה כבר בחצרות החסידיות של זידיטשוב וסטארטין, מהרב מאלעסק ומבעלי מנגנים בעלי שיעור קומה כמו המוהל הצדיק מסטניסלבוב, דמויות הוד שלצד עיסוק בקודש פנימה, "חתומים" למעשה על ניגונים עתיקים שהפכו בהמשך לניגוני קודש "עממיים", שנמצאים בכל בית יהודי, כמעט.

אבל ההפתעה הגדולה מסתבר, מגיעה מצדו השני של העולם. אתר מכירות מקוון של חברת amazon ביפן, משווק את האלבום בהצלחה גדולה, תחת הערך "מנגינות הלב". היפנים הסתערו על האלבום החדש ומתייחסים אליו כאל מוסיקה מרגיעה ומרוממת את הנפש.

ויסבלום מבטיח להפיק עוד אלבומים בסדרה שיהוו מיזם הנצחה מוסיקלי לדורות שאינם.

לכבוד השבת הגשומה, קבלו את ניגון המגיד ממעזריטש מתוך האלבום.

הניגון מתאים ל'צור משלו אכלנו' או לניגון 'כי אנו עמך' בתפילת יום הכיפורים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו