אנשי השנה של סרוגים: הרבנים הבולטים - סרוגים

אנשי השנה של סרוגים: הרבנים הבולטים

אנשי השנה של סרוגים: שלושה רבנים בלטו בשנת תשע"ה הרב אריה שטרן שנבחר לרבנות בירושלים, הרב נחום רבינוביץ' שהקים את בית הדין לגיור והרב שמואל אליהו שפוצץ את פרשת הרב מהצפון

author-image
אנשי השנה של סרוגים: הרבנים הבולטים
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

הרב אריה שטרן

מי שמסמל יותר מכל את המהפך שעשתה הציונות הדתית בתחום דת ומדינה הוא הרב אריה שטרן שנבחר השנה לרבה הראשי של ירושלים. זה לא הלך קל, וגם לקח 11 שנה, אבל בחירתו לימדה שכשהציונות הדתית מתאחדת סביב מועמד מוסכם – היא יכולה לנצח את החרדים גם של יהדות התורה וגם של ש"ס.

בניגוד לתבוסה ברבנות הראשית בה כפו המועמדים את עצמם על הציבור הסרוג, בבחירות בירושלים התאחדה הציונות מאחורי הרב שטרן כשהוא זוכה לגיבוי נדיר של כל הספקטרום הסרוג מהחרד"לים ועד הלייטים. אחרי בחירת המועמד החל השלב הפוליטי של הקמת הגוף הבוחר, שהביא לנצחון של הרב שטרן – אחרי שנים של שליטה חרדית כמעט בכל עיר גדולה.

ברבנות עצמה מתמודד הרב שטרן עם 11 שנה של קיפאון ומערכת מסובכת של קשרים בתוך המועצה הדתית ומחוצה לה, התמודדות שמגיעה גם לאיומים, חקירות והרבה לשון הרע, ויצטרך להתמודד איתם גם בשנים הבאות.

הרב נחום רבינוביץ'

ראש ישיבת ברכת משה במעלה אדומים הוא אחד מזקני רבני הציונות הדתית.

אחרי שבשנה שעברה התיר קבלת כספים מנוצרים בשם 'הקרן לידידות', השנה הלך צעד אחד קדימה ועמד בראש הרבנים שאספו כסף כדי לשפץ את כנסיית 'הלחם והדגים' שהוצתה בכפר נחום, כשהאשמה הוטלה על יהודים.

אך הסיפור הזה מתגמד לעומת הכותרות שעשה מערך הגיור האלטרנטיבי 'גיור כהלכה' בראשו הוא עומד, שאחת ממטרותיו המוצהרות הוא גיור קטינים בלי הוריהם וזאת כדי למנוע את בעיית ההתבוללות של העולים מברית המועצות עם ישראלים. גל התגובות שיצר המהלך גרם לביקורת קשה בתוך הציונות הדתית ולביקורת מכוערת מצד החרדים. אך בניגוד לרב ריסקין והרב סתיו, לרב רבינוביץ' אין תפקיד רשמי ברבנות ולכן אי אפשר אפילו לאיים עליו בפיטורים, אלא רק להשמיט את התואר רב משמו בעיתונות החרדית.

הרב שמואל אליהו

מי שהתחיל את השנה בהפסד צורב בבחירות לרבנות הראשית בירושלים (אחרי ההפסד בבחירות לרבנות הראשית לישראל) מסיים אותה עם הרבה נקודות זכות, בגלל פיצוץ פרשת 'הרב מהצפון' (ראו כתבה נפרדת) ובעיקר על הדרך בה היא נעשתה.

זה התחיל ביום בהיר אחד, כשהודעה על ראש ישיבה מהצפון שהודח מתפקידו בשלל חשדות למעשים בלתי הולמים, הפכה למבול של תלונות על מעשים מיניים ומהצד הגרוע שבהם. בניגוד להתנהלות לפורום תקנה בפרשת הרב אלון, הרב אליהו שם את כל כובד משקלו על הפרשה בצורה אישית. התוצאה – שיינברג במעצר עם כתב אישום חמור נגדו, אין חסידים שנלחמים על חפותו ובעיקר יש אפשרות לשקם את קהילת 'אורות האר"י' שספגה את המהלומה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אין על הרב שמואל אליהו שליטא
| 12-09-2015 23:31
תוכן
2
אין על הרב שמואל אליהו שליטא
| 12-09-2015 23:31
תוכן
3
מורנו הרב שמואל
ב. | 13-09-2015 1:51
מלבד היותו גאון בתורה ובמידות. גאון בשכל ישר. גאון בקדושה. גאון בפנימיות התורה. הוא גאון בהארת פנים. יהיה קשה למצוא תמונה שלו שאין חיוך נסוך על פניו. גם ביום הבחירות לרבנות ירושלים, כשהגעתי לבית אמו הרבנית לאחר ההפסד הצורב, ראיתיו כשפניו מאירות ושוחקות, משל נבחר זה עתה לכהן כרבה של ירושלים. זכה הדור שהענק הזה שוכן בקרבו. חכמי הדור נמשלו לבית המקדש, ומורנו הרב אכן אורו של עולם ממש כבית המקדש שייבנה במהרה בימינו אמן!
4
השוואה תמוהה
גדי | 13-09-2015 5:29
הרב רבינוביץ כאן עם 3 פרשיות מביכות... תעומת זאת הרב אליהו והרב שטרו עם הרבה כבוד .. אתמהה
5
כל הכבוד! עבודת קודש.
| 13-09-2015 5:35
תוכן
6
לאור רשימת "השגי" הרב רבינויץ
בבאברוך | 13-09-2015 8:16
הוא כנראה משתיך לציונות, אך, האומנם הדתית?
7
הצגה מאוד רדודה של הרה"ג נחום רבינוביץ, יש פסיקות מחמיר
אליהו | 13-09-2015 9:14
ההצגה של הגאון הצדיק החסיד הרב רבינוביץ' מאוד רדודה. הוא מקיים לא תגורו מפני איש, לומד הלכה לעומקה ופוסק. מדוע לא מציגים גם פסיקות מחמירות שלו, כגון שיצא בחריפות ופסק נגד ההיתר לנשים רווקות להיכנס להריון באמצעות הזרעה מלאכותית. מחמיר בנוגע לזמני קבלת שבת הנהוגים, אוסר ללבוש בגד עם הדפסות וציורים בבית כנסת בזמן תפילה, ועוד ... להציג אותו כרב פשרן זה עוול
8
פשוט מפליא
| 13-09-2015 9:32
איך ערב יום הדין יש טוקבקיסטים שמזלזלים בתלמיד חכם עצום ברבים
9
רבנות אינה ראליטי!!!!!!!!!!!!!!
| 13-09-2015 10:49
10
במה בולט...?
טלי | 17-09-2015 17:36
הרב רבינוביץ בולט, כן, אבל לא לטובה.
11
לעולם יהיה אדם.- ירא שמים...
אבי | 17-09-2015 22:12
דרך ארץ קדמה לתורה