סערת יובל דיין: "רבי נחמן מסוכן מאוד להרבה אנשים" - סרוגים

סערת יובל דיין: "רבי נחמן מסוכן מאוד להרבה אנשים"

הרב דוד מנחם, רב קהילת 'היכל אוריאל' שבמבשרת ציון, מתייחס לסערת יובל דיין ועומד על הקשר בין החזרה בשאלה לתורת רבי נחמן מברסלב ואומר כי מדובר בתורה שעלולה להיות מסוכנת למי שלא מצליח להבין למה ר' נחמן התכוון

author-image
סערת יובל דיין: "רבי נחמן מסוכן מאוד להרבה אנשים"
  (צילום: יוטיוב/ כאן 11)

הרב דוד מנחם, רב קהילת 'היכל אוריאל' שבמבשרת ציון, מתייחס לסערת יובל דיין ועומד על הקשר בין החזרה בשאלה לתורת רבי נחמן מברסלב ואומר כי מדובר בתורה שעלולה להיות מסוכנת למי שלא מצליח להבין למה ר' נחמן התכוון.

"מאוד אוהב את רבי נחמן", פתח הרב מנחם את דבריו. "אוהב את השגעונות הקדושים שלו. את החשיבות העצמית. את הסיפורים והתורות והתהיות הקיומיות".

אלא שבהמשך כותב הרב מנחם כי "רבי נחמן מסוכן. מסוכן מאוד להרבה אנשים". הוא הסביר את דבריו וכתב כי "ברסלב היא חצר מסוכנת להרבה אנשים. היא מושכת את המשוגעים שמדמים שנפשם דומה לנפשו של רבי נחמן. היא מושכת את המגלומניים שרואים בעצמם צדיקי אמת. היא מדריכה לזריקת השכל עד כדי איבוד דעת. היא מצדיקה קבצנות ובטלנות אידאולוגית, מכילה קרימינלים ומצדיקה פשעים רבים. גדלתי בסביבת רבים שהפכו לברסלבים וזו אמת ערומה וקשה".

הרב מנחם סיפר כי "פעם מישהו קולני נכנס לבית הכנסת שלי ובסיום התפילה צעק "בסוף כולנו נהיה ברסלב". שלא כמנהגי השתקתיו בנזיפה. אמרתי לו שאנחנו ספרדים. לא ברסלב ולא חב"ד ולא משהו אחר. אנחנו מכבדים את כולם אך איננו טוטאליים לאף דרך ולאף קבוצה ולאף צדיק".

"בשנה האחרונה פגשתי עשרות אנשים שנשברו אחרי דרך ארוכה בברסלב. החזקים שבהם מאזנים את עצמם עם הרמב"ם. הצד השבור יותר לא מוצא נחמה ורגיעה".

בסוף דבריו כתב הרב מנחם כי הוא "מעדיף את רבי נחמן הנלמד שלא אצל חצרות ברסלב. לטעמי, המבינים באמת את רבי נחמן אינם נמצאים בחסידויות ברסלב אלא בעולם המחקר ואצל בעלי הפתיחות המחשבתית. יש הרבה מה לומר בזה ועוד חזון למועד. ושוב, אוהב את רבי נחמן ואת תורתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
134 תגובות - 82 דיונים מיין לפי
1
לא נכון
זה לא שחור לבן | 27-06-2019 10:56
הרב היקר לא מדוייק בדבריך, יש ויש. אפשר להגיד גם על התורה מסוכנת. מסקנותיך שגויות
עומר
עומר | 27-06-2019 17:46
מי שלא מבין ומפרש לעצמו זה מאוד מסוכן
זכה נעשית לו סם חיים
סחבק | 27-06-2019 16:22
לא זכה נעשית לו סם המוות! זה בנוגע לכל התורה כולה!!
תגובה
שלום | 27-06-2019 15:11
אפשר להגיד על כל דבר עש ויש. גם על קורח
הרב מדייק מאד
ידידיה | 27-06-2019 14:15
הרב צודק לגמרי! תורותיו של ר' נחמן מברסלב עמוקות מאד, מאד ומסוכנות מאד למי שלא לומד מפי תח שיש לו רוחב תורני בכל הפרדס של תורתנו הקדושה! ר' נחמן לא אמר דבר שיסתור דברי חזל! מי שמגיע למסקנה הפוכה טועה בר' נחמן ומטעה עצמו והשומעים מפיו. אם חזל אמרו למשל: פְּשֹׁוט נְבֵלָה בַּשּׁוּק וְאַל תִּצְטָרֵךְ לַבְּרִיּוֹת, אז מי שסומך על הבריות שהם שליחי ה' ולא מטריח עצמו בהשתדלות טבעית לא התחיל לרדת לדברי הרבי. מי שלא יודע מתי לזרוק את השכל, ואיך זה מופיע בדברי חזל, מדמיין שהוא מבין את ר' נחמן זיעא. אכן גם את זה אמרו הנביאים שהתורה מסוכנת: מי חכם ויבן אלה נבון וידעם כי ישרים דרכי ה' וצדיקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם.(הושע יד)
תגובה
פתח תקוה | 27-06-2019 11:12
ממש לא נכון .הוא פשוט לא מבין כלום בתורת רבי נחמן .הסיפור של יובל דיין זה סיפור שונה לגמרי
כל מי ששוחח עם דיין 5 דקות יודע-כי דיין מסטול
עידו 2 | 27-06-2019 11:04
כמה התפללנו שדיין יחזור למסעדת החזירים והקאנביס. ב''ה כי תפלתנו הועילה. מי צריך אהבל כזה בתוכנו. התפללנו את ''ולמלשינים'' וגו'
2
אתה בעצמך מסוכן
יהודי | 27-06-2019 11:04
בדברי הבלע שלך נגד ענק שבענקים שבזכותו עשרות אלפים חזרו בתשובה שלימה.
דברי הבלע הם נגד המדמים בנפשם שהם הם רבי נחמן
אלונה | 27-06-2019 14:22
ואכן רבים המכנים עצמם 'חסידי ברסלב' לא רק שאינם מבינם את תורתו של רבי נחמן, אלא מפרשנים אותה 'כטוב ליבם' ולימים לא אוחזים בדבר ממשנתו העמוקה
3
צדיקים בסדום ועמורה
שלומיאלי | 27-06-2019 11:17
חשוב לציין שחבורת הזבל הזאת מקפידה לטוס לאומן בכל הזדמנות שם ממתינות להם הזונות האוקראיניות.
לזו שכתבה שהיא אישה...
אני | 30-09-2019 22:29
אין לך מושג כמה נשים תמימות ולא מבינות את הראש הגברי וכמה הוא מלוכלך. עושים ממך צחוק, תהיי בטוחה.
מקימים את האמירה
זה בדיוק העינין | 27-06-2019 19:40
...ילבש שחורים, וילך לעיר אחרת וגו'... זו מצוה שצריך לקימה.
תגובה
שלום | 27-06-2019 15:12
צודק!
רשע
שמעון יוסף | 27-06-2019 14:21
לך תלמד ספר פשוט הנקרא חפץ חיים
אתה מוציא דיבה על רוב תושבי מדינת ישראל
חסיד ברסלב | 27-06-2019 13:49
הציבור שמגיע לאומן זה לא רק ברסלב זה כלל החוגים וכול המינים שבאים להתפלל אצל הצדיק רבי נחמן זיעא
תתבייש.
שירה | 27-06-2019 12:04
תתבייש לך! פשוט תתבייש להוציא שם רע על אלפי אנשים בלי לדעת כלום.
מאישה לאחד שלא מבין
אז מה נשים מחפשות שם | 27-06-2019 11:43
כי לא זכור לי שבחמש פעמים האחרונות שהייתי שם הלכתי לחפש מישהי שתתן לי לפרוק את היצר המיני שלי...
לא נכון
אח | 27-06-2019 11:42
זאת הכללה גורפת גסה ולא מייצגת אחי
אומן
נסיך | 27-06-2019 11:24
אתה פרימיטיבי שחיי משמועות!!!! ורכילות!!!!!
4
ר' נחמן מברסלב לא היה תלמיד חכם כלל
משה | 27-06-2019 11:23
החסידות בכלל נוסדה על כרעי תרנגולת של הקבלה. בקיצור, דמיון על דמיון. המצאה ללא מסורת.
ועליך נאמר שהשתיקה יפה..
יהונתן | 28-06-2019 11:26
אתה בכלל הגעת לדרגה רוחנית כל שהיא שאתה בכלל למרשה לעצמך לפתוח את פיך המלוכלך . אין לאף אישור לדבר על צדיקים . תזהר ,אתה מתעסק בעניינים שיהרסו את נישמתך . תתרחק מדיבור על צדיקים ובפרט על צדיק נורא וקדוש כזה .
000
כסיל בחושך הוך | 28-06-2019 7:12
מי אתה יבור ועם הארץ 0000 שברים של ה000 האתה תביע דעה על ענק שבענקים 0000 שפל ובזוי מתלמידי בלעם הרשע יגולם תבנית בחיים פתחת ליקוטי מוהרן
ברסלב
חסיד | 28-06-2019 0:25
מחכה לך גיהנום קשה על המשפט הזה השם ירחם עליך
רבי נחמן גדול עולם
משה אתה כלום ושום דא | 27-06-2019 14:46
רב בריח לא רב פגום בברית ותבדקו את האיש כליפה איך אתה מעז לגבר כנגד רבי נחמן חתיכת רשע קורח צדיקים קדושים כגון אבבא סלי גדולי עולם דברו על רבי נחמן עצום שבעצומים שמחזירי מאות אלפי בתשובה ובא תולעת שכמותך ומדבר סרה בגדול עולם תזהר טיפש מטופש שלא תקבל מכה שמיים אדיוט מושלם
שם הגדולים
ספר | 27-06-2019 14:00
על רבי נחמן: וכבר נודע בקיאותו בתורה בשס ובפוסקים.....
תלמיד חכם מופלג
בדחן | 27-06-2019 11:58
תנסה להבין תורה אחת שלו, תראה כמה ספרים תצטרך לפתוח
שקרן ועם הארץ אתה
אבי | 27-06-2019 11:48
תראה לי ספר אחד עם עושר מקורות כמו ליקוטי מוהרן, אין הרבה.
.
לא נראה לי שאתה יודע | 27-06-2019 11:41
אבל כבר נאמר שמי שחולק על רבי נחמן חולק רק על הכריכה של הספר שלו. אחד החסידים של החפץ חיים שאל אותו איפה ללכת לגור אז הוא אמר לו איפה שתמצא חסידי ברסלב שם תמצא תורה. כי אצלהם שולחן ערוך קודם להכל. זה שיש חסידים שוטים לא מתיר לך לחלוק על גדול שבגדולים. ורבי נחמן ידע את התורה כולה לכל כיוון אם רק היית קורא תורה אחת בליקוטי מוהרן היית מבין שאתה היחיד שרחוק מלהבין. וכל החולק ומבזה תלמידי חכמים אין לו חלק בעולם הבא. תעשה תשובה כדאי לך.
5
בואו לקאמרנא
וינוירצקי | 27-06-2019 11:27
איזה דבקות, איזה תפילה, איזה דרך בעבודת ה'
אחלה קומרנה יש צ'ונט טוב אחרי התפילה
חסיד ברסלב | 27-06-2019 13:50
שווה לבקר ולהמשיך
6
מי שנפגע בברסלב
אבי | 27-06-2019 11:46
זה בעיקר מי שהלכו לקהילות הסגורות והחזקות, עם המפורסמים הטוטאליים. מי שהתחבר בצורה מתונה ורגועה או לרבנים חרדיים קלאסים של ברסלב לא נשבר לרוב. ואגב, תורת הרב קוק גם מסוכנת למי שלא מבין אותה, ורוב האנשים לא מבינים אותה בכלל. ככה שהדיון איננו על ברסלב אלא על פנימיות התורה, ונכון, צריך קבל את זה נכון. ולגבי אנחנו ספרדים. אין קשר לדיון. בדיוק כמו שאני לומד גמרא שנכתבה בבבל או תוספות באשכנז או רמבם בספרד. העדה לא רלבנטית ללימוד התורה.
ספרדים
רות | 27-06-2019 17:13
רלוונטית לקיצוניות מי מדבר בכלל על לימוד תורה
7
יותר מסוכן לדבר ככה על רבי נחמן
שירה | 27-06-2019 12:03
רבי נחמן הקדוש מחזיר ככ הרבה אנשים בתשובה. הדרך שהביא לנו ככ מתוקה ומצילה בלי סוף אנשים. כל דבר מסוכן אם לא יודעים להשתמש בו בחכמה. ברסלב זו דרך אמת וחבל ככה לדבר על רבי נחמן
8
כתות
פנחס | 27-06-2019 12:07
דברים נכוחים. כל הכתות הללו גורמים זילות לתורה. התורה היא אחת. אין אחרת. גם אם יש מחלוקות בהלכה, נקבע שמרן השולחן ערוך הוא הקובע ( הרמא לאשכנזים). כל מי שמנסה להכתיר כל רב אחר מפלג את היהדות. המצב הגיע עד כדי עויינות ממשית בין החצרות למיניהן. לצערי יהדות ספרד הייתה חפה מכך, עד שהגענו לימים טרופים אלה שההיסחפות בגלל הריקנות, עברה כל גבול
9
רבי נחמן
שרה | 27-06-2019 12:15
לרב שלום , גם אני חוזרת בתשובה מתונה ברוך ה' אני ובעלי מגדלים לתורה קדושה שפויה ונורמלית לוקחים את הטוב מכל דבר אבל הכל בשפיות אני מסכימה איתך בחלק מהדברים והם נכונים המטרה היא להתקרב לה' דרך הצדיק הצדיק זה לא אלוקים רבינו זה רבינו וה' זה הכל
מעבר לאמת צריך למצוא את האמת לאמיתה
שי | 28-06-2019 0:51
את צודקת במאה אחוז רבנו הקדוש רבי נחמן בן פיגא הוא הצדיק האמת בחינת משה משיח . הוא המנהיג האמת עד ביאת משיח צדקנו הוא מתקן הנשמות, הוא אמר אני מנהיג הדור האמתי .אמר ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור . רק רבינו יברר לכם את האמת לאמיתה מה זה תשובה אמיתית . כי התורה יכולה להיות סם החיים אם הרב שלך הוא צדיק האמת או סם המוות אם מנהיגים אותך מפורסמים של שקר כמו שרבינו קורא להם. יש על זה הרבה לדבר לגלות ולברר את האמת . רוצים לדעת עוד מהאמת אני בפייס shay tavor ohana
10
ברסלבים
אבי | 27-06-2019 12:54
דיברתי עים רופא בכיר בהדסה והוא אמר לי שאחוז גבוה מיהם בימוקדם או במאוחר מיתאשפזים במחלקות פסיכיטריות ואפילו במחלקות סגורות ביגלל המצב הרעוע מיבחינה נפשית המעורער בעיקר ליפני ימיים נוראים
די מובן
יהודי | 27-06-2019 13:45
די מובן למה דיברת איתו...... (אם וכי)
11
נו באמת, תתעוררו. רבי נחמן כבר בתוככם!
עוקבת | 27-06-2019 12:56
אתר סרוגים היקר, חבל שאתם מפרסמים ביקורת מעין זו על רבי נחמן, כאילו מצאתם שוכן מערות אחרון עם פוני בצד וכיפה ממוקמת בצד הנכון של הפדחת ונתתם לו במה. עורו נא! עם ישראל אוהב את רבי נחמן, מדבר בשפתו, שמח על ההזדמנות לצאת מעולם השיפוטיות, הבומבה בראש, ולהתחיל לחיות אהבת ה'! עורו! כי בכל שנה אלפי סרוגים נוסעים לאומן, כל השנה וברה! עורו! כי כל המשפטים שאתם מוצאים את עצמכם אומרים כשקשה לכם, והדרך שלכם לחשוב, להרגיש, או להתחבר היום שונה מאי פעם, כי יש צדיק שמלמד פה בעולם דרך חדשה. ושום דמות לא רלוונטית לא יכולה לעמוד מול התופעה המטריפה הזו. הוא לא מבקש ממכם את הקול שלו, או להשתייך למגזר מסויים רק תנו לי את ליבכם ואוליך אתכם בדרך חדשה,שכבר הלכו בה אבותינו אברהם יצחק ויעקב ואפיכ היא דרך חדשה. תתחדשו!
מי שלא טעם יין הונגרי לא יודע מה זה יין
אלחנן | 27-06-2019 22:21
אוהב אותכם.
יופי עכשיו שתה כוס מים קרים ולך לנוח קצת בצל
אורו | 27-06-2019 20:26
עוילם גוילם
במוח הדפוק שלך. אני כופר בו.
ישורון | 27-06-2019 14:02
רוב הסיפורים ודפוסי ההתנהגות של החסידים הם שקרים וכזבים.
בקיצור, מצאתם תחליף לישו
שי | 27-06-2019 13:36
לא צריך לעשות כלום, הגורו יגאל אתכם מהחטאים
12
נטול השכלה בכלל בור ועם הארץ
זוהר | 27-06-2019 13:08
בסד זה מדהים לראות כמה רבנים שלא יודעים שום דבר וחצי דבר מתורתו של רבי נחמן מברסלב, מדברים שטיות בעזות כזאת כאלה הם מבינים משהוא, תורתו של רבי נחמן מברסלב היא מתוקה ונפלאה ולא מסוכנת בכלל מקרבת את עם ישראל לאבינו שבשמים ברכות ומלאה תוכן נפלא ונורא, @@@@@הבעיה היא מתחילה כשלומדים את התורה מכלים ומידות מטונפים כמו של רבנים מהקליפה כדוגמת יובל דיין ודומיו, שברור שלא הייתה להם שום כוונה להתנקות, מלמוד תורה שלא לשמה,,, בכוונה ללמוד לשמע אל בשביל כבוד עצמו וממנו האישי והאמת מתגלה, הכלבים עזי הנפש מתחילים לנבוח
תגובה למשך על תגובתו השנונה
זוהר מועלם | 27-06-2019 15:49
בסד ברור שאין לי מושג על הקדוש ברוך הוא כאין תפיסה בו כלל ואי אפשר לתפוס אותו ובטח לא בשכל, @@@@@ התגובה שלך מגיעה ממקום של גאווה וקטנות דעת כאילו אפשר להבין את הקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד, ועוד לתפוש אותו בעצמו!!! תכלית הידעה שלא נדע,,,,, ועל זה נתן רבי נחמן נרו יאיר עצות,, על תמימות ופשיטות בעבודת השם,, , ,,,,, המקום ממנו נולדות תגובת חסרות דעת ומטופשות שלך ושל חברך לדרך נגד תורתו הקדושה והטהורה של רבי נחמן מברסלב נרו יאיר והאש שלו תוקד וקדמת עד ביאת המשיח, היא תוצאה של לימוד מלא בגאווה ויהירות המושכל הראשון בחכמה הוא שאי אפשר להבין הכול ואתה אותה בצורה שונה עלק שאתה מבין מזה הקדוש ברוך הוא,,, לך תשתה הרבה מים טהורים מהנחל נובע מקור חכמה ואחר כך נדבר
לצערך, גם לך אין לך מושג מה זה אבינו שבשמים
למך | 27-06-2019 13:29
שקיים רק במוח האדם ובגלל זה הוא מאמין שאלהים משגיח עליו. ואכן, הטוטאליות של הרעיון כל כך ממכר עד שקשה לעמוד בפניו ומכאן להצטרף לעדת מאמינים כלשהי על בסיס משותף. לכל עדה או זרם תודעה שונה ולפיכך ניתן להסביר את המחלוקות המרובות שהן באופן פרדוקסלי דווקא מקיימות את העם היהודי.
13
דבריו של מנחם דברי הבל
א | 27-06-2019 13:18
. המבינים לטעמו בעלי הפתיחות המחשבתית עלק... מה התכוונת? תורת רבינו הקדוש היא לכל יהודי פשוט המחפש את קרבת ה'. הדגש על פשוט ועל קרבת ה' ולא על המחפש משהו אחר...
14
מה זו ההתנשאות הזו?
מה זו ההתנשאות הזו? | 27-06-2019 13:19
ממש גאווה והתנשאות. לפי דבריך אני מבינה שאתה הדובר והיחצן של רבי נחמן. האם אתה פטרון של דברי התורה של רבי נחמן? הבעיה היא שכל אחד רוצה להסביר, לפרש. כן, כל אחד היום יודע ופרשן ומסביר מהלכים. קצת יותר צניעות אמיתית לא תזיק. לפעמים : סייג לחכמה שתיקה.
15
אבסורד
יהודי | 27-06-2019 13:41
כמי שעוקב זה מכבר אחר פירסומיו של דוד מנחם, ז ה בחור שקפץ על עגלת התרבות עלאק בבית אבי חי, קיבל תקציב והקים קהילה ורושם הרבה שטויות בפירסומים שלו עד מקוממים, ממציא יהדות משלו, כעת כנראה חשוב לו לנגח, כל אלה מנסים עכשיו לאסוף שלל בין השברים
16
ברסלב זו ע"ז מדיאורייתא
ישורון | 27-06-2019 13:57
הזויים זקנים ופיאות מקוואות וצדיק האמת ורב נחמן כולם עליו כקליפת השום, ואמר אני ה' אלהיך, וזה מעט מהשטויות וההבלים. כמו שמשכב זכר זה יהרג ואל יעבור, גם ברסלב זו עז של יהרג ואל יעבור. רבים חללים הפילה והפכה לטריינד משוגע.
טעית
טעות | 27-06-2019 23:03
לא הבנת. רבי נחמן האמין לכל הגדולים שקדמו לו. רק מי שענו מבין
מאמר
איש | 27-06-2019 15:17
אשמח להזכיר ששטויות והבלים נזקפו לזכותם של חמורים.אבל אומר שההתגדות שלך כלפי הצדיק היא לרעתך והבן ! בעצם חמור לא מבין.אסיים באמירה אחת תתבייש לך חצוף..
17
גם קבלה מסוכנת
רבי נחמן חי! | 27-06-2019 13:58
לא יאומן? אדם נפטר לפני יותר 200 שנה ועדיין נשאר חי וקיים וגם מסוכן! שמעתם פעם מישהו אומר הארי מסוכן?? למרות שבאמת מסוכן ללמוד קבלה למי שלא ראוי אם היה אומר ברסלב מסוכנת ... נו אבל זה שאמר רבי נחמן מסוכן זה מראה כמה רבי נחמן חי וקיים ובועט!!! בועט בסטרא אחראי!!!!
18
גאוה ופטרוניות
גאוה ופטרוניות | 27-06-2019 14:09
אני מבינה שמר דוד מנחם הוא הוא האדם שבאמת באמת מבין למה רבי נחמן התכוון....... כל הכבוד. כמה נמאס לקרוא דברי פטרונות וחוסר ענווה של אנשים שמדברים בשם צדיקים. כמה נדוש וחוזר על עצמו כתבות של ידענים ובעלי תארים של רבנים וראשי קהילות שהם הם הפטרונים של אלוקים עלי אדמות. כמה רדוד. בושה לאינטיליגנציה.
19
זכה או לא זכה... ?
