מנכ"ל מועצות המכינות מטיל אחריות: "כשל מהותי" - סרוגים

מנכ"ל מועצות המכינות מטיל אחריות: "כשל מהותי"

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, דני זמיר, התייחס לראשונה לאסון השטפון בו נספו 10 תלמידים שיצאו לטיול גיבוש מטעם המכינה הקדם צבאית 'בני ציון', והטיל אחריות על ראשי המכינה

מנכ"ל מועצות המכינות מטיל אחריות: "כשל מהותי"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, דני זמיר, התייחס היום (שלישי) לראשונה לאסון השטפון בו נספו 10 תלמידים שיצאו לטיול גיבוש מטעם המכינה הקדם צבאית 'בני ציון', והטיל אחריות על ראשי המכינה.

בכנס חירום בעקבות האסון אמר זמיר כי "המוות הזה נובע מכשל מהותי באחריות. האסון המחייב מטלטל אותנו בבדיקה ובחשבון בארגון, כי אין מישהו אחר. אנחנו אחראים לחניכים שלנו, נקודה".

אמנם זמיר נמנע מלנקוט במפורש בשמו של ראש המכינה, יובל כאהן, השוהה במעצר בית, אך דבריו אינם משתמשעים לשתי פנים: "למשפחת בני ציון – המכינה שנכון ליום הזה נשארה ללא מוביליה – אתם מכינה עם עבר מפואר, הווה כואב ועתיד מפואר. נעשה ככל שניתן כדי להבטיח את המשך קיומה ושיקומה כמכינה משגשגת ומובילה. אנו צריכים להישיר מבט אל המשפחות האבלות ואל חניכינו ולהגיד: נעשה כל שניתן שכזאת לא יקרה עוד אצלנו".

"לא נסכים, לא ניתן ולא נשלים עם תוצאות כאלו", צוטט זמיר באתר ynet. "ניהול הסיכונים צריך למזער את כל מה שניתן למניעה מראש. אחריות זו המשמעות של להיות ראש מכינה ולהוביל מפעל חינוכי כזה".

חילוץ תלמידי המכינה מנחל צפית

(צילום: דוברות המשטרה)

ראש המכינה הקדם צבאית 'בני ציון' בתל אביב, יובל כאהן, שיתף לראשונה בתחושותיו לאחר האסון הנורא- בו נהרגו 10 תלמידים במסגרת טיול שיצא מטעם המכינה- ואמר כי הוא חש שעולמו חשך עליו.

עם שחרורו למעצר בית בן חמישה ימים, מסר כאהן לעיתון 'הארץ' כי את מה שיש על ליבו הוא יאמר לכל משפחה באופן אישי: "אני אפנה לכל משפחה אישית. הדבר היחיד שחשבתי עליו בכל הימים האחרונים זה האסון הכבד הזה שקרה תחת אחריותי ואני לא מצליח למצוא מילים של צער או של תנחומים שיכולות לבטא את מה שאני חש".

כהאן הוסיף כי "העולם חשך עליי ואת כל השאר אני אמסור לכל משפחה ברגע שאוכל להפגש.

המדריך הבכיר, אביב ברדיצ'ב, התבטא באופן דומה ואמר: "אני אפנה להורים בעצמי, ואני חושב שזה מה שיעזור ולא הצהרות לתקשורת".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה בנט לא מגיב, הרי לו יש אחריות מינסטריאלית
מנחם מנדל | 01-05-2018 19:10
י