מירוץ הנשים של תל אביב נגד הנשים הדתיות - סרוגים

מירוץ הנשים של תל אביב נגד הנשים הדתיות

חברת סופרפארם ועיריית תל אביב מארגנות מירוץ להעצמת נשים, אך התלבושת הרשמית של המירוץ היא גופייה - כי העצמת נשים מחייבת את חשיפת הכתפיים ומדירה את הנשים הדתיות

author-image
מירוץ הנשים של תל אביב נגד הנשים הדתיות
  לא לנשים דתיות. מירוץ הנשים

מירוץ הנשים של תל אביב, מדיר נשים דתיות.

בעוד כשבועיים (13 אפר'), יתקיים המירוץ בטיילת בתל אביב, אך הנהלת המירוץ לא מתחשבת בנשים דתיות או כאלה שאינן רוצות לרוץ בלבוש חשוף.

אתר TimeOut, מדווח כי כמקובל במירוצים, תקבל כל משתתפת ביגוד רשמי, אך בעוד ברוב המירוצים זוכה כל משתתף לחולצה קצרה, במירוץ הנשים הנוכחי, הביגוד הרשמי הוא גופייה. נשים רבות, בעיקר דתיות, שביקשו לקחת חלק במירוץ, התלוננו למארגנים כי הלבוש הרשמי אינו מתאים להן, אך זכו לסירוב בבקשה לקבל חולצה במקום גופייה.

"אני חושבת שחלק נכבד מהחוויה של מרוץ היא האחידות שנוצרת בשל לבישת החולצה", מצטטים ב-Time Out את שיקמה שטיינמץ, אחת הנשים שהתלוננו בעמוד האירוע. "יש משהו מאוד מרגש בהסתכלות על המוני האנשים שלבושים באותו צבע. לא חשבתי בכלל שזאת אופציה שתהיה רק גופיה. בכל המרוצים שהשתתפתי בהם עד כה תמיד היתה חולצה ולכן כשחברה הסבה את תשומת ליבי לכך, היה בזה משהו מאוד מאכזב. המרוץ פונה לנישה של נשים ובשל כך בחרתי להשתתף בו. ראיתי בו מרוץ שמטרתו להעצים את היותנו נשים. ולכן לגלות שדווקא פה בוחרים להתעלם מאוכלוסיה שלמה – נשים דתיות, היה מאכזב. אני אישית פניתי להפקה רק דרך העמוד בפייסבוק וטרם קיבלתי תגובה, אך חברה שפנתה במייל קיבלה תשובה לקונית שאומרת שיחולקו רק גופיות".

אז מה עושות נשים שאינן רוצות לרוץ בכתף חשופה? ומה יעשו נשים דתיות שמבקשות לשמור על צניעותן?

מסופרפארם נמסר: "מטרתנו היא כמובן לייצר חווית ספורט נשית ומעצימה. בנוגע לגופיות מצאנו לנכון לסמוך על ניסיונה הרב ועל רצינותה של חברת אדידס וכן לדאוג יחד עם החברה לחלופה למי שתפנה לשירות הלקוחות.  חברת אדידס מסרה כי מקבוצות מיקוד שערכנו לאחרונה, כנותני החסות הראשית במרתון תל אביב, עלה כי נשים מעדיפות בבירור לרוץ עם גופייה ולא עם חולצה. הגופייה הרשמית של המירוץ הוזמנה במיוחד לארץ עבור מרוץ הנשים. חשוב לציין כי הגופייה ניתנת לרצות עם ערכת ההרשמה, איך אין חובה לרוץ עמה בפועל ביום המירוץ. חברת אדידס, המאמינה במתן שירות אמין ומקצועי לצרכן, תשמח לתת מענה הולם וראוי גם עבור אלו אשר אינן רוצות או יכולות לרוץ עם גופייה".

מעיריית תל אביב נמסר: "גופיית הריצה של לייף ראן, מרוץ הנשים של תל אביב, הינה גופיית ריצה מקצועית ואיכותית, הניתנת במתנה לנרשמות. כל פנייה פרטנית שתגיע למוקד שירות הלקוחות של המרוץ, תטופל והגופייה תוחלף בחולצת ריצה עם שרוולים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו