אמא של אחד הילדים שואלת: "איפה היה הצבא?" - סרוגים

אמא של אחד הילדים שואלת: "איפה היה הצבא?"

קרן פרלמן אמא של אחד הילדים שהותקפו הבוקר בלינץ' בסמוך למגדלים מספרת על האירוע. "שעה וחצי שהילדים מתחבאים במערה מתפוררת כשמעליהם מאות ערבים"

אמא של אחד הילדים שואלת: "איפה היה הצבא?"
  (צילום: באדיבות דובר יצהר)
קרן פרלמן אמא של אחד הילדים שהותקפו הבוקר בלינץ' בסמוך למגדלים מספרת על האירוע.

פרלמן אומרת כי: "בבוקר מוקדם לקחתי את הבן שלי לטיול בר מצוה האחרון של ילד מהכיתה. טיול באזור מגדלים מתואם ומאושר ע"י הצבא. מאוחר יותר קיבלתי הודעה על האירוע וההרגשה של חוסר האונים הייתה נוראית".

פרלמן מספרת על רגעי האימה במערה בה הסתתרו הילדים: "פגשתי את בני והוא סיפר לי על טראומה הקשה שהם עברו, הוא סיפר שריססו גז פלפל לתוך המערה, לקחו להם תיקים, ציוד וממתקים. הוא סיפר על נדרים רבים שילדים לקחו על עצמם, על הרגשה של מוות קרוב, על אמירות שמע ישראל ועל בכי קורע לב".

פרלמן מותחת ביקורת על התנהלות הצבא: "שעה וחצי עד שהגיע הצבא. שעה וחצי שהילדים מתחבאים במערה מתפוררת כשמעליהם מאות ערבים. שעה וחצי שהמלווים הגיבורים עומדים בפתח וסופגים מכות ואבנים להגן על הילדים והצבא לא פשוט לא טרח להגיע".

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג רבים מתושבי יהודה ושומרון שנשקם הוחרם באירועים דומים אומר כי: "מדובר באוזלת יד של הצבא אבל עוד יותר במדיניות משטרתית שהובילה לכך שמלווי הטיול היו מאוד מאוד זהירים בשימוש בנשק כבר בתחילת האירוע. רק לפני מספר חודשים ייצגתי בעלי משפחות שהותקפו בלינץ' והמשטרה עצרה אותם, חקרה אותם והחרימה את נשקיהם ורק לאחר מאבק משפטי ארוך הנשק הוחזר. המסר של המשטרה הוא שגם אם יש נשק אסור להשתמש בו, מדובר בהפקרות של דם יהודי והאירוע הזה הוא ההוכחה הכי גדולה שהמדיניות המשטרתית מובילה להרתעת יתר, מובילה לחשש משימוש בנשק ויכולה להוביל לאסון".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו