יוזמה בימין: "כך נהרוס את אפקט ספטמבר" - סרוגים

יוזמה בימין: "כך נהרוס את אפקט ספטמבר"

בימין מכינים תוכניות מגירה לקראת הפגנות פלסטיניות שצפויות בהקשר להכרזת המדינה הפלסטינית. על פי התוכנית, המכונה "ספטמבר - מאיום להזדמנות", הם מתכננים כי מול כל צעדה פלסטינית יצאו עשרות אזרחים ישראלים ובכך ישנו את המשוואה של חיילים מול אזרחים.

יוזמה בימין: "כך נהרוס את אפקט ספטמבר"
  מתכוננים לספטמבר. (פלאש90)

גם הימין מצטרף להערכות לקראת "אירועי ספטמבר".

אל מול ההצהרות של הפלסטינים, על הכרזת מדינה ב-16 לספטמבר, נערכים בצה"ל ובמשטרה לאירועים של הפרות סדר וניסיונות חדירה לישראל של פלסטינים, כפי שנעשו ביום הנאכבה, לפני כשלושה חודשים.

בימין מאשימים כי מערכת הביטחון אינה משתפת את ההתיישבות בהערכות לקראת 'אירועי ספטמבר'. וטועני כי מדובר בהנחיה של הדרג הפוליטי, "הרואה בהתיישבות היהודית סוג של 'נטל בטחוני'.", כדבריהם.

עוד טוענים בימין, כי התפיסה של מערכת הבטחון ושל מערך ההסברה הישראלי שגוי, וכי המטרה של הפלסטינים איננה ביצוע פעולות טרור, אלא מתמקדת בפרובוקציות הסברתיות. "מרכז הזירה השתנה, מהפצצת אוטובוסים, אל דעת הקהל בעולם. אל האו"ם, אל הקוורטט, ואם אפשר לקובעי המדיניות במשרד החוץ האמריקאי".

המשטרה לא תכיל את האירועים

בעקבות השינוי התפיסתי, מתארגנת בשבועות האחרונים יוזמה חדשה ולפיה פעילי ימין ומתיישבים יובילו בחודש ספטמבר מהלכים אזרחיים מול הפלסטינים.

את היוזמה מוביל ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), המבקש לחבור לציבור רחב ככל האפשר הן בקרב ההתיישבות והן בקרב פעילי הימין, ובימים האחרונים מופץ מסמך שיהפוך לחוברת וכותרתו:"ספטמבר מאיום להזדמנות – משנים את כללי המשחק"

בן ארי החבר בוועדת החוץ והביטחון, מעריך כי בחושד ספטמבר נראה ניסיונות ליצור דה לגיטימציה של מדינת ישראל, על ידי המון "אומלל וזועם" שיצעד אל גדרות היישובים. בן ארי חושש מחבירה של גורמים בשמאל הקיצוני ולש התקשורת שישתפו פעולה עם הפלסטינים.

אחד התרחישים מהם חושש בן ארי, הוא הטל סגר ואיסור נסיעה בדרכים מצד המשטרה וצה"ל על מתיישבים יהודים, כדי למנוע חיכוך בצירים. "מוטל ספק באשר ליכולת של כוחות הביטחון לקיים הגנה אפקטיבית, במקרה של אירועים רבים בו זמנית ובמקומות שונים." חושש בן ארי.

משנים את כללי המשחק

במסמך שחיבר בן ארי הוא מציע פתרון אזרחי מול ההפגנות הצפויות עם הכרזת המדינה הפלסטנית, או בשל אי ההכרזה. בן ארי מתכנן כי מול כל צעדה פלסטינית יצאו מאות ואלפי מתיישבים ואזרחים ישראלים להפגנת נגד.

"בחלק מהמקומות תוצב  משוואה דומה. אלה מול אלה. לא עוד חיילים ולוחמי מג"ב מול קבוצות של ילדים ונשים ערביות. אלא ילדים מול ילדים, נערים מול נערים ונשים מול נשים – כך נהרוס את אפקט ספטמבר ונשנה את המשוואה בשטח." כותב בן ארי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המתנחלים צודקים. הגיע הזמן להשוות את זכויותיהם לזכויות
הפלסטינים. די לאפליה | 01-09-2011 16:25