אמסלם הסתבך • חסון: "הוא משקר במצח נחושה" - סרוגים

אמסלם הסתבך • חסון: "הוא משקר במצח נחושה"

אחרי ההצבעה בה עבר חוק של האופוזיציה, הודיע יו"ר קואליציה על חופש הצבעה, בכך לא נענשו הח"כים בן ארי ואוחנה שהצביעו בעד. חסון: "אמסלם משקר במצח נחושה. בדף העמדות כתוב: הקואליציה נ ג ד"

author-image
אמסלם הסתבך • חסון: "הוא משקר במצח נחושה"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בליכוד הסתבכו: יו״ר הקואליציה דוד אמסלם אישר היום (רביעי) לח"כים אמיר אוחנה ומירב בן ארי חופש הצבעה על 'חוק הפרשנות המונע אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית', חרף התנגדות הקואליציה והממשלה. בשל כך, לא ייענשו. אולם שאר 36 ח״כים מהקואליציה שהצביעו נגד לא היו מודעים לכך שיש בנושא הזה חופש ממשמעת קואליציונית.

אולם מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון, כתב בתגובה, "אמסלם משקר במצח נחושה. כשבתמונה העלה את דף העמדות של הקואליציה ושם כתוב בצורה ברורה: הקואליציה נ ג ד. "כדאי לדעת להפסיד בכבוד, לא היה חופש הצבעה על החוק הזה, וגם לא ניתן חופש הצבעה לאוחנה ובן ארי. זו האמת. כל השאר ספין", הבהיר בחשבון הטוויטר שלו.

יוזם החוק, ח"כ דב חנין, כתב לאחר הודעת אמסלם: "שמח לשמוע שאחרי ההצבעה הקואליציה הודיעה על חופש הצבעה בעניין חוק איסור אפליית הלהט"ב. קורא להם להמשיך את חופש ההצבעה הזה גם בהצבעות הבאות על החוק כדי להבטיח את השלמתו המהירה."

אוחנה כתב הסביר בפירוט לאחר ההצבעה בחשבון הפייסבוק שלו: "בניגוד לשקרים מעולם לא הצבעתי נגד הצעה להט"בית – גם כשהמשמעת הקואליציונית חייבה. כבר שנה, מאז "קו פרשת המים" כשיצאתי נגד עמדת משרד הרווחה בסוגיית אימוץ וסירבתי להצביע עם הקואליציה עד שתשונה, שאני מצביע נגד הקואל׳ ובעד הצעות להט"ביות",הבהיר.

קודם לכן, ניצחה האופוזיציה כאשר חוק הפרשנות המונע אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית של ח"כ דב חנין (הרשימה הערבית המשותפת)  עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, זאת כנגד עמדת הממשלה והקואליציה, אך סיכויים קלושים להצעה לעבור סופית בקריאה שנייה ושלישית.

הח"כים מירב בן ארי (כולנו) ואמיר אוחנה (ליכוד), המזוהים עם הקהילה הלהט"בית הצביעו עם האופוזיציה בניגוד למשמעת הקואליציונית אך לא צפויים לקבל עונשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הימין מכר את עתיד המדינה לעסקנים חרדים.......
טוב להודות. | 20-06-2018 22:46
ץ
מה הקשר
JHHO | 21-11-2018 18:36
אתה לא נמצא בענין
2
אמרתי לביבי מזמן כי מאוחנה הלז עוד נסבול צרות
עמוס | 21-06-2018 9:29
בתורת ישראל, להטבי''ם הם חולים מסכנים. ואכילת חזיר עדיפה על הכרה בהם ובגאוותם