רחל | 27-06-2019 14:13
בסד זכה נעשית לו סם חיים לא זכה נעשית לו סם המוות. התורה היא כמו מים ומה שיש באדמה זה מה שתצמיח.
20
כתבה של דוד מנחם
אליהו | 27-06-2019 14:26
דוד מנחם.. אצל רבי נחמן יש מקום לכולם, לקרימינלים מגלומנים וכו' לכל ישראל. רבי נחמן הוא הרב של כל ישראל, מי אתה שתגיד איך להבין את רבי נחמן, אני יודע שאי אפשר להבין אותו בלי להיות אצלו באומן, לא צריך מחקרים ולא צריך שכל כלל מלבד מה שמקבל מהצדיק. רבי נחמן בעצמו אומר שבסוף כולם יהיו ברסלב. וברסלב לא מצדיקה שום פשע, היא לא מדריכה לזריקת שכל עד כדי איבוד הדעת, ההיסתכלות שלך שקרית, אתה מאשים את ברסלב. אמרת שברסלב מסוכנת להרבה אנשים, זה גם לא נכון כל עוד הם לומדים בספרים באמת בשביל לקיים את העצות, מקיימים את העצות ומתפללים על העצות ונוסעים לרבי נחמן, יובל דיין לא הקשיב לרבי נחמן, רבי נחמן אמר לא לקחת התמנות, ויובל לקח התמנות ובפרט כברסלבר אז הוא נפל, וכל אלה שיקחו התמנות יפלו.
21
הרב צודק מאוד.
יעל | 27-06-2019 14:39
זו תורה לא פשוטה שצריכה להילמד במשורה, ואחרי שלמדת דברים אחרים ואחיזתך בעולם התורה יציבה. וגם אז לבוא כשהשכל עומד על המשמר.
22
כל רבני השקר עכשיו יוצאים מהחורים
איל | 27-06-2019 15:31
עוד אחד שחושב שהוא יודע משהו מרבינו הקדוש. ועוד מעז לפרסם את הדברים. עז פנים לגהנם
23
מחילה... בלי רבי נחמן אין את הדור הזה.
אברהם | 27-06-2019 15:47
רוב בעלי תשובה שיש היום הם ברסלבים כי הם מחפשים אמת לאמיתו ולא שקר חיצוני וכבוד. מחילה ממך רבי נחמן זצקול אמר שהתוצאות שלי מיועדים מהקטן ועד הגדול. הדור שלנו יש לו הכל אבל אין לו כלום כי הכול חיצוני, רבי נחמן מברסלב מכניס בך את החיות והחמצן שבקדושה בלי זה אתה הולך בעולם ולא יודע היכן אתה נמצא... כדאי שקצת תקרא תכנס לתורות לפני שאתה מדבר.מחילה!!!
24
רבי נחמן
יצחק רווה | 27-06-2019 16:10
לדוד מנחם. שכחת כנראה כי כל הפוסל במומו פוסל. חשיבות עצמית מושפרצת מכל מילה בפוסט שכתבת. וזה מלבד הבורות המבישה שלך בכל הקשור בצדיק הדור. אי אפשר להעדיף את רבי נחמן הנלמד במקום זה או אחר. הוא בכלל אינו נושא להעדפות. רבי נחמן אינו אייטם בתפריט. רבי נחמן הוא צדיק שכל עניינו הוא לתקן אותך ואותי ואת כולנו אלא שצריכים אנו לאפשר לו, לפתוח לו ובעיקר לנהוג באחריות כלפי עצמך וגם כלפי אלה השומעים וקוראים את דבריך, במיוחד אם (בצדק או לא) אתה נושא את התואר רב. ראוי שתזכור - סייג לחכמה - שתיקה. שהרי מתיימר אתה להיחשב חכם (שלא כמותי - לא זכיתי) חכמים היזהרו הדברים.
25
בוא רב דוד, ספר לנו מזה רבי נחמן
בן | 27-06-2019 16:14
ואנחנו אלה המגלומנים. הזיה
26
הרב צודק רבי נחמן צדיק גדול
נחום ערבה | 27-06-2019 16:28
הרב צודק מאוד.זה בדיוק ומדוייק כך . ה'יתברך ירחם .
27
רבינו הקדוש
יצחק | 27-06-2019 16:45
הבעיה היא אצל האנשים ולא אצל רבינו!! הדברים שלך גובלים באפיקורסות!!!מה הסערה סביב ב
28
תגובה
ניסים | 27-06-2019 16:48
מי הסמיך את האוויל הזה לרבנות?
רפואה שלמה
דוד | 27-06-2019 22:16
חחחחחחח ה' יפקח את עיניו. חשב שהוא יעזור. מבולבל
29
מכירים???
ariehad@gmail.com | 27-06-2019 17:43
רבי נחמן כבר הקדים את כולנו בספר שיחות הרן ...( באופן חופשי ) שמי שחולק עליו ...לא חולק עליו באמת .... אלא שצייר את רבי נחמן כפי שנראה לו ...ועליו הוא חולק ... ככה שעליו באמת לא חולקים וגם לא יחלקו עליו ...כי לא מכירים אותו ...מאד דומה מה שרבנו אמר שהוא עושה תשובה על תשובה לפני הקבה ...לא בגלל חטאים אלא בגלל הגשמת הקבה ...בגלל הבנת מי הוא הקבה ...עד כמה מגיעים רחמיו ...ואז מסתבר לרבי נחמן שהקבה הרבה יותר רחמן ממה שהוא חשב ...
חידוד משמח
תרצי | 27-06-2019 22:15
יפה, תודה
30
דוד מנחם עם הארץ גדול
אליעזר | 27-06-2019 18:19
פנים של כפור
31
רוב הדברים נכונים!
המחנה הלאומי | 27-06-2019 18:37
הרבה ברסלבר יוצאים מדעתם ונופלים לסמים!!!
להרבה מסוממים...
| 10-11-2020 4:02
להרבה מסוממים רבנו מצליח להכניס דעת. אל תהפוך את המציאות
מה הקשר
עיוות | 27-06-2019 22:14
נו זה לא אומר כלום. לומדים את זה גם בפסיכומטרי. מי שלא מזוכך לא פותחים לו את הדלת לארמון
32
תתבייש לך
שלמה | 27-06-2019 18:38
תתבייש לך לדבר על תורתו של רבי נחמן בצורה כזאות למי שלא מבין אותה אתה מסוכן להרבה אנשים רבי נחמן מתקן נשמות אמר על עצמו בפירוש אני נהר המטהר מכל הכתמים חידוש כמוני לא היה מעולם אני איש פלא ונשמתי פלא גדול מי אתה שבכלל תדבר על ראש בני ישראל מאיפה באה העזות הזאות מזדעזע לראות עזי פנים שכמוך שמרחיקים יהודים תמימים מתורת הצדיק ללמוד בפשיטות בלי מתווכים שקרנים כמוך. לא סתם כל הפרשות האלה מתגלות לפני פרשת קרח שאמר בעצמו כל העדה כולם קדושים ומדוע תתנשאו על קהל ה'.. אלו המילים המפורשות שיצאו מהפה המטונף שלך. התיקון שלך שהאדמה תבלע אותך ותבלע בצואה רותכת לועג על דברי חכמים ותלמידיהם בהתשאות. אתה עוד תיפול יחד עם כל השקרנים שמחפשים כבוד והתנשאות.. אני מתפלל על עם ישראל שלא יפלו לחיקם ורישתם של מפורסמים של שקר כדוגמתך. השם יצילנו!
צריך למחות על בזיון תלמיד חכם
רועי מנשה | 27-06-2019 18:52
וכל שכן על בזיון על צדיק וקדוש כמו רבי נחמן.
33
נ נח
אבי כהן | 27-06-2019 19:45
רבי נחמן הרופא של הדור והרבי של כולנו.. מי אתה ביכלל שאתה מדבר רב דקליפה..
34
כתבה טפשית ושיטחית.
נעמי | 27-06-2019 20:05
שופט שגונב ילדים זה בסדר. וברסלבר שמתנגד לגניבת ילדים של שופט זה קרימינל? זה בדיוק מה שאתה. מצדד במערכת נגד כל מי שרואה בה עוולות. אתה חומר גלם ליודנראטים. כאלה שצידדו בשילטון החוק הנאצי נגד רחמנא לצלן, המתנגדים היהודים האמוניים.
35
האמת המרה
אוריאל | 27-06-2019 20:49
האמת המרה שר נחמן כנראה היה מגלומן אישיות לא יציבה נטה הרבה לדיכאונות ובאופן כללי החוקרים תמימי דעים שהיתה לו מניה דיפרסיה..לצערי לא היה בדורו רב מספיק גדול כדי לנדותו ולאסור עם אנשים לבוא עימו במגע כמו שהיה בתקופת שפינוזה..זוהי האמת לצערי הרב
אתה מושפע קשות מהספר של צייטלין
צייטלין | 28-06-2019 7:19
בזמן שכולו מבוסס על הנחות. פחות עובדות.
שטויות
נתן | 27-06-2019 22:10
זה הסבר הגיוני למי שמחפש אישוש לתפיסה קלוקלת. אתה טועה ידידי. בגדול
36
בעוד כולם מדברים אני אצל הציון הקדוש וטוב לי.
יוכבד | 27-06-2019 22:30
רבי נחמן מברסלב צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה
37
אא
אא | 27-06-2019 23:02
שעושים מצוות ולומדים תורה והמידות לא באמת מתוקנות התורה לא שווה כלום לא פלא שחוזרים שוב בשאלה אם כשהיה בתשובה היה כמו תוכי ולא באמת ידע מה הוא עושה ולמה זה ..... זכה נעשית לו סם חיים לא זכה נעשית לו סם המוות! חוץ מזה שאדם יחפש את הכבוד שבתורה ולא באמת הת התורה בסוף יצא בלי כבוד ובלי תורה
38
זהירות! עוד אחד שמודיע לנו שהוא מבין הכי טוב
נורמלי | 27-06-2019 23:02
לא תזיק לך קצת ענווה . מי אתה שתקבע תורתו של מי מסוכנת והיכן צריך ללמוד את תורתו של ר' נחמן והיכן לא?
39
צודק
כן נכון | 27-06-2019 23:31
גם בפורת יוסף היה ליקוטי מוהורן אבל לא הרשו לכל אחד.
40
ברסלב
אילן סגול | 27-06-2019 23:41
מי זה הרב הזה ?
41
כסיל בחושך הולך
רוני | 27-06-2019 23:51
אדון מנחם מי אתה שתדון יהודים י000 אתה אדם הכי מסוכן ליהדות לשמחתי הכרתי אותך ואיך ההשקפה המשובשת שלך
42
יובל המבולבל דיין
שי | 28-06-2019 1:01
איך אפשר להעז לדבר על צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה רבינו נחמן בן פייגא מי שלומד בספרים הקדושים שלו ושל רבי נתן פשוט נכנס לשמחה שיודע שיש תקווה לאחריתו שגם שהוא נמצא בשיא הירידה גם שם הקדוש ברוך הוא מושיע אותו זאת תורת רבינו הקדוש לעזור ליהודי להבין איך להיות יהודי כשר ואתזה אף אחד לא הצליח לעשות חוץ מרבי נחמן
43
הרבה חולקים על הצדיק
יוסף | 28-06-2019 1:14
אומר רבינו הקדוש משבאתי לעולם יהיה מחלוקת עליי ועל אנשיי יגידו עלייכם שאתם כופרים הכל אך אל דאגה ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור . מי שמדבר על ברסלב ועל רבינו ועל שלא מבינים אותו הוא הראשון שלא מבין . עדיף לא לומר דברים בכלל מי שמדבר על הצדיק מדבר על השם ככה התחילה מחלוקת על משה רבינו מקורח שהיה תלמיד חכם בהתחלה!!
44
ערב רב
אלדד | 28-06-2019 1:48
אתה צריח אישפוז דחוף
45
בית המקדש נחרב בסיבת ביזיון חכמים!
ברוך | 28-06-2019 2:30
כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו! אין לעם ישראל כל הסכמה חו בדברי הבלע שנאמרו בכתבה זו, דברי כפירה בתורת משה רבנו ותלמידו הנאמנים לאורך כל הדורות, השם יציל אותנו מקורח ועדתו בכל דור, אמן!
46
חסידות ברסלב
דינה | 28-06-2019 5:22
אכן.. כל הברסלבים עובדים עבודה זרה .. ואינם עובדים את השם ביכלל ... הם חולה נפש ממש ... רבנו נחמן צדיק .. אם הוא היה רואה מה שהחסידים שלו עושים . הוא היה מת .. רבנו התכון אומן ראש השנה .. ליהודים לפני 250. שנה שבאוקראינה להיות אצלו .. ולא התכוון כלל ליהודים שנימצאים בארץ ישראל .. כל הברסלבים עובדים עבודה זרה . והם ישלמו על זה בעולם הבא ...
טעות גדולה
יוסף | 28-06-2019 8:52
זאת דעה שמודפעת מגורים. רק מי שענו מזוכך ומחפש שמחה ולב בחיים ימצא את המשמעות האמיתית. זה מול ה' לגמרי דרך צדיקהשהאמין בכל הגדולים שלפניו להביא עצות פשוטות ומעשיות לתורה מצוות אהבת ה' הבריות החיים....
00000
0000 | 28-06-2019 7:17
000 מי את שתביעה דעה על יהודים ומה רבי נחמן התכוון כנסי למטבח לקלף תפוחי אדמה שם מקומך חסרת דעה
47
ברסלב
דינה | 28-06-2019 5:33
חסידי ברסלב לצערנו עובדים עבודה זרה ולא עובדים את השם ... רבנו נחמן היה צדיק .. אם היה רואה היום מה שעושים החסידים ..היה מת מבושה . וחבל שאנשים . אוחזים בצדיק ולא בבורא עולם..
תגובה ל47
דויד | 28-06-2019 12:32
כולכם צדיקים גמורים תרתיי משמע תראו איזה תגובות שליליות אתם שולחים השם ירחם שבת שלום ומבורך לעם ישראל שתחזרו בתשובה אמיטית
טעות
יקירה | 28-06-2019 8:50
את בהסתרה ומושפעת. אם תזכי תראי שהלימוד ממנו רק משמח במצוות ובאהבת ה' מקרב ומאחד, עושה רק טוב
48
לב אחד (:
מי לנה אליי | 28-06-2019 7:00
פעם אמר רבי לוי יצחק מברדיטשוב: נוסע אני בעולם ורואה אני, היכן שיש משהו טוב – חטף אותו רבי נחמן או: לו היו שומעים לי, הייתי מרים קולי בעולם ומכריז, שמי שרוצה להיות צדיק, ילך לרבי נחמן; אולם יודע אני שלא ישמעו לי(רבי לוי לא רצה שגם יחלקו עליו) היום בה אין פחד הולכים עם ראש מורם בחיבוק עם ספריו של רבנו!!! כל העניין של רבנו להנחית לנו שיש ה' בעולם ,והוא גם נמצא אצלי!! לא מה שעשו הרבנים שלקחו את התמימות של הדור וישכחו להם את ה' ואמרו להם אתם פה למטה ואנחנו פה הצדיקים מודה לבורא עולם שנתן לנו צדיק שהביא לנו מתכון לחיים של אמונה ופשיטות ופשוט להיות משוגע על בורא עולם!!! כאיש אחד בלב אחד שבת שלום ומבורכת עם ישראל (:
49
הדברים ברורים וידועים לכל בר דעת שמיושב בדעתו
אורן | 28-06-2019 9:12
הפלטפורמה הזאת היא כר לשולי החברה,לאנשים חסרי השכלה,חלשי אופי,נפולת של נמושות שלא הצליחו בחיים מסיבה כזאת או אחרת ומוצאים נחמה בסביבה הזאת. הם מדמיינים שהם מצאו את האמת ולא צריך ללמוד ולא צריך להתאמץ ,אלא להשאר דפוק ומסכן והכל בידי שמים. די דומה לעולם של השסניקים. בדכ תמצאו שם בני עדות המזרח של שולי החברה. אשכנזים עוסקים בלימוד ובקידום אישי.
טעות מרה בידך אחי
אהרון | 28-06-2019 12:46
מי שחוקר ועשוה השתדלות שכלית יותר מידיי בסוף נתקע ומתמרמר. התמימות והפשיטות יחד עם השתדלות סבירה הם האמונה והביטחון האמיתי בה'
50
אתה לא באמת מכיר את תורתו של רבי נחמן מברסלב.
יהונתן | 28-06-2019 10:37
בסד מר דוד מנחם , רציתי להגיד לך קודם כל שיש לך טעות ענקית במה שאתה אומר ובהשקפה שלך על רבי נחמן הקדוש. רבי נחמן קדוש עליון וזכות דעתו ותורתו הקדושה עם ישראל חוזר יותר ויותר לאבינו שבשמיים . בברסלב יש צדיקים גדולים מאד גם בדורנו, ויאמינו בהשם ובמשה עבדו ... דע לך , שאי אפשר לזכות לקירבה אמיתית ולשינוי אמיתי אלא על ידי קירבה לצדיק. אל תוציא את החסידות שבעייתית ,כל חסיד הכי פשוט בברסלב לא היה מעז לדבר כמוך . תחזור בך ,שהשם יתברך יראה לך שחסידות ברסלב זו החסידות המתוקה ביותר .
51
חז"ל כתבו מזמן
שלום | 28-06-2019 10:53
שלא עם הארץ חסיד ואין בור ירא חטא. יש כאלה שמנסים להוכיח שזה לא נכון. זה פשוט לא עובד. כל טיעוניו של יובל דיין נמצאים בתחום הבורות והעם ארצות. לו היה רציני היה מחפש עוד.
52
אמת חלקית
חלקיה | 28-06-2019 11:05
הרבה יצאו מסמים ועבריינות קשה מאוד בזכות רבי נחמן, ונכון, הם לא הפכו לצדיקים גמורים אבל אין ספק שהשתפרו מאוד מאוד יחסית למקודם ובזכותו של רבי נחמן הקימו משפחות ומקיימים לא מעט מצוות.. בלי רבי נחמן השם ישמור...
נכון
תודה | 28-06-2019 12:43
יפה. את זה שוכחים. כמה הצלת נפשות של לבבות שבורים הוא עושה. רבי נחמן עזר לי להקים בית חלקיים מצוות טלקום כל בוקר ולהאמין בטוב
53
כל רב שרוצה כותרות משתף אותנו הגיגיו הטפשיים
שאול | 28-06-2019 11:35
והאתר הזה נותן במה לכל ליצן שמבלבל את המוח , תנסו לשדרג את עצמכם .
54
דברי כפירה ומינות. השם ירחם עלינו מרבנים כאלה
עם מי אתה רב? | 28-06-2019 12:14
אפיקורסות טהורה
55
רבי נחמן מסוכן?! הכל בסדר...?
ניסים דורון | 28-06-2019 12:35
עם כל הכבוד לרב המכובד, הדברים שאמרת מעידים עליך כאלף עדים שאין לך קצה הבנה מי היה רבי נחמן מברסלב. אתה אוהב את השגעונות הקדושים שלו. את החשיבות העצמית. את הסיפורים והתורות והתהיות הקיומיות? לרבי נחמן אין שום שגעונות קדושים, הוא כל כולו קדושה טהורה. אין לו שום חשיבות עצמית - ההיפך הוא הנכון, לא תגיע לעולם לשום מקום עם אתה משהו. סיפורים ותהיות קיומיות? הצחקת את רבינו. רבי נחמן הוא אחד מהתרופות של הדור הזה, יחד עם לימוד הזוהר הקדוש ופנימיות התורה. והבעיה היא לא רבי נחמן ותורתו הנפלאה, אלא תמיד, מאז חטא אדם הראשון, זה היצר הרע. זה בדיוק מה שקורה לאדם שלא יודע להשתלט על היצר שלו. איך אמר החכם באדם? איוולת אדם תסלף דרכו, ועל השם יזעף ליבו.
הרב מנחם לא מכובד
זוהר | 28-06-2019 13:38
אחרי ששיתף אותנו בדברי טמטום,, בעזות חדה ומטופשת,,,, זה מדהים לראות כל פעם מחדש כמה רבנים אישי רוח שלא מבנים כלום מהחיים שלהם מקבלים במה ושררה על עם דל,,,,,,, ומדברים על אור האורות ותורתו הקדושה והטהורה של רבנו רבי נחמן מברסלב
56
רבנו הקדוש
ליאור | 28-06-2019 14:00
כנראה המנחם הזה הוא גילגול של קורח ולא סתם הדברים נאמרים לפני פרשת קורח כי הריי אלו דברים המאמרים מענייני דיומא, לא הייתי ממליץ לשמוע לכופר הזה ודעותיו הוא חולק על רבנו נחמן והוא יכול להגיד עד מחר שהוא אוהב אותו, שקרן לגמריי ורואים זאת בפניו
57
עוד נואף רשע
דוד מנחם | 29-06-2019 22:30
יובל דיין הוא לא ברסלב הוא לא כלום. מי שרוצה ברסלב שיתקרב לסבא ישראל נ נח נחמ נחמן מאומן ויהיה לו טוב. הרב דוד מנחם עשה לשון הרע על רבי נחמן כי הוא מפורסם של שקר נואף רשע עמלק שמעכב את הגאולה
58
הכי מעניין שדווקא בפרשקת קורח יוצאים כל מיני
גם קורח היה רב | 30-06-2019 10:00
הכי מעניין שדווקא בפרשקת קורח יוצאים כל מיני קורחים למינהם ומדברים על הצדיק גם קורח היה תלמיד חכם ורב גדול רבי נחמן כבר דיבר על השד יהודי אן חדש תחת השמש
59
כל הדתיים בלחץ..חחח
קצת שכל | 30-06-2019 11:06
מה אתם קופצים להגן על הדת שלכם? פוחדים שאלפים ילכו בדרכו של יובל. סימן שאתם לא בטוחים בערמת קשקוש הזו שקוראים לה דת ותורה. כי מצד האמת אם זה היה אמת אבסולוטית אין מצב שמי שהיה שם היה מוותר על זה. פשוט כשמפורסמים חוזרים בתשובה זה עוזר לכם עוד יותר להשתכנע שיש משהו בדת הזו. וכן כאשר אתם מחזירים אנשים בתשובה.. אבל כשחוזרים בשאלה זה יורה לכם לתוך התת מודע שלכם שערמת הקשקוש הזאת ממש לא מחוייבת..ולכן אתם קופצים מלחץ. הלוואי ועוד אלפי אנשים יגלו שכל ויבינו את הקשקוש הזה ואיך עבדו עליהם ויחזרו סוף סוף בשאלה
60
סתם כך שאלה
אביעד | 30-06-2019 12:49
סתם כך עולה שאלה לגבי דוד מנחם, הרי אם הוא מהציבור הדתי/לאומי ששם זריקת הכיפות היא 45%, אז האם לא הציונות/הדתית לא מסוכנת עוד יותר
61
נ נח נחמ נחמן מאומן
נ נח נחמ נחמן מאומן | 30-06-2019 14:11
נ נח נחמ נחמן מאומן
62
הוא רק חיכה להזדמנות הזאת לצאת נגד ברסלב
משה | 01-07-2019 19:01
אני חושב שעל כבודו נאמר לא זכה נעשית לו סם המוות... הרי בו נודה על האמת, כמות הנושרים במגזר החרידי מחרידה לאין ערוך לעומת ברסלב שהוא בעצם מציל את רובם שהן מגיעים לידיים של רבנו. וכמות בעלי התשובה שרבי נחמן עושה משאירה אבק לכל מחזירי התשובה ביחד... את העובדות הפשוטות האלו כלל לא רוצה לראות כי הוא חיכה להזדמנות להשתלח בברסלב, הוא לא אוהב את רבי נחמן אלא הפוך... לפי הדברים המועטים שהוא אומר בכתבה על ברסלב לא רק שהוא אינו מכיר את ברסלב ואת התוכן של רבי נחמן אלא הוא גם מעוות אותו. בבקשה אל תטיף לנו מוסר עקום שבא מתורת סם המוות שלך, מי שהכיר את יובל דיין ראה וידע שהוא נכנס עקום לתורה ואין קשר לתורת רבי נחמן שעחיה נאמר תורת השם תמימה משיבת נפש... רק בדרך שאדם רוצה ללכת בא מוליכין אותו גם בתוך ברסלב וגם בעולם החרידי והחילוני... תעשה טובה תרד מכסא הרבנות כי אינך ראוי לו כלל.
63
רבי נחמן
אברהם | 02-07-2019 11:25
הרב הנל מתחיל בדיוק כמו המרגלים... אקדים ואומר אוהב את רבי נחמן... אפס כי עז העם היושב וכו' וכו' לרב הנל אין באמת מושג בתורת ברסלב בכלל ובחסידות ברסלב בפרט. בתוך חצרות ברסלב ישנם אנשים כמו הרב שמעון שפירא, הרב ניסן דוד קיואק, הרב רליעזר שלמה שיק זצל שהרב הנל לא מגיע אף לא ךקרסולי קרסוליהם בכל הנוגע להבנת כיתבי רבינו. ובאשר לאותו חסיד( חסר דרך ארץ לטעמי...), שצעק בסוף התפילה בסוף כולם יהיו ברסלב, הוא בסהכ ציטט את רבינו שאמר זאת בעצמו... וכמו שאר נבואותיו של רבינו התגשמו( למשל המציאות היום, והמציאות התוארת בסיפור על הבעל תפילה...), כך גם נבואה זו תתגשם... אבל נראה שהרב הנל לא יזכה לראות זאת. מכיוון שהוא מבין הרב עותר ברבי נחמן מרבי נחמן בעצמו...
64
עם הארץ , רב אתה לא...
משה | 02-07-2019 13:11
רבי נחמן הקפיד על ההלכה מאוד יובל דיין עשה מה שהוא רוצה, הוא לא היה חסיד ברסלב באמת ויש מספיק תגובות של מכרים שלו שמספרים בדיוק איזה עוולות היו שם.. אז תעשה טובה המאמר שלך מסולף ולא קשור למציאות... מאמר של רב זה לא... אוליי מאמר של מישהו שלא אוהב את ברסלב והוא מצא הזדמנות להכפיש את החסידות הזאת...
65
צריך ללמוד מקורח
קנאת ה' | 10-07-2019 7:48
צריך ללמוד מקורח מה קורה כשמדברים על גדול ממך.. באותו האופן היית יכול להרים יד בתורת משה.. מתורתם של תלמידי הבעשט זל לא יוצאת תקלה.. והיא ברורה ומנופה ומחיה מליונים ברחבי העולם.. אנחנו ספרדים זו טענה שלא עוזרת ואין בה כלום מלבד אמירה ריקה, מצחיק שאתה טוען אנחנו לא טוטאליי (מי זה אנחנו??) ואחכ אתה טוען שאנחנו לא חבד ולא ברסלב שוב מי זה אנחנו?? אחרי 120 שנה למי שקצת התבונן בראשית חכמה ועוד ספרי מוסר מבין שהטענה ספרדים לא כל כך תועיל.. בעולמות העליונים.. יש כאן צדיק שהקיא דם כדי שתינצל מהבלגן שגרמת לעצמך במשך ימי ההבל שחיית פה .. ואתה .. אמממ מי אתה? פוטר את כל הסובבים אותך בטענה אווילית אין צורך.. ידגוע המעדה עם הבעשט זל שהגיע אליו תלמיד חכם עצום שדיקלם בבקיאות מרשימה סוגיות סבוכות.. הבעשט זל אמר לו: סיימת? בא אראה אותך בכמה בתי קברות אתה שוכב, מדור המדבר אתה מתגלגל, בכל פעם תלמיד חכם גדול יותר ועדיין לא תיקנת כלום כי הכל תלוי לא בכוח התורה שלך אלא בכוח הצדיקים .. וכמו שמובא המאמר בזוהר חדש: אמר הקבה רציתי שמלכות של מטה תהיה כמו מלכות של מעלה, מה אעשה? אתן צדיק בעולם !! וכן צדיק מושל יראת אלוקים וכו' ועוד בגמרא בחגיגה עם אחר ורבי מאיר בעל הנס ותבין .. גודל כוח הצדיקים ובמיוחד צדיקים שהם בגדר יחיד דורות שהם בחינת משי ממש ..
דוד
גוד | 22-07-2019 4:44
אויש, תפסיקו כבר עם המעשיות האלו. על זה ומזה הרב הזהיר (עם הדגשה שהוא לא נגד אלא אוהב את תורת ר' נחמן. לא שהיינו צריכים את האישור שלו.) אני מכיר הרבה ברסלברים והרבה מהם 'משתבשים'. כי כשאתה מסתכל רק על הפנימיות אתה מאוד מהר מרשה לעצמך לעשות כל מיני דברים. אתה רוצה להיות תמיד בקדושה ולא תמיד עושה את זה בצורה זהירה ומה שקורה זה שיבוש. תראה בעצמך מה עתבת, התורה זה לא העיקר וכו' (יכול להיות שהעיקרון נכון (הגר''א יחלוק על זה) אבל התוצאה שנגרמת היא בעייתית, לא לומדים, לפעמים(!) לא מקפידים על מצוות בסיסיות ומתעסקים עם הדברים שאמורים לבוא רק אחרי הבסיס שהוא השו''ע ובסוף נופלים עמוק. יש רבנים מאוד מאוד מוכרים וגדולים שיוצאים נגד הלימוד בתורתו של ר' נחמן כשזו נעשית ללא הדרכה וזהירות והכל בגלל מה שכתבתי לעיל. אוי לנוי שנדבר על צדיקים וגדולי ישראל. ועדיין צריכה זהירות גדולה בללמוד את תורתו ללא זהירות. מה שנכון גם לגבי ספרים אחרים.
66
גם מהכותרת וגם מגוף הדברים ניתן להבחין בזלזול
איש פשוט | 12-07-2019 2:18
גם מהכותרת וגם מגוף הדברים ניתן להבחין בזלזול בוטה של מישהו שמשום מה מוגדר כאן רב כלפי ענק שבענקים, מורה דרך לאלפים ורבבות צדיק קדוש, בכך שהבנאדם אומר שהוא אוהב את רבי נחמן הוא נותן לעצמו לגיטימציה להתבטא כלפיו בצורה לא מכבדת בכלל שאני לא רוצה אפילו לתת דוגמא כי אסור לחזור על מה שאמר. גם הבורות שמגלה הרב כלפי קהילה כל כך גדולה וכל כך מחולקת לקבוצות בעל מרקם אנושי שונה, הוא מכליל וקובע מה זה ברסלב בזמן שהוא אפילו לא יודע לבטא שמות של הקבוצות הקיימים תחת השם ברסלב, הכי גרוע לבוא ולומר שהנאורים והחוקרים והפילוסופים מבינים הכי טוב את תורתו של רבינו או שהם היחידים שמבינים, בזמן שרבינו בז והתרחק מפילוסופים וחוקרים כידוע וככתוב בספריו, אז כבוד הרב לפני שאתה פותח את הפה כדאי שתלמד משהו. ותן כבוד לגדולים ממך.
67
נכון מאד. עדיף משהו יותר מאוזן מברסלב.
א | 19-07-2019 12:00
.
68
אני מוחה על כבוד רבינו הקדוש והנורא זיע"א
ירא השם | 21-07-2019 16:04
ומי שמדבר נגדו - בודאי עובר בסתר על העבירות החמורות שבתורה! (כך כתוב בספרים הקדושים, והמליצו על זה את הפסוק שלח ידיו בשלומיו חלל בריתו. הרב הזה פשוט חשף את מערומיו) אשרי מי שזכה ללמוד את ספריו של רבינו הקדוש ותלמידו רבי נתן זיע, אשרי מי שהולך בדרכיו, אשרי מי ששומע לעצותיו, ואשרי העולים לציונו הקדוש! אשרי מי שזוכה להתעלם מהחולקים, להקשיב לעצות הנפלאות והיקרות, ולקיים אותן! מי שיעשה כך יכול להפוך אפילו מרשע לצדיק גמור!
69
אמת לאמיתה. יישר כוח
בצלאל | 21-07-2019 23:19
יש כאן גם משום אומץ...
70
נכון, רבי נחמן מסוכן ליצר הרע!
אריאל | 18-08-2019 10:36
תורתו של רבי נחמן היא עמוקה מני ים, ואני אישית מהכרות כללית ומאוד לא עמוקה עם קבלה ודברים שלמדתי מבעל הסולם - מבין כמה תורת ר' נחמן אינה פשוטה ואינה כפשוטה כלל, אלא עומק על עומק יש בה, ועם זאת, כל אחד, גם מי שאינו מבין ככ, או מבין לפי מדרגתו, יכול לקבל שפע חיות לעבודת ה'. אני מאמין, שלעתיד לבוא נתאחד כולנו, הברסלבים, החבדניקים, חסידי הרב אשלג, חסידי גור, בעלזא, ויז'ניץ וכו'.. ונהיה כולנו איש אחד בלב אחד, ואז יתקיים בתורה הקדושה מה שנאמר 'הפוך בה והפוך בה דכולה בה', שאפשר יהיה להסביר תורה של צדיק אחד עפי תורה של צדיק אחר. שנזכה לחיים טובים ומאושרים בעבודת ה'!!
71
לבכות או לצחוק?
בנים אתם ל ה' | 05-12-2019 2:57
רבי נחמן נמצא אצל בעלי המחקר והפתיחות המחשבתית ... אני לא יודע אם לבכות או לצחוק מעומק התהום והבור ללא תחתית אשר נפער בשכלו המשובש והמשבש מדעת האמת של מי שמכנה עצמו בשם רב בישראל.. (אגב זה הרבה יותר מפחיד) רואים שאין לו טיפ טיפת אדי שכל ודעת מתורתו של הרב הקדוש רבי נחמן שזעק בקול גדול ולא יסף בכל נימי נפשו להתרחק כמו מאש חיה אשר שורפת ומכלה כל חלקה טובה בנפש האדם .. כמו מאותם אנשי המחקר והמדע המכונים בשם ''המשכילים'' ... אשר דעותיהם כוזבות מרות וזרות לרוח ישראל סבא ואחריתם עדי אובד ...ולעניין יובל דיין חכו וראו את אשר ימים יגידו וזכרו הוא עוד ישוב בתשובה גדולה .. הוא פשוט ככל הנראה עדיין לא הפנים את אשר למד ולימד לאחרים .. שאין ייאוש בעולם כלל ויש עניין שהכל מתהפך לטובה .
72
רב מתיוון
תוהה | 10-12-2019 18:14
במקום להאשים את הסמים שהוא לוקח ולהאשים את החינוך הציוני שהוא קיבל להאשים את כל הניאוף שהם צורכים באינטרנט ובמציאות ואת כל האוכל מלא הורמונים דווקא את מעט הטוב שהוא עשה את זה הוא מאשים?
73
בשם השם
טירן | 28-01-2020 1:10
כבוד הרב אתה טועה ומטעה.רבי נחמן השאיר תורה ברורה והיא להיות עובד השם ולאהוב כל יהודי.רבי נחמן הצליח למשוך את האנשים שאף אחד לא הצליח למשוך.חסידות ברסלב היא החסידות הטובה ביותר,בדור שלנו אנשים צריכים הרבה ליטופים ואת זה אפשר למצוא בברסלב. אני בחסידות המון שנים ואם לא היה לי את תורת רבי נחמן לא בטוח שהייתי אוחז בתשובה. אנשים עושים.....נו אז מה מי אמר שזה מה שרבי נחמן אמר לעשות???
74
מסכנים חושבים אתם יודעים משהו
שבו בשקט | 19-02-2020 6:41
לא צריך להתחנף להתלקק אליכם יבור של חרא כולכם למה מי אתה בכלל שתבוא ותדבר ותגיד לי לאיזה צדיק אני יתקרב ומה יכול לתת לי קצת קשר על השם יתברך וגם אם היית צודק אתה על הז' שלי כמו כולם
75
הרב המגולח לא מדייק בכלל
אוייש | 19-03-2020 7:36
עצוב שאלו הרבנים של דורנו
76
נחמן מאומן
נ נח | 22-04-2020 18:13
אידיוט
77
לא כי הרב מבין למה התכוון רבי נחמן
שלום | 18-05-2020 11:14
רבי נחמן אמר שהתורה שלו מתטימה לכולם. מהכי קטן ועד הגדול שבגדולים מי שאומר אחרת חולק על דברי רבי נחמן. מי אתה שתחלוק עליו?
78
ושוב אוהב את...
אני נ נח נחמ נחמן מאומן | 15-06-2020 21:39
ושוב אוהב את רבי נחמן.. חולק עלי ו... אוהב וחולק... תלוי מי שואל ומתי... ומה שלומי ולאיזה כיוון זורמת הרוח.. בעיקר תלוי בקהל.. נ נח נחמ נחמן מאומן הנחל נובע מקור חוכמה ראש בני ישראל נין הבעל שם טוב נכד אודל הנביאה רבי נחמן בן פיגא בן שימחה מה לעשות זה העיקר.
79
יובל דיין היה...
ינון | 06-08-2020 20:29
יובל דיין היה ונשאר מלא תאוות . הוא מדומיין שמחפש פרסום וכבוד. תנו לו כותרת טובה באיזה עיתון/ תכנית והוא יהיה מה שתרצו..... סתם עשה סיבוב על חשבון תורת רבינו המופלאה וטהורה. מאחל לו לחזור בתשובה ושיתחיל לדבר אמת!!!!!
80
עוד טמבל שחושב...
רבינו הקדוש ראש הצדיקים | 08-09-2020 1:42
עוד טמבל שחושב שהוא רב
81
שה' יחזיר אותך...
דוד | 16-07-2021 18:17
שה' יחזיר אותך בתשובה שלמה, ואם תזכה אז תתקרב לצדיק הזה.
ברסלב ונחמן...
משה בן מיימון | 01-10-2021 13:20
ברסלב ונחמן זו עבודה זרה עם טמטום. אש הגיהינם לא תיכלה מרוב פישעיהם הנוראיים.
82
מי באמת מסוכן?משוגע?
ישראל | 16-05-2022 13:47
השגעונות הקדושים שלו. את החשיבות העצמית. את הסיפורים והתורות והתהיות הקיומיות אם זה מה שאתה אוהב כבוד הרב אז אתה בסכנה מה שרבי נחמן התכוון גם עוד 1000 שנה לא תבין להכניס הרהור תשובה ליהודי שווה את הירידה לעולם הרהור דייקא מה נעשה הלאה זה עניין אישי