מהפך: אפל מידרדרת למקום השלישי במכירות בישראל - סרוגים

מהפך: אפל מידרדרת למקום השלישי במכירות בישראל

נתוני מכירות חדשים חשפו כי חברת אפל ירדה בחודשיים האחרונים למקום השלישי בהיקף מכירות הסמארטפונים בישראל, כשחברת שיאומי הסינית עלתה על חשבונה למקום השני. סמסונג עדיין מובילה במקום הראשון

author-image
מהפך: אפל מידרדרת למקום השלישי במכירות בישראל
  אפל מידרדרת. מכשירי האייפון החדשים (צילום: עמוד הטוויטר של אפל)

מהפך טכנולוגי: נתונים חדשים של חברת מחקרי השוק GFK שפורסמו היום (חמישי) הראו כי חברת אפל ירדה בחודשים האחרונים למקום השלישי בהיקף מכירות הסמארטפונים בישראל, כשחברת שיאומי עקפה אותה לראשונה ועלתה על חשבונה למקום השני בדירוג.

על פי הנתונים, בחודשיים האחרונים שיאומי הצליחה למכור יותר מכשירים מאפל בארץ, כאשר 18.7 אחוז מכל המכשירים שנמכרו בחודש אוגוסט ו-17.8 אחוז מהסמארטפונים שנמכרו בספטמבר היו של החברה הסינית. לעומת זאת, מכשירי האייפון של אפל היוו רק 15.9 אחוז מכלל המכירות באוגוסט, ו-13.9 אחוז בלבד מהמכירות בספטמבר. לשם השוואה, באפריל האחרון אחוז המכירות של אפל עמד על 16.8 אחוז- אך מאז החברה רשמה ירידה באחוזים בכל חודש.

עוקפים את אפל. מכשיר "רדמי נוט 4" של שיאומי (צילום: שאטרסטוק)

מי שעדיין מובילה בנתוני המכירות היא חברת סמסונג, אשר שולטת בשוק הסמארטפונים כמעט ללא תחרות ממשית. בספטמבר האחרון הדירוג של החברה הקוריאנית הגיע לשיא של כל הזמנים עם 49.3 אחוז מנתוני המכירות בישראל. כמו כן, חברת וואוויי דורה במקום הרביעי עם נתח שוק של 4.8 אחוז, וחברת נוקיה דורגה במקום החמישי עם נתוני מכירות של 3.9 אחוז בחודש האחרון.

למרות הנתונים המאכזבים עבור אפל, סביר להניח שהדירוגים הבאים יצביעו שוב על עלייה במכירת האייפונים. נתוני המכירות של ענקית הטכנולוגיה בדרך כלל עולים בצורה ניכרת לאחר השקה של מכשירים חדשים, אשר בדרך כלל קורה באוקטובר או בנובמבר- כשבשנה שעברה נרשם עלייה של 7 אחוז בחודש שלאחר השקת האייפון X.

בנוסף, השנה אפל בחרה להציג לראשונה שלושה מכשירים חדשים הפונים לנתחי שוק שונים- דגמי האייפון XS והאייפון XS מקס הם מכשירי הדגל הפונים לשוק הפרימיום, בעוד שדגם האייפון XR המוזל מכוון לציבור הרחב יותר. מדובר בשינוי מדיניות של אפל במטרה להתחרות באסטרטגיה של סמסונג ושיאומי, אשר מציעים מגוון מכשירים רחב בהרבה מסדרת האייפון- כך שייתכן והחברה עוד תחזור למקום השני עם תחילת המכירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו