טלפון לוהט: תקלה נרחבת במכשירים של שיאומי - סרוגים

טלפון לוהט: תקלה נרחבת במכשירים של שיאומי

משתמשים רבים דיווחו על תקלה במכשירי "רדמי נוט 4" של שיאומי, כאשר המכשירים החלו להתחמם באופן קיצוני וחיי הסוללה ירדו באופן משמעותי. בשיאומי טוענים שהתקלה נובעת מעדכון באפליקציה של גוגל

טלפון לוהט: תקלה נרחבת במכשירים של שיאומי
  טלפון לוהט. מכשיר "רדמי נוט 4" של שיאומי (צילום: שאטרסטוק)

טלפון לוהט: משתמשים רבים דיווחו על תקלה במכשירי "רדמי נוט 4" של שיאומי, הנחשב לאחד מדגמי הסמארטפונים הפופולריים ביותר בעולם. על פי הדיווחים, אחר עדכון תוכנה חש דשמתבצע במכשירים, הם מתחממים באופן קיצוני במהלך הטעינה והשימוש.

ההתחממות גם הובילה לכך שחיי הסוללה נפגעו באופן משמעותי, כאשר אחוזי הסוללה יורדים במהירות- גם כשלא נעשה שימוש כלל בטלפון. מדובר בתופעה חריגה במיוחד, מכיוון שדגם הסלולרי שנפגע מכיל סוללה בנפח 4,000 מילי-אמפר, הנחשב לגדול במיוחד בשוק הסמארטפונים כיום. בשיאומי אף התגאו בעבר כי הסוללה תוכל להספיק ליומיים שלמים ללא טעינה.

בשיאומי בחנו את התלונות הרבות, ולאחר בירור ראשוני טענו כי התקלה נובעת כנראה מעדכון חדש של אפליקציית שיחות הווידיאו של גוגל "דואו", המותקנת במכשיר כברירת מחדל. על פי ההערכות, תקלת תכנה שנוצרה בעקבות עדכון האפליקציה- אשר מתנגש עם התכנה הנכללת במכשיר- גורמת לצריכת אנרגיה מוגברת, שמובילה להתחממות ולהתרוקנות המהירה. עם זאת, חשוב לציין כי האפליקציה של גוגל מותקנת גם בכל מכשירי האנדרואיד האחרים- ועד כה לא דווח על תקלה דומה במכשירים של חברות אחרות.

מחברת "המילטון", האחראית לייבוא הרשמי של מכשירי שיאומי בישראל, נמסר כי הם מודעים לתקלה בעקבות התלונות של הלקוחות בישראל. עוד המליצו בטל בהגדרות המכשיר את אופציית עדכון הנתונים האוטומטי, ולהסיר את העדכון של אפליקציית שיחות הוידאו- או לחלופין להסיר את האפליקציה לחלוטין. "תיקון הזה אומנם פוגע במשתמשי 'דואו', אך אינו משפיע על חוויית השימוש בסמארטפון או על תפקודו" הבהירו. "בכל מקרה, יש להקפיד שלא לעדכן מחדש את אפליקציות גוגל בחנות 'גוגל פליי'".

מכשיר ה"רדמי נוט 4" נחשב לאחד המכשירים הפופולריים ביותר של שיאומי בשנים האחרונות, בזכות המפרט החזק והביצועים הטובים המוצעים במחיר נמוך משמעותית ממכשירים מתחרים. על פי ההערכות, כ-50 אלף מכשירי "רדמי נוט 4" נמכרו בישראל בשנתיים האחרונות, לצד מיליוני מכשירים שנמכרו בעולם. הצלחת המכשיר גם הובילה לעלייה בנתוני המכירות של שיאומי, שדורגה במקום השלישי אחרי סמסונג ואפל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו