כחלון מטיל פצצה: הסעיף על בית המשפט בסכם עם ליברמן - "לא יהיה"

כחלון מטיל פצצה: הסעיף על בית המשפט בסכם עם ליברמן - "לא יהיה"

אחרי טקס החתימה החגיגי הבוקר, יו"ר כולנו משה כחלון הודיע כי הוא מתנגד לסעיף בהסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו והליכוד העוסק בבית המשפט העליון. הפער עם בנט לא נסגר

הסעיף בהסכם עם ליברמן - "לא יהיה"
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

קואליציית ה-66. שוב יו"ר 'כולנו' משה כחלון מכניס מקל בגלגלים של הצטרפות ישראל ביתנו לממשלה.

אחד הסעיפים בהסכם עם ישראל ביתנו קובע כי הקואליציה תקדם חוק שיקשה על בית המשפט העליון לבטל חוקים שחוקקה הכנסת, ויצטרכו לשם כך 8 שופטים מתוך הרכב של 15.

רק בשעה 11:30 הבוקר נחתם ההסכם הקואליציוני החדש בין הליכוד וישראל ביתנו, וכבר בצהריים הודיע שר האוצר משה כחלון, כי הוא לא מתכוון ליישם את ההסכם: "הבנתי שבהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו יש סעיף שמבקש להגביל את בית המשפט העליון" מסר כחלון, "בשביל לא להשאיר אתכם במתח אני אומר לכם מעכשיו – לא יהיה."

יש לציין כי רק אתמול בלילה נסגרו הפערים בין דרישות ליברמן לתוספת תקציבית עבור פנסיה לעולים מרוסיה, לבין האוצר מה שסלל את הדרך להסכם הקואליציוני. כעת נראה כי יש סעיף חדש שנמצא במחלוקת בין המפלגות.

נזכיר כי בליכוד עדיין צריכים לגשר גם על הדרישה של הבית היהודי ולנסות ולהוריד את נפתלי בנט מהאולטימטום שהציב להרחבת הממשלה לפיו לכל חבר קבינט יוקצה מזכיר צבאי. בשיחה עם 'סרוגים' אמרו גורמים בבית היהודי כי אין בכוונתם להתקפל ולוותר על הדרישה גם במחיר של סיכול הרחבת הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כחלון תפסיק לבלבל ת׳מוח, מה עם הדיור????
| 26-05-2016 0:58